8 alimente sănătoase şi bune pentru slăbit!

fructe-shutterstock.jpg

Multe femei care ţin cură de slăbire evită carbohidraţii pe motiv că îngraşă
Foto: Shutterstock

Multe femei care ţin cură de slăbire evită carbohidraţii pe motiv că îngraşă. Dacă vorbim despre cei rafinaţi este adevărat. Dar mai există şi alţi carbohidraţi care asigură energie şi nu te îngraşă. Iată de unde îi poţi procura!

1. Fasolea. Oferă o doză consistentă de fibre. Un singur pumn de fasole conţine 7 grame de carbohidraţi, din care 2 sunt fibre. De altfel, consumatorii de fasole cântăresc mai puţin faţă de cei care le evită.
2. Fulgi de ovăz. În asociere cu alte tipuri de cereale, fulgii de ovăz menţine inima sănătoasă, controlează greutatea şi scade colesterolul. Nutriţioniştii recomandă mare atenţie la îndulcire.
3. Fructe de pădure. Pe lângă faptul că sunt sărace în calorii, fructele de pădure oferă un bagaj de vitamine şi antioxidanţi. În plus, previn îmbătrânirea celulelor.
4. Popcorn. Pare incredibil, dar este cât se poate de adevărat. O ceaşcă de popcorn are 6 grame de carbohidraţi şi are doar 31 de calorii.
5. Dovlecelul. Are un conţinut scăzut de zahăr, dar este o sursă bogată în fibre şi carbohidraţi. Această legumă este şi un foarte bun antioxidant, datorită prezenţei carotenoidă, pigmentul care-i dă culoarea portocalie.
6. Seminţe de quinoa. Pe lângă faptul că sunt o sursă bogată de fibre, seminţele de quinoa sunt o proteină completă. Ele conţin toţi cei 9 aminoacizi esenţiali care nu pot fi produşi de organism.
7. Cartofii dulci. Sunt o sursă de carbohidraţi bogaţi în fibre. De asemenea, aceste legume conţin vitamina C, proteine şi potasiu, aliaţi importanţi pentru imunitate.
8. Bananele. Sunt considerate fructele sportivilor, datorită conţinutului de zaharuri anturale, care le oferă energie. O banană medie conţine 3 g fibre şi o doză cosistentă de vitamina B6, crucială pentru mai mult de 100 de funcţii diferite în organism.

Loading...

Citește și