Alimentele de care Andreea Raicu nu se atinge niciodată

11-v-1.-4col-3j5a1171-810x540.jpg

Găteşte sănătos şi extrem de gustos
Foto: andreearaicu.ro
Citeste tot despre: 

Îi place să gătească, face nişte preparate delicioase, a scos chiar şi o carte de bucate, cu toate acestea, silueta ei nu are de suferit. Cum reuşeşte să arate bine şi să mănânce bine? Andreea Raicu are un răspuns simplu: toate reţetele ei conţin ingrediente sănătoase, nutriţionale, dar şi gustoase. Sunt lucruri de care nu se atinge niciodată.

„Sunt foarte des întrebată ce mănânc. Însă cred că cel mai important este ce NU mănânc, care sunt alimentele de care stau departe pentru că ştiu că nu sunt bune pentru sănătatea mea”, spune Andreea Raicu pe blogul ei, făcând o listă cu alimentele de care nu se atinge niciodată.

Mezeluri. Andrea ştie că sunt plini de nitriţi, arome artificiale, coloranţi şi multă sare. Ea îşi face propriile „mezeluri” pentru sendvişuri, folosind carne de pui sau de curcan tăiată foarte subţire. 

  • Băuturi carbogazoase. De ce ar bea aşa ceva, când ea cunoaşte o mulţime de reţete de smoothie-uri delicioase, limonade sau chiar apă infuzată cu fructe, pe care şi le prepară atunci când are poftă să bea ceva bun?!
  • Cartofi prăjiţi de la fast-food. Andrea Raicu a aflat că un faimos lanţ de fast-food şi-a făcut publică lista de ingrediente pentru cartofii prăjiţi. Ghici câte erau?! 17! „Dacă nu te poţi abţine şi pofteşti la cartofi prăjiţi, prepară-i acasă, eventual din cartofi dulci şi gătiţi la cuptor”, te îndeamnă vedeta.
  • Lactate dietetice. Ţine la siluetă, dar niciodată nu cumpără din supermarket lactate degresate. „Când toată grăsimea e eliminată, ceva trebuie adăugat în loc pentru ca res-pectivele lactate să aibă din nou gust bun. Asta înseamnă că li se adaugă zahăr, aspartam şi multe alte ingrediente procesate”, spune ea.
  • Popcornul făcut la cuptorul cu microunde. „Aroma care imită unul şi dă gustul acela specific conţine un ingredient nociv, responsabil inclusiv cu cancerul şi infertilitatea”, atrage atenţia Andreea, care mărturiseşte că ea îşi face popcorn din porumb natural, în tigaie. 
  • Pâinea cu seminţe. Ai crede că e sănătoasă, însă ea conţine doar făină albă în care sunt aruncate câteva seminţe. „După cum bine ştiţi, făina albă îngraşă, nu are nutrienţi prea mulţi. Eu consum doar pâine din făină integrală 100%”.

Reţeta ei de cartofi dulci cu năut

Zoom
Foto: andreearaicu.ro

Ingrediente: 4 cartofi dulci medii, tăiaţi pe jumătate, 2 linguriţe de ulei de cocos, 2 căni năut fiert, 1 linguriţă chimion, ½ linguriţă ghimbir proaspăt răzuit, ¼ linguriţă coriandru măcinat, 1 lingură sos tamari, ½ lingură sos dulce acrişor. Pentru sos: ¼ cană tahini, sucul de la 1 lime, 2 linguri sos tamari, 1-2 linguri de apă caldă. Pentru decor: ceapă verde tocată şi seminţe de susan.

Preparare: cartofii se pun la copt timp de 25 de minute, timp în care năutul se căleşte într-o tigaie cu ulei de cocos, alături de celelalte condimente, timp de 5 minute. Pentru sos, se amestecă toate ingredientele. Pe o bucată de cartof copt se pune năutul, sosul, ceapa şi seminţele de susan. „Abia am reuşit să fac poze de poftă”, spune Andreea Raicu. 

5 ingrediente pe care nu le pune în salată

Zoom
Foto: andreearaicu.ro

 „Crezi că dacă mănânci salată dieta ta n-are cum să nu dea roade? Mai gândeşte-te! Doar pentru că e verde, nu înseamnă că e şi sănătoasă. Salatele pot deveni bombe calorice dacă adăugăm în ele ingrediente nepotrivite. Mie mi-a luat ceva vreme să înţeleg asta şi nu de puţine ori mă frustram pentru că nu înţelegeam de ce nu slăbesc, în condiţiile în care mâncam multă salată”, se destăinuie Andreea Raicu pe blog-ul ei. A descoperit că 6 ingrediente cu care mulţi obişnuim să ne îmbogăţim salata conţin multe calorii şi sunt nesănătoase. „Eu nu le pun niciodată în salată atunci când încerc să dau jos câteva kilograme”, mărturiseşte vedeta.

  1. Dressing cremos. Cel cu brânză sau cel cu miere şi muştar sunt pline de calorii (în jur de 160 la doar 2 linguri), de sare, de grăsimi nesănătoase (17 g, majoritatea venind de la uleiul de soia din compoziţie). „Eu adaug savoare cu oţet balsamic şi ulei de măsline extravirgin. Sau îmi fac un sos cremos din avocado bine copt şi tahini”, spune Andreea. Dressingurile sunt periculoase. Ele pot „îmbogăţi” salata cu 200-300 de calorii, ceea ce ţi-ar da peste cap dieta.
  2. Crutoane. Mulţi folosesc crutoane la salată şi da, sunt bune, aromate, crocante. Dar au şi grăsimi saturate, sare şi multe calorii. „Eu adaug alune coapte pentru acelaşi efect crocant şi, înainte de a le coace, pentru un plus de aromă, le dau prin ierburi italiene. 
  3. Fructe uscate. Merişoarele, stafidele, caisele sunt şi ele obişnuite în salate. Însă în varianta uscată au de 5 ori mai multe calorii decât în varianta proaspătă, aşa cum foloseşte Andreea Raicu.
  4. Ceva prăjit. O salată completă trebuie să conţină şi proteine. Mulţi pun bucăţele de şniţel, creveţi prăjiţi sau şuncă. Toate acestea adaugă calorii inutile salatei. „Eu aleg o opţiune mai sănătoasă de proteine, cum ar fi somon sau ton din conservă, pui sau creveţi la grătar sau ouă fierte”, mărturiseşte Andreea. 
  5. Chipsuri de porumb. Unele restaurante îţi servesc salata cu chipsuri de porumb în locul crutoanelor sau feliilor de foccacia. Sunt gustoase, nimic de zis, dar adaugă în jur de 120 de calorii per porţie şi 60 de grame de grăsimi. „Dacă vreau ceva crocant în salată, eu adaug năut uscat. E un superaliment grozav: are proteine, dar şi fibre solubile, care scad nivelul de colesterol. Mai adaug câteodată 1-2 linguri de migdale, alune de pădure, fistic, seminţe de cânepă sau de dovleac, care îmi dau senzaţia de saţietate şi conţin grăsimi sănătoase”, mărturiseşte Andreea Raicu. 
loading...
Loading...