Cura cu pepene roșu poate fi un pericol pentru sănătate! Ce spune medicul

atentie_dieta_pepene_verde_rosu.jpg

dieta pepene verde rosu risc
Dieta cu pepene roșu nu se potrivește oricui. Trebuie să-ți cunoști bine starea de sănătate, pentru a putea mânca acest fruct
colaj: Click!

Trebuie să profităm de sezonul în care ne aflăm și să consumăm cât mai multe legume și fructe proaspete care se găsesc pe piață. Dar e bine să ne asigurăm că sunt produse din țara noastră de reședință, căci organismul preferă produsele locale. Și, da, vara este foarte bine să facem o cură de pepene roșu, dar asta numai și numai dacă starea de sănătate ne permite.

Așadar, e necesar să consultăm frecvent medicul de familie și să repetăm anual setul uzual de analize. Dacă și medicul aprobă, în funcție de necesități, se poate opta pentru o cură de la 1 la 10 zile de pepene.

Când este interzisă cura cu pepene roșu

Există multe situații în care cura de pepene roșu nu este indicată. „Pentru cei care au hipertensiune arterială nu recomand cura cu pepene roșu, căci acumularea de lichide duce la o creștere semnificativă a tensiunii. De asemenea, cura cu pepene roșu nu este indicată celor care suferă de insuficiență renală, diabet zaharat sau hipercalcemie. Dieta cu pepene roșu nu este recomandată nici celor care suferă de diverse boli cronice și au, din cauza acestora, o stare de sănătate precară”, explică dr. Oana Dumitrache, Medic Specialist în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice.

Când este benefică o cură cu pepene roșu

Dacă, însă, avem certitudinea că starea de sănătate ne-o permite, cura cu pepene roșu poate fi urmată și aduce numai beneficii. Dar în nici un caz nu trebuie să exagerăm. La cele mai mici semne de slăbiciune sau de stare de rău trebuie să încetăm această cură și să revenim la medic.

„Pepenele este, într-adevăr, celebru pentru proprietățile sale diuretice, dar are și proprietăți antireumatice și antioxidante, datorită conținutului de licopen, fier, fosfor, potasiu, vitaminele A, B1 și B2, calciu. Are un mare conținut de apă (peste 95%), restul fiind proteine (0,3%), acizi organici (1%) și hidrați de carbon (3-5%). Datorită conținutului ridicat de licopen, cura cu pepene este un adevărat adjuvant în cancerul de prostată, licopenul fiind una dintre cele mai puternice substanțe pentru prevenirea acestei boli canceroase”, recomandă dr. Oana Dumitrache.

„Dieta cu pepene roșu nu se ține după ureche”

oana_dumitrache_2_febr_2019.jpg

oana dumitrache medic nutritie dieta-minune
Oana Dumitrache este medic specialist în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice
foto: Click!

 

În multe diagnostice, dieta cu pepene roșu poate fi adjuvant. „În gută, de exemplu, cura cu pepene mobilizează sărurile acidului uric din țesuturi și ajută la eliminarea lor prin urină. Și datorită efectului antiinflamator, articulațiile afectate își pot recăpăta mobilitatea și aspectul normal, iar crizele de gută se vor rări. De asemenea, datorită nutrienților enumerați mai sus, o cură cu pepene roșu e recomandată și dacă avem de-a face cu anxietate, stres ridicat și atacuri de panică. Cura cu pepene este binevenită și în caz de boli are rinichilor: nefrită, pielită și pielonefrită și dacă dorim să eliminăm pe cale naturală pietrele de la rinichi (calculii renali). Reiau, însă, toate aceste diete trebuie să fie aprobate și de un medic, nu pot fi urmate după ureche”, explică dr. Oana Dumitrache.

Putem slăbi ușor dacă ținem cura cu pepene roșu

„În ciuda faptului că are un indice glicemic mare (75), pepenele roșu ne ajută să scăpăm de kilogramele acumulate în plus, căci nu are grăsimi li are foarte puține calorii (doar 25-30 kcal / 100 gr)”, explică dr. Oana Dumitrache, Medic Specialist în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice

Când îngrașă consumul de pepene roșu

„Dacă o persoană ajunge să consume în jur de 1.5-2 kg de pepene roșu la o masă, ceea ce nu este deloc prea greu, înseamnă că va aduce în organism până la 600 kcal dintr-un foc, ceea ce echivalează cu aproximativ o ciocolată de 100 g (450-600 kcal). Din păcate, dacă aceste 500 kcal sunt consumate seara, după orele 17.00-18.00, depunerea este de peste 90%”, completează dr. Oana Dumitrache

Iată ce este bine de știut: 100 g de pepene roșu ne asigură 15% din necesarul zilnic de vitamina A și 25% din necesarul zilnic de vitamina C. Pe lângă potasiu și magneziu, conține vitamina B6, care ajută mult metabolismul aminoacizilor, glucidelor și lipidelor. Vitamina A ajută vederea și împreună cu vitamina C și E contribuie la un aspect sănătos al pielii și părului. Potasiu ajută la reglarea tensiunii arteriale și scăderea factorului de risc pentru bolile de inimă. Magneziul este considerat „regele mineralelor”, fiind implicat în peste 300 de procese metabolice.

Și vedetele se dau în vânt după cura cu pepene roșu

ioana_ginghina_cura_pepene_rosu.jpg

ioana ginghina dieta pepene verde
Ioana Ginghină a ținut de multe ori dieta cu pepene verde și s-a declarat foarte mulțumită de rezultate
foto: arhiva personală

 

În 2017, actrița Ioana Ginghină (41 de ani) a urmat câteva zile această dietă și a scăpat de un număr mare de kilograme într-un timp-record. Iată ce declara vedeta la acea vreme: „Am slăbit două kilograme în primele trei zile, dar nu asta urmăresc. Mănănc doar pepene şi astfel dau un «concediu» sistemului digestiv. Cura se ţine trei, cinci sau zece zile. Eu o fac cât mai mult!”.

Totuși, după terminarea dietei cu pepene roșu, pentru a slăbi în continuare, Ioana a trebuit să facă și alte îmbunătățiri în ceea ce privește alimentația. Un an mai târziu a reușit să scape 10 kilograme, pentru că a reununțat complet la produsele făinoase și la zahăr: „Nu am mai mâncat dulciuri şi pâine. Am reuşit să slăbesc 10 kilograme într-o lună şi jumătate. Mi s-a părut un pic cam brusc... Am fost nevoită să-mi schimb garderoba. Nu îmi mai este nimic bun. Am două măsuri în minus acum la haine”.

 

Citește și:

Ioana Ginghină, cură de slăbire şi de detoxifiere cu pepene roşu!

Ioana Ginghină a slăbit 10 kilograme într-o singură lună! Care e secretul ei

 

Cristian Mărgărit: Mâncați și semințele e pepene

 

Capcanele dietei cu pepene roșu

 

Loading...

Citește și

  • Experta australiană Amanda Kane a studiat care sunt cele mai bune metode de a păstra legumele şi fructele ca să nu se strice. Ea a dezvăluit în revista “Sunrise” care vegetale trebuie ţinute în frigider şi care nu.

  • Insolaţia este o urgenţă medicală. Se poate muri din această cauză. Sunt câteva reguli de bun-simţ care ne ajută să ne protejăm de insolaţie şi să nu îngroşăm rândurile pacienţilor cu urgenţe grave care ajung la camerele de gardă. Printre aceste reguli se află şi evitarea soarelui puternic, chiar dacă pare aprope o glumă pe timp de vară.

  • Ia micul dejun zilnic, hidratează-te bine şi nu sta mult pe scaun. Acestea sunt cele trei reguli principale care te vor ajuta să-ţi accelerezi metabolismul ca să ardă caloriile rapid. Fie că te lupţi cu kilogramele, fie că îţi doreşti să te menţii în limite normale, ţine cont de următoarele sfaturi!

  • În anotimpul cald, organismul are şi mai multă nevoie de lichide. Astfel, cei doi litri necesari pentru o hidratare optimă în restul anului se pot dubla în vremurile caniculare. O hidratare corectă are beneficii pentru toate aspectele stării de sănătate fizică şi mentală.

  • Auzim tot mai des cât de sănătoasă e dieta fără gluten, pe rafturile magazinelor găsim tot mai multe produse dedicate, nutriţioniştii o recomandă, vedetele o urmează. Se pare că excluderea glutenului din alimentaţie este noua modă a societăţii noastre. Totuşi, un sâmbure de adevăr există.

  • Vacanţa înseamnă relaxare, odihnă, soare şi răsfăţ! Dacă n-ai fost suficient de prudentă şi ţi s-a înroşit pielea, iată câteva trucuri pentru a scăpa rapid de starea de disconfort. Află mai multe din noul număr al revistei „Click! pentru femei“!