Rămâi în formă şi după 40 de ani!

b110-pag-ei-1.jpg

Specialiştii îţi spun cum să abordezi corect schimbările prin care trece corpul tău

De ce unele femei arată la 30 de ani ca la 40, iar altele de 40 juri că nu au mai mult de 30? Contează gena, dar şi modul în care se îngrijesc, câtă mişcare fac, ce stil alimentar au. Poţi sfida şi tu vârsta din buletin. Celebra antrenoare Kinga Sebestyen îţi face un plan al schimbărilor pe care e bine să le faci de acum încolo.

Ce ce întâmplă în organismul tău după această vârstă

Odată cu înaintarea în vârstă, corpul nostru suferă schimbări din toate punctele de vedere. Producţia de colagen scade, pielea îşi pierde din tonus şi elasticitate, metabolismul îşi încetineşte ritmul, scade producţia de hormoni tiroidieni şi, de aici, apare creşterea în greutate.

Deşi poate mâncăm la fel de mult sau de puţin ca înainte, începem să depunem grăsime, în special pe abdomen.

b210-pag-ei-2.jpg

Kinga Sebestyen

Masa musculară îşi pierde şi ea din consistenţă, oasele devin mai fragile prin pierderea calciului, apare disconfortul la nivelul coloanei.

„Doamnele e bine să înţeleagă faptul că nu mai pot mânca orice, ca la 20 de ani, că nu mai pot scăpa de grăsimea de pe abdomen la fel de uşor, că nu mai pot slăbi doar dacă renunţă la pâine şi zahăr, fiind nevoie şi de sport. Toate aceste schimbări ale organismului, la nivel hormonal şi celular, pot fi amânate dacă avem un stil de viaţă sănătos şi facem mişcare”, spune Kinga. 

Cum trebuie să fie alimentaţia

Încearcă să respecţi cele trei mese ale zilei, la ore fixe. Nu exagera cu gustările între mese. Evită produsele procesate şi zahărul, cu toată pleiada de alimente unde e el ascuns.  Consumă legume şi fructe, multe lichide (apă şi ceaiuri neîndulcite), carne slabă (de curcan, pui, peşte, vânat şi fructe de mare), grăsimi bune din fructe oleaginoase crude. „La micul dejun recomand mozzarella, ouă, iaurt, fructe şi legume, cereale.

La prânz o supă de pui sau vită cu multe legume, supă de roşii, pui la grătar, carne fiartă, salate de ton, de pui, legume preparate sau crude. Cina trebuie să fie uşoară (o supă, o salată) şi până în ora 19.00”, mai spune specialista. 

Bea zilnic apă cu lămâie, pentru detoxifiere şi digestie bună, consumă ananas, pentru proprietăţile lui purgative, antiinflamatoare, având efecte remarcabile asupra pielii deoarece menţine crescut nivelul de colagen. 

Ce sport e bine să faci

Orice fel de mişcare e binevenită, de la simplul mers pe jos într-un ritm mai alert, urcat scări şi sport acasă, la salteluţă, până la înot şi aerobic la sală. „Recomand de trei ori pe săptămână sportul pe ghetele de kangoo jumps. E ideal pentru persoanele de peste 40 de ani care au nevoie de cardio şi de tonifiere. Întăreşte muşchii spatelui, protejează coloana, tonifiază şi ridică fesierii, îmbunătăţeşte sistemul cardiovascular, stimulează imunitatea, iar într-o şedinţă se ard circa 1.000 de calorii”, susţine Kinga. 

Îngrijeşte-te! 

La pachet cu sportul şi alimentaţia, dacă vrei să arăţi bine şi să-ţi menţii tinereţea, acordă atenţie îngrijirii de zi cu zi.

Mergi la saună, la masaj, mai fă-ţi, din când în când, câte o împachetare sau un tratament facial la cosmetică, protejează-ţi tenul cu cremă cu factor de protecţie ridicat pe timpul zilei, demachiază-te în fiecare seară şi  apoi aplică o cremă hidratantă. De asemenea, mergi frecvent la controale medicale de rutină. 

Ghici câţi ani au aceste femei?!

Kinga ne demonstrează că se poate să fentezi timpul şi să arăţi cu 10 ani mai tânără, dacă faci sport şi ai grijă de tine. Ea lucrează la sală cu femei de 40-50 de ani care au ajuns să aibă corpul perfect tonifiat, cu pătrăţele pe abdomen şi cărora nu le dai mai mult de 30 de ani.

Mihaela Gheongheos (50 de ani): „Practic Kangoo Jumps de la 40 de ani. Întâi a fost o terapie antistres, apoi a devenit un mod de viaţă. Mă simt plină de energie şi de bucurie şi orice problemă aş avea, fizică sau sufletească, o depăşesc încă din primele minute de sport”.

Dorina Reţegan (48 de ani): „Am o fiică de 27 de ani care face şi ea sport cot la cot cu mine. Are, la rândul ei, un băieţel de 1 an şi jumătate”.

Simona Petrovici (46 de ani): „Această formă de mişcare, pe lângă faptul că mi-a transformat extraordinar corpul în 6 luni, m-a tratat de toate problemele coloanei. La 42 de ani am devenit instructor acreditat. Am doi copii, o fată de 21 de ani şi un băiat de 20”.

Bianca Anton (45 de ani): „Sunt din Constanţa, am o fiică de 18 ani şi practic Kangoo Jumps de peste 7 ani. Mă simt excelent atât fizic, cât şi psihic”.

Loading...