5 mituri despre viaţa sănătoasă, desființate de știința modernă

shutterstock_259933583_2.jpg

5.500 de paşi pe zi, suficienţi

Cu toţii vrem să ducem o viaţă sănătoasă şi ascultăm sfaturile venite din partea ”specialiştilor”. Însă uneori aceste sfaturi nu se bazează pe studii ştiinţifice şi atunci când sunt verificate ”sub lupă” avem parte de surprize. Nimeni nu are nevoie de surprize când e vorba de sănătate.

Opt ore de somn ne prelungesc viaţa, 10.000 de paşi pe zi ne scapă de boli cardiovasculare, stres şi de diabet sau 2,5 litri de apă pe zi ne menţin hidrataţi. Iată câteva dintre miturile cu care nu amăgim singuri atunci când vrem să ducem un stil de viaţă sănătos.
Expertul american în educaţie fizică şi sport Tamara Hew-Butler a demonstrat la finele anului trecut că ”prea multă apă dăunează grav sănătăţii”. Mitul celor 10.000 de paşi s-a născut în timpul Olimpiadei din 1964 de la Tokyo, când a fost inventat primul pedometru (aparat de numărare a paşilor), deci este destul de învechit.

Iar mitul celor cinci porţii de crudităţi din timpul zilei a fost demontat de cercetătorii de la Colegiul Imperial din Londra încă din 2015, când studiile au arătat că 10 porţii de crudităţi pe zi pot preveni 7,8 milioane de decese premature anual. Iată care sunt cele cinci mituri desfiinţate de  ştiinţa modernă. 

  • Se spune că este nevoie să facem 10.000 de paşi în fiecare zi pentru a ne feri de boli cardiovasculare şi de obezitate. S-a demonstrat că sunt suficienţi 5.500 de paşi pentru că 10.000 de paşi reprezintă ”antrenamentul de refacere al atleţilor de la Olimpiada din 1964 de la Tokyo”.  
  • Se afirmă că cinci porţii de fructe şi legume pe zi ne scapă de boli. S-a demonstrat că avem nevoie de 10 porţii de crudităţi pentru a întări sistemul imunitar şi pentru a scădea riscul apariţiei cancerului, diabetului şi a bolilor cardiovasculare.  

shutterstock_529518127_1.jpg

10 porţii de crudităţi pe zi ţin doctorul departe
  • Se spune că opt ore de somn pe noapte sunt perfecte pentru un organism sănătos. S-a demonstrat ştiinţific că adulţii au nevoie de aproape 9 ore de somn pentru a reduce riscul apariţiei diabetului de tip 2. În cazul copiilor şi al adolescenţilor sunt necesare 7-8 ore de somn pe noapte.  

shutterstock_653166973_1.jpg

9 ore de somn întăresc sistemul imunitar
  • Opt pahare de apă pe zi, adică 2,5 litri, sunt suficienţi pentru a ne menţine hidrataţi. S-a demonstrat ştiinţific că trebuie să bem un mililitru de apă pentru fiecare calorie consumată. Asta înseamnă că de-a lungul unei zile de vară, de exemplu, putem ajunge şi la 4 litri de apă pe zi.  

shutterstock_324342278_2.jpg

1 ml de apă pentru fiecare calorie consumată
  • O oră de bronzat pe zi ne scapă de problemele cu articulaţiile şi fixarea calciului în oase. S-a demonstrat că sunt suficiente 15 minute pe zi pentru ca pielea noastră să înceapă să producă vitamina D. 

shutterstock_430260883_1.jpg

15 minute de bronzare pe zi pentru oase tari
Loading...