Le vedeţi în tot oraşul! Delia, Brigitte, Bianca şi Inna fac bani grei din reclamele stradale

p12-3-bd-2-5col-delia-matac.jpg

Delia adună lunar din muzică şi publicitate peste 50.000 de euro
Fotografii: Mihai Ionescu

Oriunde întorci privirea în zonele centrale ale Capitalei, vedetele sunt pretutindeni! Fie că promovează magazine, produse alimentare şi haine, fie servicii de înfrumuseţare şi pariuri sportive, persoanele publice mizează pe charismă pentru a-i convinge pe admiratori să scoată bani din buzunar.

E mare cât un bloc de 8 etaje, deşi ea nu măsoară decât 1,55 m. Este vorba despre Inna şi imensul benner publicitar care acoperă un ditamai blocul în Piaţa Romană, în centrul Capitalei. Pentru că muzica ei a ajuns în toată lumea, din ianuarie 2018, Inna (32 de ani) face reclamă celei mai cunoscute băuturi răcoritoare de pe planetă, în varianta fără zahăr. În decizia companiei americane a contat probabil şi repertoriul vedetei, în care se află hit-ul „Cola Song”.

p22-3-bd-1-25col-inna.jpg

Inna îşi rotunjeşte veniturile din concerte cu diverse reclame

Acest contract de publicitate a ajutat-o pe Inna să-şi lanseze noul album, „Yo”. De asemenea, Inna a susţinut online un concert exclusiv pentru consumatorii băuturii răcoritoare în cauză. Cum întorci ochii de la „imensa” Inna, dai de o altă reclamă mare „cât o zi de post”, cum ar spune bunicii.

După ce şi-a invitat fanii să bea bere albastră, să savureze chipsuri şi să-şi spele părul cu un anumit şampon-fixativ, Delia (36 de ani) a trecut la servicii de telefonie mobilă.

Veniturile artistei ar ajunge, potrivit unor surse, la 50.000 de euro pe lună, din reclame şi concerte. O singură postare publicitară pe pagina de socializare a vedetei e tarifată cu 2.000 de euro. Reclamele pe blocuri sunt îndrăgite atât de vedete, cât şi de locatari.

p32-3-bd-3-2col-andi-moises.jpg

Andi Moisescu promovează un lanţ de hypermarketuri

„Lumea zice că ne iau lumina, dar nu-i adevărat, din contră, iarna nu-ţi intră zăpada în balcon, iar vara te fereşte de soarele arzător. În plus, avem o reducere importantă la plata întreţinerii. Multe din cheltuielile blocului sunt susţinute din contractul cu aceste firme”, ne-a declarat un administrator de bloc din centrul Capitalei.
Alte vedete te privesc din intersecţii sau de pe stâlpii de iluminat. Iată că simpaticul Andi Moisescu (46 de ani) a ales să promoveze alimentaţia sănătoasă prin reclamele pe care le face la un hypermarket chiar la intrarea în Bucureşti, pe DN1. În ciuda succesului, Andi e o prezenţă discretă şi are o imagine impecabilă.

E căsătorit de 14 ani cu Olivia Steer (42 de ani), fostă colegă la Pro TV, iar împreună au doi băieţi, David (12 ani) şi Luca (10 ani). Pentru că soţia lui preferă strict alimentaţia raw-vegană, iar pe copii a ales să-i ţină momentan departe de lumina reflectoarelor, Andi Moisescu defilează singur în reclame.

p42-3-bd-4-2col-bianca-drag.jpg

Bianca Drăguşanu îşi invită fanii la solar

Când o vezi te ia frigul. Este vorba despre Bianca Drăguşanu (36 de ani) într-un sumar costum de baie, tolănită lasciv pe un pat de bronzat. Încă de pe vremea când strălucea ca asistentă a lui Dan Capatos la Antena 1, Bianca promovează bronzatul la unul dintre cele mai selecte lanţuri de solare.

„Nu beau, nu fumez, dar trebuie să am şi eu un viciu: sunt dependentă de solar. Dacă nu cred în produsul respectiv, nu mint lumea”, spune vedeta.

Aceasta promovează serviciile din alte 5 saloane dedicate înfrumuseţării. Câştigurile sunt pe măsura efortului, iar vedeta recunoaşte că „îi sar capacele” când plăteşte taxe şi impozite.

p52-3-bd-5-2col-brigitte-na.jpg

Brigitte Năstase este imaginea propriului magazin de haine

Şi sexoasa Brigitte Năstase (41 de ani) îşi expune trupul perfect pe panouri imense. Fosta soţie a tenismenului Ilie Năstase e imaginea propriului magazin de haine de marcă „The Store Multibrand”, deschis de anul trecut într-un mall din nordul Capitalei. Decizia a venit într-un moment delicat, când vedeta a aflat că e înşelată. Ea şi-a dorit mereu să nu depindă de averea soţului, iar în tinereţe a câştigat bani frumoşi din poşete de lux. În Timişoara, a administrat două discoteci, apoi un restaurant şi un salon de înfrumuseţare. În prezent, bruneta conduce o firmă de logistică, una de construcţii şi locul de joacă „Magic Castle”, inaugurat în 2015.

Stelist sau ceferist, dacă dai banul toţi suntem români

Nici fotbaliştii nu au fost uitaţi de marile companii dornice de reclamă. George Ţucudean (27 de ani) de la CFR Cluj şi stelistul Constantin Budescu (29 de ani) promovează pe panourile din oraş pariurile sportive online.

p62-3-bd-6-15col-fortuna-c.jpg

Budescu şi Ţucudean apar fiecare alături de un fan

Firma în cauză are contracte cu Federaţia Română de Fotbal şi sponsorizează Naţionala de Fotbal până în 2020. Valoarea acestor contracte se ridică la 1,4 milioane de euro, dintre care publicitatea e 200.000 de euro.

Cum se amplasează reclamele stradale

Pentru a amplasa o reclamă de orice fel pe un imobil, conținutul și dimensiunea acesteia trebuie aprobate de autoritățile locale. În cazul Capitalei, avizul trebuie dat de Municipalitate sau de primăriile de sector, în funcție de zona unde este blocul pe care se pune afișul sau panoul publicitar.
Trebuie plătită o taxă de avizare, stabilită de Direcția de Urbanism a instituției locale, pe baza unui regulament de panotaj. La dosarul întocmit pentru avizarea reclamei se atașează și acordul proprietarului imobilului sau al Asociației de Proprietari dacă este vorba de un bloc de locuit. După ce se plătește taxa la administrația locală, se negociază suma cuvenită proprietarului imobilului sau Asociației de Proprietari pentru ”găzduirea” reclamei. Banii sunt apoi folosiți de Asociația de Proprietari conform votului majorității membrilor, pentru scăderea întreținerii sau efectuarea unor lucrări.

loading...
Loading...