Prazul, leguma care alungă stresul

Chiar dacă face parte din aceeaşi familie cu ceapa şi usturoiul şi au aceleaşi proprietăţi terapeutice, prazul este mai puternic decât ele. Nu mulţi ştiu efectele benefice ale acestui aliment specific oltenesc. Prazul ajută la scăderea colesterolului, are efect puternic laxativ, calmant, revigorant.

Tratează problemele respiratorii

În medicina naturistă, prazul se recomandă mai ales pentru tratarea problemelor respiratorii şi pentru proprietăţile sale purifiante şi diuretice. Are o mare capacitate de a elimina acidul uric şi astfel este foarte bun pentru persoanele care suferă din cauza gutei sau a artritei. În caz de retenţie urinară sau de cistită, este foarte de ajutor să se aplice pe partea inferioară a abdomenului o cataplasmă de praz fiert, foarte caldă.

Conferă bună dispoziţie

Unele studii au demonstrat faptul că, mâncând praz, el va acţiona benefic asupra stării de dispoziţie. Acest lucru se datorează acţiunii unui flavonoid prezent în această legumă din familia cepei, kaempferol, un antioxidant care permite menţinerea unui nivel stabil de serotonină şi de dopamină, doi neurotransmiţători importanţi de la nivelul creierului. Ei luptă împotriva stresului şi procură o stare de bine.

Eficient în arteroscleroză şi ateroscleroză

Frunza de praz s-a dovedit a fi foarte eficace în arteroscleroză şi în ateroscleroză. Ea conţine o mulţime de compuşi sulfuraţi care distrug grăsimile de sub piele. Frunzele verzi ale prazului conţin o serie de aminoacizi esenţiali care cresc eficacitatea metabolismului proteic hepatic. Cercetătorii au efectuat o mulţime de teste ştiinţifice şi au descoperit capacitatea prazului de a echilibra şi reechilibra funcţiile biologice ale organismului şi este de asemenea recomandat în astenii fizice şi nervoase, dezechilibrări nervoase etc.

Inhibă dezvoltarea virusurilor 

Prazul îmbunătăţeşte circulaţia sangvină şi scade tensiunea arterială, previne formarea de trombi în vene şi artere. Este un aliment miraculos pentru persoanele care suferă de boli cardiovasculare, deoarece conţine un flavonoid deosebit de important, denumit kampferol, ce protejează vasele de sânge. Substanţele antioxidante din praz au rolul de a inhiba dezvoltarea virusurilor, a bacteriilor şi a fungilor, conform www.dr-catalinluca.ro. 

Ce vitamine şi minerale conţine prazul

Una dintre legumele cele mai accesibile, prazul, se găseşte pe tot parcursul anului, dar sezonul cel mai bogat cuprinde lunile de iarnă (noiembrie-februarie). Este un aliment foarte bogat în apă, aceasta regăsindu-se în proporţie de 90%, dar şi în vitamina A, C, E, K şi câteva vitamine din grupul B. În praz mai regăsim fier, sodiu, acid fosforic, siliciu, calciu, sulf, potasiu şi magneziu. El conţine şi un nivel important de azot şi este un bun constructor şi regenerator. Prazul are, de asemenea, o acţiune benefică asupra intestinelor pe care le curăţă şi le lubrifiază, datorită celulozei şi mucilagiului.

loading...
Loading...