7 alimente care curăţă colonul

Un colon plin cu toxine duce aproape întotdeauna la un sistem imunitar slăbit, infecţii şi inflamaţii care se pot răspândi dincolo de intestine şi pot afecta alte organe. Curăţarea colonului a devenit un obicei foarte popular în curele de slăbire şi ajută la detoxifierea rapidă a organismului. În plus, reprezintă o modalitate de a scăpa de constipaţie.

  1. Seminţele de in reprezintă o sursă importantă de fibre şi de grăsimi Omega-3, în special acidul alfa linoleic. Totuşi, grăsimile Omega-3 se găsesc în coaja fibroasă a seminţelor, pe care oamenii nu o pot digera cu uşurinţă. De aceea, dacă doreşti să creşti nivelul Omega-3 din organism, cel mai bine este să mănânci seminţele de in care au fost măcinate.
  2. Mărul reprezintă unul dintre cele mai populare fructe din lume, fiind o opţiune extrem de sănătoasă pentru organism. Un măr de dimensiune medie constituie echivalentul a 1,5 pahare de fructe, iar 2 pahare reprezintă doza zilnică recomandată pentru un regim alimentar care cuprinde 2.000 de calorii. Valorile nutriţionale ale unui măr sunt imense. Conţine fibre, vitamina C, potasiu, vitamina K, magneziu şi vitaminele A, E, B1, B2 şi B6.  
  3. Sucurile naturale şi proaspete din fructe şi legume asigură organismului un aport excelent de vitamine, minerale şi apă, care vor constribui la eliminarea fecalelor şi la creşterea imunităţii. 
  4. Spanacul reprezintă o adevărată sursă de sănătate. Printre beneficiile consumului de spanac, se numără: protejarea creierului, reglarea tensiunii arteriale, reducerea inflamaţiei, întărirea oaselor şi îmbunătăţirea activităţii metabolice.
  5. Spirulina conţine clorofilă, care contribuie la repararea ţesuturilor lezate şi la curăţarea tractului intestinal, conform www.alegesanatos.ro. 
  6. Papaia este un fruct care posedă anumite proprietăţi antiinflamatorii mai puternice. Datorită compusului magic numit papaină, vei digera alimentele mai bine, diareea şi constipaţia vor dispărea, iar colonul va fi mai sănătos. Unul dintre cele mai bune moduri de a mânca papaia este prin tăiere în jumătate şi apoi în bucăţi şi amestecarea acesteia cu iaurt natural. Aceasta va consolida flora intestinală şi va curăţa intestinele. Este delicioasă pentru desert!
  7. Bananele sunt bogate în potasiu,un mineral esenţial pentru intestine şi sistemul digestiv. Datorită conţinutului de potasiu, îmbunătăţesc digestia şi reduc durerea şi inflamaţia asociată cu diareea şi alte probleme. Sunt bogate în fibre solubile, tipul de fibră care este mai uşor de procesat pentru colon. Cu toate acestea, ţine cont de faptul că bananele conţin zahăr, aşadar, ar trebui să consumi doar o banană pe zi, preferabil dimineaţa. 
loading...
Loading...