Secretele siluetei Luminiţei Nicolescu, la 60 de ani: "Pentru mine mâncarea este doar hrană"

buca-1-2365899.jpg

antrenoare, luminta, fitness
Antrenoarea de fitness din «Junglă», Luminiţa Nicolescu, ne dezvăluie secretele siluetei ei perfecte, la 60 de ani
Foto: Sever Gheorghe

Luminiţa Nicolescu nu a mai mâncat carne de la 5 ani, nu pofteşte la dulciuri, nu se atinge de alcool, sucuri din comerţ, mâncăruri grele şi alimente procesate. Dieta ei este compusă doar din lactate, fructe, legume şi seminţe. Şi iat-o cum arată, la cei 60 de ani ai săi!

Eşti foarte drăguţă, îmi spune Luminiţa Nicolescu, atunci când îmi întinde mâna şi mă pofteşte pe băncuţa din grădină. Îi întorc complimentul şi pe bună dreptate. La 60 de ani, celebra antrenoare are un corp care poate fi uşor confundat cu cel al unei adolescente. Nu vezi pic de celulită, de grăsime. „Păi eu, când eram la vârsta ta, nu ieşeam singură pe stradă. Mi se părea că se uită oamenii ciudat la mine şi-mi era ruşine, încercam să merg cocoşată. Abia mai târziu am înţeles că lumea se uita admirativ”, povesteşte Luminiţa. 

 

Nu s-a mai atins de carne de la 5 ani

A moştenit gena de la bunica ei, care a trăit 100 de ani şi a murit în urma unui accident, intoxicată cu monoxid de carbon. În al doilea rând, a dus până acum o viaţă curată, fără vicii, a iubit sportul şi alimentaţia sănătoasă. „Eu am un stil de la care nu mă abat. Spre exemplu, chiar dacă mă duc cu prietenii  la restaurant, ei mănâncă ce vor, eu de-ale mele. Nu beau deloc alcool, nu beau sucuri, decât fresh-urile pe care mi le fac în casă, nu mănânc dulciuri... Sunt lacto-ovo-vegetariană. Consum un ou pe lună, în rest, foarte multe fructe şi legume”, spune Luminiţa.

Aşa a fost toată viaţa; carnea a refuzat-o încă din copilărie. „Pe atunci nici nu era moda asta cu dietele vegetariene. Eu eram o slăbănoagă şi mâncam bătaie pentru că nu voiam carne. Ţin minte că aveam 5 ani şi mi-a dat mama carne. Am mestecat-o şi am mutat-o de pe o măsea pe alta, n-am înghiţit-o, iar dimineaţa m-am trezit cu ea în gură. De atunci, mama nu m-a mai forţat. Organismul meu nu cere carne. Îmi iau proteinele din ciuperci, lactate, nuci etc.”, mai spune antrenoarea. 

Astfel, vegetalele sunt alimentaţia ei de bază şi nici nu pofteşte la altceva. Eşti ceea ce mănânci, ne spune Luminiţa, iar cancerul şi boala se fac cu furculiţa şi cu paharul. Ea îşi ascultă corpul, îi dă ce are nevoie, şi recunoaşte că „se hrăneşte, nu mănâncă”. „Pentru mine, mâncarea este doar hrană. Singurele vegetale pe care nu vreau să le mai văd sunt orezul şi fasolea, care mi-au ieşit pe nas în junglă, la «Sunt celebru, scoate-mă de aici»”, râde antrenoarea.

 

Uite ce consumă ea într-o zi

buca-2-36589.jpg

antrenoare, luminta, fitness
Foto: Sever Gheorghe

Luminţa îşi începe ziua la 6 dimineaţa cu puţin lapte – pansamentul gastric pentru cafeaua ce urmează. Apoi merge la sală, unde face sport toată ziua, fără să mănânce nimic. „Fiind în mişcare, nu-mi e foame. Dacă aş mânca, ar trebui să plec acasă, pentru că mi s-ar face lene”, explică. Se mai întâmplă să bea un suc de grepfrut şi atât. Singura masă a zilei este cea de seara, exact aşa cum contraindică toţi nutriţioniştii.

Tocmai de aceea, antrenoarea vă spune să nu-i urmaţi exemplu. „Eu nu sunt un om normal, pentru că un om normal nu face atâta mişcare. Inclusiv în weekend ies cu noaptea-n cap la piscină, apoi la sală, sau la alergat în parc”.

Masa de seară o ia în jurul orei 21.00 şi este compusă dintr-o salată mare, în care pune şi fructe, şi legume, plus o proteină (ou, ciuperci, alune). E drept că merge la culcare destul de târziu, după ora 1.00. „Eu dorm puţin şi îndesat, cum mă întind în pat, nici nu apuc să zic Tatăl Nostru că adorm şi pe aceeaşi parte mă trezesc”, mai spune Luminiţa Nicolescu.

 

Reţetele sunt consistente, săţioase şi uşor de preparat

buca-3-568965.jpg

antrenoare, luminta, fitness
Foto: Sever Gheorghe

Masa de seară a Luminiţei conţine tot ce are organismul nevoie – săruri minerale, vitamine, oligoelemente, antioxidanţi şi proteine. Salata nu-i lipseşte. E compusă din ardei gras roşu şi galben, roşii, castraveţi, ruccola, salată verde, bucăţele de pepene galben, mult mărar şi pătrunjel, câteva rondele de ceapă roşie, ulei de măsline, zeamă de lămâie şi un praf de sare şi piper. Deasupra rade puţin caşcaval de capră. Pentru aportul de proteine, a pregătit ciuperci umplute cu măsline roşii, 2 căţei de usturoi, pătrunjel şi codiţele de ciuperci. Alături, nişte păstăi la abur. S-a delectat la sfârşit cu un fresh de grepfrut, ananas şi fructe de pădure. 

Loading...
 
 

Citește și