Cum scapi de dependența de telefonul mobil în 7 zile? Ghid practic pentru cei care nu se despart de smartphone

deschidere_site_detoxifiere_de_telefonul_mobil.jpg

detoxifiere de telefonul mobil in sapte zile
Una dintre reguli: telefonul mobil nu mai are ce căuta în camera în care dormiți
foto: Shutterstock
Citeste tot despre: 

Statistic, majoritatea oamenilor cu vârste cuprinse între 18 și 38 de ani petrec zilnic două ore și 38 de minute pe rețelele sociale prin intermediul telefonului mobil. Însă cum scăpăm de dependența de telefonul mobil? Conform experților de la site-ul Compare and Recycle, detoxifierea digitală se poate face înd oar șapte zile dacă respectăm câteva etape logice menite să ne vindece de acest obicei care ne afectează ochii, puterea de concentrare, memoria și chiar musculatura corpului.

Un studiu realizat pe 500 de oameni de ambele sexe a descoperit că primul semn de dependență de telefonul mobil este faptul că ajungem să interacționăm cu acesta o dată la fiecare 15-20 de minute. Îl ținem lângă noi și fie îl deschidem să verificăm dacă am primit vreun mesaj, fie să vedem nivelul bateriei. Și pentru că acest lucru se întâmplă zilnic, este clar că vorbim de un soi de dependență tehnologică. Însă nu disperați! Experții de la site-ul Compare and Recycle au descoperit că ne putem vindeca în doar 7 zile.

Ce trebuie să facem pentru a scăpa de dependență în șapte zile?

Ghidul practic de vindecare de dependența de telefonul mobil a fost testat și este extrem de eficient mai ales în rândul persoanelor născute după anul 2000. Statistic, persoanele care petrec în medie două ore și 38 de minute pe rețelele sociale sunt instabile emoțional, au o sănătate mintală precară și sunt la pământ cu memoria. Experții nu încearcă eliminarea telefonului inteligent din viața omului contemporan, ci găsirea acelui echilibru care permite o mai bună socializare, desfășurarea unor activități sociale normale, care în momentul de față sunt eliminate din programul zilnic din cauza telefonului mobil.

Cum ne detoxifiem de telșefonul mobil în șapte zile?

Planul de vindecare de dependență trebuie respectat cu sfințenie. Orice nerespectare a uneia din etape, anulează progresul realizat și îl obligă pe ”dependent” să o ia de la început. Nu uitați: important este ca în timpul celor șapte zile să scăpați de ”acel ceva” care vă face să puneți mâna pen telefon chiar și atunci când nu aveți treabă cu el. Iată în ce constă planul de detoxifiere!

Ziua 1

Ștergeți aplicațiile pe care nu le folosiți niciodată și dezabonați-vă de la sursele care vă trimit emailuri neinteresante. Încetați să mai urmăriți persoane neinteresante pe rețelele de socializare și nu mai țineți legătura cu cei care vă enervează, frustrează, indignează și vă trezesc reacții negative.

Ziua 2

Opriți toate notificările de tip push de pe telefonul mobil pentru a nu vă mai distrage atenția în cele mai neportivite momente. Puteți să folosiți modul ”Nu deranjați” atunci când trebuie să lucrați, să învățați sau aveți treabă. Trebuie să scăpați de orice aplicație care vă face telefonul să se aprindă singur sau să emită sunete.

Ziua 3

Rezistați tentației de a șpune mâna pe telefon dimineața, când vă treziți. Este crucial ca primele minute ale zilei să le petreceți departe de tehnologie. Dacă alarma telefonului este cea care vă dă deșteptarea, puneți aparatul în cealaltă parte a camarei pentru a fi obligați să vă dați jos din pat pentru a opri alarma. În loc să navigați pe Facebook, câștigați 5 minute de stat în pat.

Ziua 4

Mutați încărcătorul telefonului mobil din camera în care dormiți. În felul acesta creierul va reuși să disocieze momentul culcării de cel al navigăprii pe rețelele sociale fără un scop anume, ”de control”. Mai mult decât atât, din această zi impuneți-vă să nu mai interacționați deloc cu internetul de pe telefon în dormitor.

Ziua 5

Nu luați telefonul cu voi dacă ieșiți din casă. Chiar dacă plimbarea durează câteva ore bune, la finele ei veți descoperit că nu a murit nimeni, nu s-a întâmplat nici o nenorocire, nu v-a căutat nimeni să vă dea vreo veste arzătoare etc. În felul acesta scăpați de dependența de Instagram la cafea, de Snapchat, de verificarea emailurilor și de Twitter.

Ziua 6

Dezinstalați toate aplicațiile de social media din telefonul vostru. Dacă aveți neapărată nevoie de ele, le veți putea descărca mai târziu. Important este să vă oferți o zi din viață în care habar nu aveți ce au făcut alții, ce mai comentează lumea etc. Dacă mâine aveți nevoie de vreuna dintre aplicații o puteți instala la loc.

Ziua 7

Închideți telefonul, încuiați-l într-un sertar și uitați de el până seara. Dacă cineva are nevoie de voi în mod arzător, va găsi o metodă de a da de voi. Petreceți timp cu familia, prietenii, practicați un sport și bucurați-vă de timpul liber în cel mai natural mod cu putință. De mâine, încercați să ignorați la maximum telefonul și să nu mai lăsați aplicațiile să vă controleze viața. Atât. Sunteți vindecați!

Loading...

Citește și