Pedeapsă dură pentru Intact! Vor plăti scump pentru campania împotriva RCS

sandra-stoicescu.jpg

Sandra Stoicescu a apărut la Antena 3, în 2012 şi a catalogat decizia de a scoate posturile din grilă RCS drept "abuzivă"
captură video

Antena 1 şi Antena 3 au pierdut un proces la Curtea de Apel cu compania RCS&RDS şi vor fi obligate să plătească daune de 5 milioane de lei.

Motivul procesului a fost campania de denigrare a posturilor Antena 1 şi Antena 3, după ce au fost scoase de pe platforma DTH, Digi. 

Curtea de Apel a decis, săptămâna trecută că trustul Intact trebuie să plătească RCS suma de 5 milioane de lei (peste un milion de euro), reprezentând „despăgubiri pentru prejudiciul moral”, conform paginademedia.ro. 

În plus, instanța îi obligă pe pârâți ca, după ce decizia rămâne irevocabilă, aceasta să fie difuzate pe post timp de o lună, sub formă de știre și de croll, din oră în oră.

Decizia este cu recurs și se va aplica atunci când va fi definitivă și irevocabilă.

Procesul dintre Intact şi RCS a început acum doi ani

Pe 20 aprilie 2012, posturile TV ale grupului Intact au fost scoase din rețeaua Digi din motive financiare. Antena Group ar fi cerut 7 milioane de euro pe an pentru difuzarea posturilor prin rețeaua DTH, sumă pe care RCS nu a acceptat-o. 

În aceeași zi, Antena 1 și Antena 3 au început o campanie puternică împotriva RCS, cu mesaje difuzate pe croll, în timpul programelor, cu știri și cu intervenții în direct ale Sandrei Stoicescu și Mihai Gâdea, directorul Antenei 3. Mihai Gâdea și Sandra Stoicescu au catalogat drept „abuzivă” decizia RCS de a scoate posturile Antenei de pe platforma Digi.

“Utilizand tehnici de manipulare folosite de actuala putere, RCSdezinformeaza grosolan publicul si il utilizeaza ca element de presiune asupra Intact in incercarea de a justifica actiunea cu conotatii politice de scoatere in special a programelorAntena 1 siAntena 3 de pe platforma Digi.”, spunea Sandra Stoicescu, în direct la Antena 3.

 

Tot atunci, posturile Intact au afișat mesaje prin care abonații erau invitați să apeleze la alți operatori de cablu. „RCS&RDS a refuzat, cu rea credință. să încheie un acord pentru redifuzarea Antenei 1, Antenei 3, Euforia TV și GSP TV. (…) Pentru recepționarea posturilor Intact vă rugăm să vă adresați altor companii de cablu.”, a fost mesajul celor de la Antena 1 și Antena 3.

RCS a dat în judecată în noiembrie 2012 mai multe entităţi ale grupului Intact, însă atunci societatea de cablu nu a avut câștig de cauză. „Respinge acţiunea, astfel cum a fost precizată, formulată de reclamantă împotriva pârâtelor SC Antena TV Group SA, SC Antena 3 SA şi SC Global Media Solutions SA (fostă SC Intact Media Group SA) ca neîntemeiată”, a decis Tribunalul București după un an de proces.

Decizia nu a fost definitivă, motiv pentru care a fost atacată de către RCS&RDS, ajungându-se astfel la Curtea de Apel București.

 

 

loading...
Loading...