Tsambika, locul făcător de minuni pentru femeile care vor copii. Avem dovada!

Mănăstirea Tsambika, Rodos, Grecia

Îţi doreşti să devii mămică, dar nu reuşeşti să rămâi însărcinată? Pregăteşte-ţi bagajul, ia avionul cu destinaţia Rodos, urcă 309 trepte până la mănăstirea Tsambika şi roagă-te! Până acum s-au întâmplat o mulţime de minuni.

Povestea mănăstirii Tsambika o aflăm de la Ştefania Moroianu, româncă stabilită în insula Rodos şi ajunsă, între timp, unul dintre cei mai buni ghizi autorizaţi ai Greciei. Este o adevărată enciclopedie de legende şi informaţii, iar Tsambika este preferata ei pentru că a fost personal martora unor fenomene inexplicabile.

Ştefania s-a născut în Buzău şi a plecat în Grecia de la 19 ani. Acum este ghid autorizat

„Legenda spune că în secolul XV icoana Fecioarei Maria a dispărut din Cipru şi a ajuns aici, în Rodos. Un tânăr cioban a văzut noaptea flăcări în partea de sus a muntelui. Gândindu-se că sunt răufăcători, a cerut ajutorul sătenilor, au urcat înarmaţi, dar surpriza a fost mare când au văzut doar o candelă aprinsă lângă icoana Fecioarei. Vestea a ajuns până în Cipru, călugării de acolo au cerut-o înapoi, le-a fost restituită, însă iar a dispărut şi a revenit în acelaşi loc. Astfel, cu toţii au hotărât să o lase aici şi să construiască un lăcaş”, îşi începe Ştefania povestea.

În semn de mulţumire, femeile aduc păpuşi sau tăbliţe care înfăţişează copii

De atunci şi până în prezent, mii de femei vin la mănăstire şi se roagă să rămână însărcinate. Foarte multe minuni s-au întâmplat. La una dintre ele a fost martoră şi Ştefania. „Povestea s-a întâmplat în urmă cu 4 ani, pe când aveam 31 de ani. Eram stabilită în Rodos de 12 ani, lucram deja în turism. Nu urcasem niciodată la Tsambika, îmi pierdusem oarecum credinţa. Locuiam împreună cu prietena mea, Liliana Vergican, care şi ea lucra aici în turism. Ea avea 38 de ani şi îşi dorea mult un copil, dar niciun medic nu-i dădea vreo şansă din cauza problemelor grave de sănătate pe care le avea. O pierdeam în fiecare zi, nu ştiam unde se duce. Până când mi-a mărturisit că urcă la mănăstire unde îşi găseşte liniştea şi speranţa”.

Până la Tsambika ai de urcat 309 trepte

Ştefania a hotărât, într-o zi, să o însoţească. Au urcat împreună cele 309 trepte şi s-au rugat din tot sufletul. La trei zile după, Ştefania a avut un vis. „Era ca şi cum aş fi văzut un film. Mi-a apărut o femeie extrem de frumoasă, îmbrăcată în negru. Ţinea în mână un buchet de flori şi îmi spunea să nu-mi fie frică, nu vrea nimic decât să-i duc aceste flori. Îmi cerea să intru într-o apă de acolo «pentru că apa e curată». M-am trezit, nu-mi venea să cred. La două zile după acest vis m-am hotărât să urc din nou cu prietena mea. Am luat un buchet de flori de la florărie şi am crezut că-mi joacă mintea feste, pentru că buchetul oferit era identic cu cel din vis – 9 trandafiri alb cu roşu. Din momentul în care am urcat treptele a început ploaia. Era exact ca în visul meu. După o săptămână, prietena mea a plecat în România. În acel moment era deja însărcinată. Pe băieţelul ei îl cheamă Ştefan Tsambiko, iar eu sunt naşa. Acum, ei trăiesc în România, unde şi-au găsit liniştea şi fericirea”, povesteşte, zâmbind, ghidul.

Cosmin şi Loredana Enescu, alături de fiul lor, Tsambiko

Nu este greu să găseşti în Rodos copii şi adulţi care poartă numele Tsambiko sau Tsambika, iar motivul este lesne de înţeles. Am găsit şi noi un cuplu de români care şi-a mărit familia după rugăciuni la Sfânta Fecioară. Sunt stabiliţi de ani buni pe insula grecească şi lucrează la un restaurant cochet de lângă plaja Tsambika. Loredana nu îl ştia pe Cosmin Enescu când a urcat pentru prima dată la mănăstire. S-a rugat acolo să devină mămică, promiţând că atunci când se va căsători şi va avea un copil, îi va pune numele locului. “Se întâmpla în urmă cu patru ani. La scurt timp l-am cunoscut pe Cosmin, ne-am căsătorit, apoi am rămas însărcinată. Am făcut botezul fiului nostru la mănăstire şi l-am numit Petru Eduard. Într-o noapte, după botez, am visat că o voce îmi spunea «trebuie să-i spui Tzambiko». Mi s-a adus, astfel, aminte de promisiune. De atunci, aşa îl strigăm pe fiul nostru, care are aproape un an”, ne spune, mândră, Loredana Enescu.

Ştefania Moroianu, la Panormitis

Minunile, în Grecia, nu se opresc aici. Pe o insulă alăturată, Symi, este mănăstirea Panormitis, celebră datorită icoanei din bronz masiv care îl reprezintă pe Arhanghelul Mihail cu o sabie în mână. Se spune că icoana este făcătoare de minuni, mii de oameni venind anual şi rugându-se pentru sănătate. Ştefania Moroianu, ghidul nostru, ne dezvăluie că dovada a trăit-o pe pielea ei. „Acest arhanghel este şeful trupelor de îngeri, 9 la număr. Exact aşa cum i se ordonă unui general, trebuie să-i ordoni şi lui. Orice i-ai cere, dacă ai credinţă, se va îndeplini. Eu i-am cerut ceva ce nu se putea realiza. La două zile după, s-a îndeplinit şi a fost ca o minune pentru mine. Am avut o primă fază a cancerului şi m-am vindecat. Absolut tot ce i-am cerut mi s-a întâmplat. Se spune că trebuie să laşi ceva la schimb, un dar, sau să promiţi că vei face o faptă bună, că te vei întoarce”, mai spune ghidul.

Icoana Arhanghelului Mihail din Panormitis se spune că e făcătoare de minuni

Şi de ce nu te-ai întoarce?! În Grecia, la tot pasul descoperi locuri superbe, încărcate de istorie şi de legende, te poţi bucura de plaje cu apă turcoaz, de mâncare ieftină şi bună, te poţi distra, ruga, regăsi liniştea şi pacea. Cu siguranţă îţi vei dori să te întorci.

spital judetean suceava
Infarct - inima - boli cardiace FOTO Shutterstock
tocător de legume jpg
rosii tomate istock jpg
Batrana pensionara bani pensie FOTO Shutterstock jpg
Audieri in dosarul Vlad Pascu la DIICOT  Foto Inquam Photos  Octav Ganea (7) jpg