Ce fel de ceai să bei ca să fii sănătos, binedispus sau slab?

39206968_l.jpg

ceai sanatate beneficii sfaturi boli
Omul bea ceaiuri de sute de ani, datorită beneficiilor pe care acestea le aduc sănătății

De secole, ceaiul este folosit îndeosebi în medicina alternativă pentru a trata orice: de la probleme grave de sănătate, la afecțiuni minore. Totodată, se știe că o cană cu ceai îți poate schimba dispoziția sau te poate ajuta în lupta cu kilogramele. Iată ce fel de ceai să bei pentru anumite boli, dar și ce licori te calmează sau contribuie la topirea grăsimilor!

„Toate ceaiurile sunt sănătoase!”, spune britanica Louise Cheadle, degustător de ceaiuri la „Teapigs”. „Ceaiul negru, ceaiul verde, ceaiul alb, ceaiul chinezesc oolong, toate conțin flavonoide care, potrivit cercetătorilor, au efect antioxidant. De asemenea, toate ceiurile hidratează. Și, în special, ceaiurile de plante și de rooibos aduc o mulțime de beneficii organismului. Tocmai de aceea sunt consumate, de secole, în foarte multe țări”, explică, pentru dailymail.co.uk, Louise Cheadle.

Așadar, fiecare ceai are beneficiile lui pentru sănătate. Iată care sunt acestea!

Ceaiul verde

Acest tip de ceai este folosit îndeosebi în medicina chineză. Și asta, pentru că frunzele plantei conțin mai mulți antioxidanți decât toate celelalte plante folosite pentru ceai.

Se spune că ceaiul verde ajută la arderea caloriilor, datorită conținutului de cafeină și de catechină, ambele antioxidanți.

De asemenea, ceaiul verde ajută la reducerea colesterolului. Se știe că nivelul crescut de colesterol poate provoca afecțiuni ale inimii.

În plus, studiile au demonstrat că ceaiul verde este foarte bun pentru igiena cavității bucale, reducând producerea cariilor dentare.

Ceea ce prea puțini știu este faptul că ceaiul verde ajută la accelerarea metabolismului. Un studiu publicat în „Jurnalul American al Nutriției” arată că extractul de ceai verde accelerează cu 4% metabolismul, în doar 24 de ore. Trei până la cinci căni de ceai verde zilnic ajută la arderea a 70 de calorii pe zi.

S-a demonstrat, de asemenea, că ceaiul verde inhibă absorbția de grăsimi – transformarea glucozei în grăsime. Totodată, ceaiul verde reglează nivelul de glucoză din sânge și reduce apetitul.

Ceaiul de lemn dulce

Ceaiul de lemn dulce ne dă energie și ne susține sistemul nervos, spun specialiștii. Studiile arată că ceaiul de lemn dulce ajută la metabolizarea grăsimilor, dar este și nemaipomenit înainte de a face sport, întrucât dă energie.

Ceaiul de sfeclă roșie

Fie că o consumi sub formă de suc sau de ceai, sfecla roșie va deveni repede favorita sportivilor, întrucât produce acid nitric, esențial pentru energie.

Ceaiul de hibiscus

Hibiscusul ajută la scăderea tensiunii arteriale, când aceasta e mare, dar și la revigorarea ficatului. În Egipt, ceaiul de hibiscus se numește „karkady” și se servește atât cald, cât și rece, cu gheață.

Ceaiul de mușețel

Mușețelul este binecunoscut pentru efectul său calmant. Însă, trebuie spus că ceaiul de mușețel ajută și la întărirea sistemului imunitar, la digestie și calmează durerile de burtă din perioada ciclului mentrual.

Ceaiul de lemongrass sau citronelă

Nu numai că are un gust deosebit, de citrice, dar ceaiul de lemongrass are proprietăți în combaterea depresiei. De aceea, indonezienii și malaysienii îl folosesc de secole. Ceaiul de lemongrass nu numai că ridică moralul, dar crește și puterea de concentrare, contribuie la un somn odihnitor  și ajută la digestie. Prin urmare, este recomandat după ce mâncăm.

Ceaiul de ghimbir

Ceaiul de ghimbir are proprietăți termogenice, adică crește temperatura în interiorul organismului, ajutând, astfel, la digestie, dar și calmând durerile de stomac.

Ceaiul de păpădie

Păpădia este un binecunoscut tonic pentru sistemul digestiv, întrucât această plantă stimulează ficatul și bila. Tocmai de aceea, ceaiul de păpădie este recomandat după mese bogate în grăsimi și alcool. De asemenea, păpădia este indicată atunci când ești balonat.

Ceaiul de gălbenele

Nutriționistul Rick Hay spune că „această plantă este un tonic pentru ficat și sistemul digestiv, în general, fiind folosită, uneori, și pentru crampele de stomac”.

Ceaiul de Yerba Mate

Dacă ai călătorit cumva prin America de Sud, în special, în Argentina, ai văzut cât de mult se consumă ceaiul de Yerba Mate (n.r. se pronunță Yerba mah-tey). Oamenii de acolo îl beau pentru a-și menține silueta, însă Yerba Mate combate și oboseala, reglează pofta de mâncare, reduce stresul și crește imunitatea.

Ceaiul de scorțișoară

Numeroase studii arată că celebrul condiment ajută la echilibrarea zahărului din sânge, tocmai de aceea fiind recomandat diabeticilor.

Ceaiul de turmenic

Un studiu recent a demonstrat că acest condiment galben ne dă o stare de bine, ne îmbunătățește memoria, are efect anti-inflamator și este și un antioxidant.

Ceaiul de rooibos

De sute de ani, ceaiul de rooibos este consumat de locuitorii din Africa de Sud, deoarece calmează durerile de cap și te scapă de insomnie. Rooibosul este bun și pentru eczeme.

 

Loading...