Spune-mi ce mănânci. Alimente care pot înlocui carnea în post: Ciupercile comestibile, nucile, fasolea și soia

ciupercile_comestibile._adevarul.ro_.jpg

Preparatele de post din ciuperci întăresc imunitatea
Sursa foto: Adevărul.ro

Ciupercile comestibile, nucile, fasolea și soia sunt alimente hrănitoare și importante surse de antioxidanți, de vitamine, minerale, fibre și proteine care trebuie consumate în timpul postului.

Mai ales în timpul Postului, carnea, un aliment care conţine multe proteine, minerale precum fierul, fosforul, potasiul, alături de vitaminele B1, B2, B12, PP și C trebuie înlocuită cu alte alimente de persoanele care postesc. Cei care postesc și renunţă la carne, timp de 40 de zile, trebuie să înlocuiască acest aliment important pentru vigoarea organismului cu o dietă la fel de hrănitoare ca și carnea, susține Eugen Giurgiu, doctor în biochimie, cu competențe în fitoterapie și nutriție în ” Cartea sănătății noastre”.

Ciupercile  comestibile întăresc imunitatea

Nutriționiștii numesc ciupercile comestibile ”înlocuitori de carne”,  datorită proteinelor vegetale valoroase, de cea mai bună calitate, din compoziția lor. Totodată, deoarece ciupercile comestibile conțin seleniu, cupru și fier sunt apreciate ca înlocuitorii perfecți pentru carne. Aceste legume trebuie adăugate în orice mâncare de post ( de cartofi sau de fasole) ori preparate pe grătar sau în tigaie, amestecate cu verdețuri sau condimente. Dar avantajele acestor alimente hrănitoare nu se opresc aici: ciupercile comestibile se digeră ușor  și au puține calorii: doar 20 de calorii la 100 de grame.  Datorită unor aminoacizi din compoziție, în special glutaminatului, ciupercile seamănă la gust cu carnea, dar nu conțin colesterol. Dieta cu ciuperci contribuie la întărirea imunității, combate oboseala, astenia, previne bolile cardiovasculare și cancerul. Toate aceste atuuri se datorează substanțelor active, care se găsesc în compoziția acestor legume foarte sănătoase: complexul vitaminic B, vitaminele C, D și E și multor minerale : potasiu- 300 mg la 100 g, calciu, fosfor, sodiu și zinc.   

Nucile mențin sănătatea inimii

Grăsimile pe care organismul le lua din carne, în timpul Postui le poate recupera din nuci. Nuca este un fruct oleaginos cu o importantă valoare terapeutică.  Substanțele  sale active (vitaminele  A, B, E, C și F , alături de minerale  precum:  fosforul, calciul, seleniul, potasiul, zincul, dar și taninurile, flavonoizii, uleiul volatil) sunt surse de hrană pentru creier, pentru inimă și pentru sistemul nervos. De aceea, nutriționiștii ne recomandă câte un pumn de nucă de cinci ori pe săptămână. Dacă persoanele care postesc vor ține seama de sfatul lor vor avea o inimă de atlet.   

Fasolea nu modifică valoarea glicemiei  

Fasolea este considerată de nutriționiști un ”rezervor” de substanțe hrănitoare ( vitamine din complexul B, acid folic, potasiu, magneziu, seleniu),  dar cu un conținut caloric modest. Dieta cu fasole scade riscul  de cancer la colon, de sân și nivelul colesterolului ”rău” din sânge. Boabele de fasole conțin glucide  bune,  deoarece nu modifică brusc valoarea glicemiei, cum se întâmplă cu alimentele  bogate în hidrați  (fructele dulci, de exemplu). Deoarece fasolea conține mult sodiu, când este preparată, sub orice formă, trebuie condimentată cu cimbru și busuioc. De asemenea, fasolea este apreciată ca un aliment care furnizează energie mușchilor și creierului. Și nu în ultimul rând, această legumă tonică pentru tot organismul mai are un atuu : este recomandată în dietele de slăbit, pentru că 100 de grame de fasole nu conține mai mult de 120 de calorii. Fiind un aliment sățios, fasolea nu se consumă în cantități prea mari.

Soia, un aliment bogat în proteine, ca și carnea

Specialiștii susțin că în timpul postului trebuie să se consume și soia,   un aliment care conține fier, complexul B, multe fibre, o cantitate semnificativă de proteine ca și carnea. Soia este recomandată persoanelor care au probleme cu  colesterolului ”rău” și cu hipertensiunea arterială. Consumul acestei legume împiedică dezvoltarea celulelor canceroase și întărește  sistemul imunitar. Un alt atuu important al soiei se referă la gustul său foarte bun și la faptul că  produsul este valorificat sub formă de pateu, de lapte și de brânză.
 

Loading...