Cele mai sănătoase verdeţuri. Ce trebuie să pui în coş atunci când mergi la cumpărături

patrunjel.jpg

cele mai sanatoase verdeturi patrunjel spanac
Pătrunjelul face parte din categoria "cele mai sănătoase verdeţuri"
Foto: Click!

A venit primăvara, aşa că în scurt timp tarabele pieţelor se vor umble de cele mai sănătoase verdeţuri. Unele deja au apărut la vânzare, aşa că dacă vrei să ai un regim de viaţă ca cel pe care îl recomandă nutriţioniştii, să te simţi în formă maximă, ar trebui să nu uiţi să le pui în sacoşă. Puţină lume ştie că verdeţurile sunt bogate din punct de vedere nutritiv şi nici nu au preţuri foarte mare.

Cele mai sănătoase verdeţuri sunt leurda, urzicile, păpădia, ştevia şi untişorul. Toate aceste plante înseamnă sănătate, acum, la început de nou anotimp. Cu alte cuvinte, verdeţurile înseamnă vitamine, minerale, detoxifierea naturală a organismului şi tonificarea lui, remineralizare şi refacerea globulelor roşii. Ar fi şi păcat să pleci de la piaţă sau de la supermaket fără să fi pun în sacoşă câteva verdeţuri de sezon.

 

Cele mai sănătoase verdeţuri: Pătrunjelul este "vedeta" în orice anotimp

Cea mai sănătoasă dintre verdeţurile existente la noi este o plantă cu mai mult fier decât spanacul, cu o cantitate foarte mare de vitamina C, dar mai mult decât atât, este accesibila tuturor românilor, în orice anotimp. Este vorba despre patrunjel, adevărata „vedetă” a verdeţurilor, mai puţin cunoscută pentru proprietăţile extraordinare. Conţine acid folic din belşug, important pentru prevenţia cancerului, iar consumul pe timp de iarnă face adevărate minuni.

Pătrunjelul este recomandat să fie consumat din abundenţă, ca orice alte legume. Poate fi adăugat la salate sau poate fi bază pentru o salată extrem de sănătoasă şi săţioasă, fără calorii.

 

Cele mai sănătoase verdeţuri: Salata verde este recomandată persoanelor anemice

Salata este bună acum, primăvara, când frunzele îi sunt fragede şi o consumăm cu deosebită plăcere lângă o friptură sau o mâncare de post, după caz. Frunzele de salată verde sunt o sursă excelentă de substanţe nutritive, care oferă celor ce o consumă multe beneficii. Frunzele conţin vitaminele A, C, B1, B2 şi minerale precum potasiu, fier, cupru, fosfor şi molibden. Salata verde, consumată ca atare, în sandvişuri, sau sub formă de salată în amestec cu alte legume sau verdeţuri poate trata cu succes constipaţia şi alte tulburări gastrointestinale. Salata verde conţine fier de aceea se recomandă ca tonic, persoanelor anemice. Specialiştii afirmă că absorbţia fierului din salata verde este mult mai mare decât cea din suplimentele care conţin fier.
 

Cele mai sănătoase verdeţuri: Spanacul are puţine calorii

Cine mănâncă spanac face alegerea cea mai potrivită. Un pahar conţine doar 7 calorii şi este un izvor de sănătate. Spanacul constituie o bogată sursă de niacină, fier, zinc şi fibre dietetice, coţinând şi o mulţime de proteine din plante, vitamina A, C, E şi K, B6, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, mangan şi cupru. Aşadar, dacă mâncaţi spanac în mod regulat, veti ajuta la protejarea corpului, de riscul apariţiei cancerului de colon, ficat, prostată şi cancer ovarian.

 

Cele mai sănătoase verdeţuri: Ce vitamine conţin urzicile

La mare căutare primăvara sunt urzicile. Sunt gustoase şi ieftine, problema apare în pregătirea lor. Urzicile conţin din belşug vitaminele A, C, B2 şi K, clorofilă, săruri de calciu, magneziu şi fier, detoxifică şi tonifică organismul, reglează tensiunea, tratează bolile renale, anemia, refac globulele roşii şi întineresc celulele. Urzicile pot fi gătite, de exemplu, piure, cu usturoi şi mămăliguţă, putând constitui un prânz delicios în familie. O cură de ceai de urzică proaspătă ajută la revigorarea organismului. Şi sucul extras din frunzele proaspete se recomandă în obezitate şi diabet.

 

Cele mai sănătoase verdeţuri: Leurda are miros de usturoi

Leurda, denumită şi usturoiul-ursului, care apare prin păduri pe la începutul lunii martie, are frunzele precum lăcrămioara cu care adesea se confundă, şi miros de usturoi. Frunzele de leurdă se folosesc în alimentaţie la supe, ciorbe şi salate. Planta are o compoziţie bogată, cam tot ce-i lipseşte omului din organism primăvara, vitaminele A şi C, sulf, ulei eteric, săruri minerale de calciu, fier, fosfor, sodiu, cupru şi adenozină, o substanţă care reduce colesterolul.

 

Cele mai sănătoase verdeţuri: Păpădia stimulează detoxifierea ficatului

Buruiana care apare peste tot încă de la primele raze calde ale soarelui şi pe care mulţi nu dau doi bani este una dintre cele mai sănătoase verdeţuri. Păpădia stimulează detoxifierea ficatului. Conţine substanţe care îi dau gustul uşor amărui şi este foarte bogată în fibre vegetale. Poate fi consumată în salate, alături de salată verde, leurdă, urzici, ceapă verde, ridichi. Sub forma de macerat, previne anorexia şi constipaţia, iar sub formă de decoct se foloseşte pentru tratarea cataractei.

 

Cele mai sănătoase verdeţuri: Untişorul reglează tensiunea arterială

Untişorul, o plantă mică, cu frunze rotunde şi lucioase este una dintre cele mai sănătoase verdeţuri. Conţine vitamina C şi E, calciu, potasiu şi fibre alimentare şi ajută la reducerea nivelului colesterolului din sânge şi la reglarea tensiunii arteriale. Cei care consumă frunze de untişor în salată au risc scăzut de a face cataractă.  In plus, menţine sănătatea creierului şi ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sângelui.

 

 

Loading...

Citește și