Tatăl Deliei a părăsit mânăstirea şi s-a întors acasă. A şocat cu noua înfăţişare

Delia şi tatăl ei

Mare sărbătoare în familia Matache, care s-a reunit de Paşte. Cu atât mai mult cu cât alături le-a fost şi Ion Matache, tatăl Deliei (36 de ani) şi al Oanei. Bărbatul s-a întors de la schitul de pe Muntele Athos unde s-a retras în urmă cu mai mulţi ani şi şi-a ras şi barba de călugăr. Acesta a fost şi primul Paşte alături de nepoţica Deliei, fiica Oanei, născută în decembrie.

”Fostul meu soț nu se simte bine, a venit acasă de ceva vreme, a fost și pe la medici, pentru analize, acum se află sub tratament. Nu știu când va pleca din nou, până atunci își face rugăciunile acasă”, ne-a spus ieri, mama Deliei.

Tatăl Deliei a petrecut Paştele cu familia

Vestea că tatăl Deliei a luat dumul pribegiei a şocat în urmă cu câţiva ani. Iată ce explicaţii a dat bărbatul atunci! „Eram un om căruia îi plăcea să-şi trăiască viaţa prin cluburi şi restaurante, însă am realizat că totul era o pierdere de timp, că acele plăceri nu aduc nimic bun”, povestea Ion Matache cu câţiva ani în urmă. „Până la 40 de ani, eram ateu. Abia atunci am învăţat prima dată «Tatăl Nostru». Era în anul 2004, când am luat contact pentru prima oară cu biserica. Un prieten mi-a povestit despre un preot din Piatra Neamţ, iar după ce l-am cunoscut pe acesta, viaţa mea s-a schimbat. Am intrat la părintele Gherasim, am intrat în sala de mese, unde se făcea rugăciunea. Eram nou-venit în grup. În momentul în care mi-a rostit numele, apoi pe cele ale fetelor mele şi pe al Georgetei, deşi mă văzuse prima oară, m-am blocat”, a mai povestit Ion Matache. Tatăl Deliei s-a despărţit de mama Deliei în 2005 şi apoi s-a apropiat de biserică şi s-a alăturat ei.

Actorul care s-a călugărit, duhovnicul tinerilor

A fost actor şi a avut roluri care i-au asigurat celebritatea, însă după evenimentele sângersoase din 1989 şi apoi după cele de la mineriada din 1990, actorul Dragoş Pâslaru a ales, cu seninătate, viaţa monahală. De mai bine de 27 de ani, fostul actor a trecut prin toate etapele vieţii la mănăstire, iar în prezent este unul dintre cei mai căutaţi duhovnici din zona Olteniei.

Părintele Daniil,  vizitat pe Muntele Athos  de echipa PRO TV
Părintele Daniil, vizitat pe Muntele Athos de echipa PRO TV

Blândeţea ieromonahului Valerian atrage foarte mulţi credincioşi la Schitul Pătrunsa din judeţul Vâlcea. Toţi caută alinare la părintele cu o credinţă puternică în Dumnezeu. Îi apreciază sfaturile, vorbele pline de înţelepciune, seninătatea chipului.

După ce a fost cumplit agresat la mineriada din 1990, actorul Dragoş Pâslaru a luat decizia să lase în urmă viaţa lumească. A plecat la mănăstire. Deoarece unul din bunicii săi a fost din Olt, Pâslaru a ales Oltenia ca viitoarea sa casă. În 1996 s-a călugărit la Mânăstirea Turnu din Vâlcea, apoi a mers la „şcoala” monahală de la Frăsinei unde a învăţat ascultarea şi smerenia.

În Mănăstirea Frăsinei a fost ucenic al cuviosului Ghelasie, un renumit duhovnic, care i-a călăuzit paşii şi l-a ajutat să sporească duhovniceşte. După moartea acestuia, părintele Valerian s-a mutat la Mănăstirea (Schitul) Pătrunsa.

În ultimii ani a pustnicit în apropierea mănăstirii, cu binecuvântarea duhovnicului său, părintele stareţ Varsanufie, iar acum vine să slujească la biserica mănăstirii de câte ori îi spune stareţul. Drumul până la Schitul Pătrunsa este anevoios, însă credincioşilor care vin să vorbească cu părintele nu le pasă! Mai mulţi actori consacraţi, precum Manuela Hărăbor, Claudiu Bleonţ, Tomi Cristin sau Magda Catone vin la slujbele fostului lor coleg. Şi mulţi tineri care vin aici să îl caute pe părintele Valerian sunt încântaţi de felul în care actorul-monah le vorbeşte.

Tatăl Deliei a petrecut Paştele cu familia

Acum, în perioada premergătoare celei mai importante sărbători a creştinătăţii, părintele ieromonah Valerian Pâslaru a stat pe muntele Hădărău, la Mănăstirea de maici cu hramul Sfintei Muceniţe Eufimia. Aici, părintele Valerian a slujit în toate zilele Săptămânii Mari, a spovedit şi împărtăşit credincioşii veniţi din toate colţurile Olteniei şi nu numai.„Este bine, sănătos, să îi dea Dumnezeu sănătate. Este adevărat că este căutat de multă lume. Acum, în Săptămâna Mare, a fost pe Hădărău, la mănăstirea de maici de acolo. A slujit şi în noaptea de Înviere tot acolo. Aşa a decis stareţul, din ce am înţeles. După Paşte vine înapoi la Pătrunsa”, ne-a povestit un apropiat al Mănăstirii Pătrunsa.

Fiul a doi celebri actori români, călugăr la Muntele Athos

Părintele Daniil,  vizitat pe Muntele Athos  de echipa PRO TV
Părintele Daniil, vizitat pe Muntele Athos de echipa PRO TV

Cu barba încărunţită de ani, părintele Daniil se roagă. Aşa îl cheamă acum pe Alexandru, fiul celebrilor actori Octavian Cotescu şi Valeria Seciu. După ce a terminat facultăţile de construcţii şi teologie s-a călugărit. Reporterii “România te iubesc” l-au vizitat pe Muntele Athos, acolo unde s-a retras de 18 ani.

„Am venit mirean. Aveam părul mai mic ca al tău. A crescut între timp... N-a fost o ruptură. Poate a fost un pic neaşteptată pentru cei din jurul meu. Ba chiar îmi plăcea să glumesc. Îmi aduc aminte că un cunoscut îmi spunea că a fost în Halkidiki în vacanţă. Bravo şi eu tot acolo mă duc...şi am venit în vacanţă. Şi am rămas în vacanţă. E ca o vacanţă aici...e marea aproape. E un dar pe care îl face Dumnezeu unui om să îi deschidă inima şi mintea. Nu îl face multora”, povesteşte părintele Daniil.

simeon stalpnicul png

În mănăstire a tradus din greacă în română mai multe cărţi din scrierile sfinţilor părinţi. Asta printre picături, pentru că el se ocupă de toate lucrările de reconstrucţie. Seamănă mult cu tatăl său şi faţa îi zâmbeşte mai tot timpul. Dacă Octavian Cotescu nu a mai fost alături de el încă din 1985 ca să vadă ce decizie a luat, mama Valeria Seciu s-a împăcat repede cu această transformare. “Mama  fost împăcată când am plecat. A fost bucuroasă că eu sunt fericit şi îmi găsesc calea. Asta trebuie să facă un părinte până la urmă. Să se jertfească, să jertfească liniştea lăuntrică pentru că fiul sau fiica să îşi găsească drumul în viaţă. Şi ea a ştiut să facă lucrul acesta”, a mărturisit părintele Daniil pentru Pro Tv.

Ion Tiriac (Sportpictures) jpg
monica birladeanu instagram jpg
FotoJet (20) jpg
FotoJet (18) jpg
FotoJet (16) jpg
lavinia si banica jpg
Artista s-a aflat în pragul anorexiei
vedete la un pas de moarte jpg