Pentru a fi mai sănătoși trebuie să ne respectăm ceasul biologic

mic_dejun_consistent-divahair.ro_jpg.jpg

Dacă micul dejun este consistent, prânzul moderat și cina modestă, pierdem mai mult în greutate
Sursa foto divahair.ro jpg

Preocupați de starea noastră de sănătate, nutriționiștii din diferite țări, au realizat diferite studii care scot în evidență un lucru foarte important:pentru a se menține în formă, organismul uman trebuie să se adapteze la propriul ceas biologic De asemenea, persoanele care vor să slăbească trebuie să respecte concluziile nutriționiștilor referitoare la orele la care trebuie să servească masa.

Nutriționiștii susțin că este importantă ...odihna intestinului

Specialiștii care au realizat numeroase studii, cu referire  la propriul ceas biologic, susțin că trebuie respectate orele la care se servește masa de seară! Aceste repere au legătură cu odihna intestinului. ”Când mănânci tot timpul, nivelul insulinei și glucozei sunt ridicate tot timpul”, precizează dr. Ruth Patterson, expertă în nutriție și epidemiolog la Universitatea din California, în San Diego. Experta a constatat că insulina stimulează creșterea, iar prezența constantă a acesteia în sânge favorizează celulele precanceroase. În privința cercetărilor efectuate în cazul femeilor care au supraviețuit cancerului la sân, experta americană și colegii ei au constatat că revenirea bolii era mai puțin probabilă la femeile care nu mâncau cel puțin 13 ore pe noapte.    

 Să nu mănânci cel puțin o jumătate de zi

Nutriționiștii recomandă persoanelor care vor să slăbească să țină post cel puțin o jumătate de zi. În acest caz este bine ca persoanele în cauză să nu mănânce cel puțin 12 ore pe zi: postul  începe după masa de seară (între orele 18.00- 20.00) și se încheie la ora 8.00 dimineața .

Concluzii privind consistența meselor

 Un important studiu israelian, realizat în anul 2013, a împărțit femeile supraponderale și obeze în două grupuri. În acest caz, fiecare grupă consuma aceleași număr de calorii. Totuși, un grup consuma un mic dejun consistent, un prânz mediu și o cină modestă. Al doilea grup lua un mic dejun redus, un prânz mediu și o cină consistentă. Nutriționiștii au constatat că acel grup care mânca un mic dejun generos a pierdut mai mult în greutate și avea un metabolism mai sănătos.

Este important să nu mai serviți cina la ore târzii...

Pe  tema ceasului biologic, un alt studiu realizat în anul 2015  a scos la iveală că masa de seară crește nivelul de zahăr din sânge cu 17 la sută în comparație cu o masă identică luată dimineața. Alte cercetări pe tema ceasului biologic menționează că numărul de calorii  arse în timpul digestiei, în primele două ore după cină, scade la jumătate în comparație cu masa servită la micul dejun.

În perioada odihnei intestinului se consumă numai apă

În timpul postului de 12 ore, când intestinul se odihnește, trebuie să se consume doar apă. După aceea, persoanele care vor să slăbească ar putea să bea și alte băuturi, inclusiv cafea.

Ora  de masă se adaptează la ritmul propriului organism

 Persoanele care fac parte din categoria matinalilor pot să servească cina la ora 18.00 și să țină post până la ora 6 dimineața. În schimb, persoanele care sunt numite ”păsări de noapte”, care muncesc noaptea, pot servi cina și la ora 21.00, dar să țină post până dimineața la ora 9.00.  

 

 

loading...
Loading...