6 lucruri pe care trebuie să le ştii când cumperi anvelope de iarnă

Iarna a venit deja în multe zone din ţară, în special la mune. Bineînţeles, şoferii au fost prinşi nepregătiţi, adică fără cauciucurile de iarnă montate pe maşini. E musai să faceţi un drum la service pentru a intra în legalitate şi pentru a circula în siguranţă!

Cei mai mulţi şoferi scot iarna de la naftalină anvelopele din anii precedenţi, dar ce ne facem dacă trebuie să cumpărăm unele noi? Piaţa e plină de oferte, iar preţurile sunt pentru toate buzunarele. Cum ştim care e cea mai bună alegere? Specialiştii dau câteva ponturi în acest sens.

  1. În primul rând, este bine de ştiut că anvelopele de iarnă au o compoziţie diferită faţă de anvelopele de vară şi chiar faţă de cele all-season. ”Gumele” destinate sezonului rece conţin un procent mai mare de cauciuc natural şi dioxid de siliciu care nu permit întărirea cauciucului sintetic în condiţii de frig. Asta înseamnă tracţiune mai bună la temperaturi mici, stabilitate mai bună, siguranţă mai bună!
  2. De asemenea important, cauciucurile de iarnă sunt proiectate pentru a vă asigura o mai bună aderenţă pe zăpadă, asfalt umed sau gheaţă, dar nu sunt la fel de eficiente pe asfaltul curat şi atunci când temperatura de afară trece de +5 grade Celsius.
  3. Primul lucru de care trebuie să ţineţi cont atunci când achiziţionaţi anvelope noi este dimensiunea recomandată de producător (trecute inclusiv în talonul maşnii sau în cartea de identitate). Cum ”citim” aceste dimensiuni? Nimic mai simplu! Luând exemplu o anvelopă 195/65R15, numărul 195 reprezintă lăţimea anvelopei, 65 este raportul înălţimii faţă de lăţime (în procente), 15 este diametrul anvelopei măsurat în inch.
  4. Un alt factor de care trebuie să ţinem cont când alegem o anvelopă de iarnă este prezenţa fulgului de nea, alături de literele M+S (Mud plus Snow) adică noroi plus zăpadă!
  5. Data producerii este şi ea foarte importantă mai ales atunci când procuraţi anvelope uzate. Veţi observa un cod format din 4 cifre, exemplu 1008, ce ar însemna că anvelopa este produsă în a 10-a săptămînă a anului 2008. Următorii indici sunt cei pentru sarcină (care se măsoară de la 0 la 279, şi exprimă greutatea care o poate suporta anvelopa) şi pentru viteză. 
  6. Cei aflaţi în căutare de anvelope au trei variante de achiziţie: noi, second hand, reşapate. Preţurile diferă semnificativ, însă siguranţa este principalul obiectiv pe care trebuie să îl aveţi în vedere.

Iată cât te costă!

Dacă optaţi pentru anvelope noi, iată care sunt preţurile pe piaţă pentru cele mai des utilizate anvelope: 

205/55/16

Goodride SnowMaster SW 608 – de la 156,21 lei;  Premiorri Via Maggiore – de la 152,45 lei; Nokian WR – de la 326,12 lei; Debica Frigo – de la 201 lei; Michelin Alpin -  de la 363,18 lei.

195/65/15

Hankook Winter – de la 180 lei;  Michelin Alpin – de la 246,34 lei; Debica Frigo – de la 168 lei; Continental – de la 239 lei; Pirelli Winter Snow Control – de la 205 lei; Nokian WR – de la 215 lei.

185/65/15

Continental – de la 218,9 lei; Debica Frigo – de la 170 lei; Nokian WR – de la 219,15 lei; Rosavo Snowgard – de la 134,3 lei.

Pentru anvelopele reşapate, preţurile ar fi:

205/55/16

Winter Tact WT 81 – 194,60 lei; King Meiler Sport 1 – 205,9 lei.

195/65/15

Winter Tact WT 81 – 191,10 lei; Goodride SW601 – 164,90 lei.

185/65/15

Winter Tact WT 81 – 191,30 lei; Rotalla Ice-Plus S110 – 165,6 lei.

Loading...
 
 
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1