Doriți să respectați postul din calendarul ortodox? Atenție la alimentele pe care le consumați

gathering-180715_1920.jpg

Ciupercile sunt o sursă excelentă de proteină
foto: Pixabay
Citeste tot despre: 

Alimentele pe care vi le recomandăm sunt gustoase, sățioase, nu vă îngrașă și alungă foamea. Mai mult, acele proteine animale, care ne lipsesc în timpul postului, pot fi înlocuite cu cele vegetale care, deseori, sunt de calitate superioară.

O sursă valoroasă de proteine vegetale o constituie ciupercile. În același timp, foarte multe reţete folosesc ciupercile, ca alimente sănătoase. Aceste legume au un conţinut redus de calorii şi sunt bogate în nutrienţi care ne ajută să avem o sănătate optimă.
Fasolea este, de asemenea, un aliment recomandat de nutriționiști în perioada postului. În compoziția ei întâlnim carbohidraţi care nu cresc foarte repede  nivelul zahărului din sânge; de asemenea, conţinutul ei de proteine este suplimentat de vitamina B şi de fier, surse apreciate pentru o vitalitate crescută. Când alcătuim lista cu alimente sănătoase de post, pe platoul cu salate să aliniem și  boabele de fasole:  albe, roșii, pestriţe sau negre.

Fasolea verde şi spanacul sunt două alimente bogate în proteine (la suta de grame), iar locul întâi în conţinutul proteic, dintre cele două, este ocupat de fasolea verde. În acest sezon este greu să le achiziţionăm proaspete, dar le putem procura  din frigiderele cu produse congelate. Totuși, trebuie să ținem seama de faptul că aceste legume să nu reprezinte singura sursă cotidiană  de proteine, pentru că, prin congelare, alimentele îşi  pierd din conţinutul nutriţional.
Și semințele sunt o  sursă apreciată de proteine şi fibre care pot fi folosite în numeroase  preparate consummate  în diferite momente ale zilei, acestea contribuind la o digestie bună. Seminţele de susan sunt o sursă importantă de calciu; acestea sunt mai bine absorbite dacă le zdrobim sau le lăsăm la înmuiat o zi sau două.  

Năutul este asemănător cu fasolea din punct de vedere al cantităţii de proteine. De aceea, dacă vrem să ne şi menţinem greutatea, îl putem consuma ca alternativă, pentru faptul că are mai puţine calorii.
O excelentă variantă de întrebuinţare a năutului este hummusul; acest preparat are un gust deosebit, mai ales dacă îl combinăm cu o salată de crudități.
Valoroasă pentru menținerea sănătății, în timpul postului, este sfecla roșie. Acestă legumă este apreciată , mai ales în sezonul rece, deoarece  alungă  oboseala specifică perioadei, previne anemia  și stimulează  sistemul imunitar.  Deși nu are foarte multe proteine, sfecla roșie compensează prin conţinutul variat de minerale.
Varza călită cu mămăliguţă,  conopida, varza de bruxelles sunt alte variante de meniuri de post, bogate din punct de vedere nutritiv.

Bine de știut.

În această perioadă de post, una dintre frecventele greşeli de alimentaţie o reprezintă  consumul crescut de cartofi şi paste făinoase. În privinţa pastelor  făinoase,  nutriționiștii recomandă consumul moderat al acestora și trecerea de la pastele din făină albă la pastele integrale.Pentru cei care se gândesc totuşi la carne, este bine să urmărească perioadele când se acordă dezlegare la peşte.

 

Loading...