7 metode pentru a îmbunătăţi imunitatea copilului

supli-36800885_xl.jpg

imunitate copii supliment imunitate
Foto: 123RF

Odată cu schimbarea anotimpurilor apar şi virozele respiratorii, care afectează mai ales copiii, a căror imunitate este în formare. Cercetător Dr. Horaţiu Albu, master în biologie moleculară, ne recomandă şapte modalităţi de creştere a imunităţii copiilor cu ajutorul unor suplimente alimentare naturale şi a unui stil de viaţă corect.

  1. Oferiţi-le frecvent în alimentaţie fructe şi legume sau sucuri presate la rece din ele. O dietă bogată în fitonutrienţi poate proteja copilul şi împotriva unor boli cronice şi degenerative ce pot surveni în viitorul său de adult, precum cancerul, bolile de inimă şi nu numai. Încercaţi să ajutaţi copilul să mănânce cinci porţii de fructe şi legume pe zi.
  2. Aveţi grijă de timpul lor de somn, deoarece privarea de odihnă îi poate face mai susceptibili la boli. Un nou-născut ar putea avea nevoie de până la 18 ore de somn pe zi, copiii mici necesită 12-13 ore, iar copiii preşcolari au nevoie de aproximativ 10 ore.
  3. Alăptaţi copilul. Laptele matern conţine anticorpi care îmbunătăţesc imunitatea organismului. Poate reprezenta un scut împotriva infecţiilor urechii, alergiilor, diareei, pneumoniei, meningitei, infecţiilor tractului urinar. Studiile arată că aceasta poate creşte, de asemenea, puterea creierului bebeluşului şi ajută la protejarea lui de-a lungul vieţii împotriva diabetului zaharat insulino-dependent, boala Crohn, colită şi anumite forme de cancer.
  4. Puneţi-i să facă exerciţii fizice. Cercetările recente arată că exerciţiile fizice cresc numărul de celule naturale de apărare. Pentru a-i integra pe copii într-o rutină de fitness pe tot parcursul vieţii, trebuie să le găsiţi un bun model. Realizarea exerciţiilor fizice împreună cu ei sau în grupe de copii care practică un anume sport este mult mai eficientă decât să-i îndrumaţi să meargă afară şi să se joace.  
  5. Asiguraţi-vă că cei mici se spală pe mâini de multe ori şi cu săpun. Ar trebui să acorde o atenţie deosebită igienei înainte şi după fiecare masă, după joaca afară, după manipularea animalelor de companie. Nespălarea mâinilor şi a feţei, suflarea nasului, strănutul şi tusea pot reprezenta modalităţi de a răspândi şi contracta virusurile dacă nu sunt corect deprinse.
  6. Evitaţi ca ei să fie fumători pasivi. Fumul conţine mai mult de 4000 de toxine, dintre care cele mai multe pot irita sau chiar distruge unele celulele din organism. Copiii sunt mai sensibili decât adulţii la efectele nocive ale fumatului pasiv, deoarece aceştia respiră într-un ritm mai rapid. Fumatul pasiv creşte riscul de bronşită, infecţii ale urechii sau astm în cazul celor mici.
  7. Nu puneţi presiune pe medic. Cerându-i medicului pediatru o reţetă pentru un antibiotic de fiecare dată când copilul are o răceală, gripă sau dureri în gât nu faceţi decât să înrăutăţiţi pe termen lung starea sa de sănătate. Suplimentele nutriţionale bazate pe mi­cro­­nu­­trienţi sunt tot mai des concepute pentru îmbunătăţirea sistemului de apărare a organismului şi pentru lupta cu virusurile.

 

Vitamina C,foarte importantă în sezonul rece

Vitamina C este una dintre cele mai importante vitamine pentru organism, pentru că este un aliat de bază al imunităţii. Cătina conţine de zece ori mai multă vitamina C decât citricele, doar 100 de grame de suc de cătină conţine 266 mg vitamina C. Coacăzele negre au o concentraţie de vitamina C de patru ori mai mare decât portocalele, conţinând 160 - 400 mg la 100 g. Şi pătrunjelul proaspăt este un campion al în acest sens, el conţinând de patru ori mai multă vitamina C decât citricele. Papaya, gutuile, broccoli, roşiile, pepenele, căpşunile şi fructele kiwi sunt alte alimente bogate în vitamina C.

Loading...