A întârziat trenul? Nu primeşti nici un leu de la CFR

Ultima actualizare:

    Transportul pe calea ferată de  la noi a rămas în secolul XIX
Transportul pe calea ferată de la noi a rămas în secolul XIX

Aniversăm zece ani de prezenţă în Uniunea Europeană (UE), dar nu ne bucurăm de aceleaşi facilităţi precum ceilalţi cetăţeni europeni. Românii sunt singurii din UE care, în ţara lor, nu sunt despăgubiţi dacă trenurile operate de compania naţională de căi ferate au întârzieri. Vă întrebaţi de ce? Guvernul e de vină.

Trenurile CFR înregistrează anual peste 2,5 milioane de ore de întârziere pe calea ferată, iar de cele mai multe ori acestea nu sunt puse pe seama managementului defectuos.

Mai mereu de vină sunt vremea nefavorabilă, avariile imposibil de anticipat şi starea proastă a infrastructurii de transport. Pentru motive mult mai greu de imputat, miniştrii şi directorii companiilor de transport din alte ţări îşi prezintă demisiile. De exemplu, managerii companiei feroviare din Japonia îşi dau demisia când trenurile cumulează întârzieri mai mari de trei minute într-un an. La fel a procedat şi ministrul transporturilor din Scoţia, Stewart Stevenson, după o iarnă de coşmar pentru această ţară în 2010.

Conform drepturilor pasagerilor, stabilite de Comisia Europeană, călătorii sunt îndreptăţiţi să primească 25% din costul unui bilet în cazul în care trenurile întârzie între 60 şi 119 minute. Jumătate din costul biletului trebuie returnat în cazul întârzierilor mai mari de 120 de minute. Despăgubirea poate ajunge la 100% din costul biletului, la care se adaugă şi cazarea la un hotel de trei stele, în cazul în care pasagerul a pierdut şi ultima legătură din acea zi.

În România, parte a Uniunii Europene, aceste drepturi au fost refuzate călătorilor încă din 2009, în urma unei hotărâri de guvern. În luna decembrie a acelui an, Executivul a cerut Comisiei o păsuire de 5 ani de la aplicarea acestui regulament, pe motiv că CFR nu e pegătită pentru a acorda aceste despăgubiri.

Starea proastă a infrastructurii feroviare ar fi făcut imposibilă respectarea orarului de transport. Astfel, România a primit o derogare de 5 ani pentru a-şi pune la punct infrastructura. Surpriză însă. În decembrie 2014, Guvernul Ponta a cerut încă 5 ani de păsuire, pe motiv că CFR ar intra în faliment dacă ar respecta drepturile, inalienabile, ale românilor care călătoresc cu trenul. În România, aceste facilităţi se acordă doar călătorilor din trenurile internaţionale.

Soluţia pentru deszăpezire a blocat trenurile opt ore


    Călătorii pot depune  reclamaţii la CFR, dar  nu primesc decât scuze
Călătorii pot depune reclamaţii la CFR, dar nu primesc decât scuze

Ultima mare pană pe calea ferată de la noi s-a produs în a doua zi de Crăciun. În dimineaţa de 26 decembrie, o avarie la reţeaua electrică produsă între Dârste şi Predeal (jud. Braşov) a paralizat traficul. Trenurile care au circulat în acea zi pe Valea Prahovei au avut întârzieri şi de opt ore deoarece soluţia folosită de drumari la deszăpezire a defectat sistemul de alimentare a liniei de contact.

Un călător care s-a aflat într-un astfel de tren ar fi trebuit să primească toţi banii înapoi şi cazare la hotel, dacă ar fi pierdut ultimul tren de legătură cu plecare din Gara de Nord. Un călător din Satu Mare, care a ales trenul IR 1746, cu destinaţia Bucureşti, ar fi trebuit să primească înapoi 25% din contravaloarea biletului (adică 40 de lei), deoarece garnitura a ajuns în Capitală cu 90 de minute întârziere.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Kovacs jpg
image
image
image
image
image
image
Hotelul de Gheata Balea Lac jpeg
seva mesteacan
profit record banci jpg
Grasime abdominala_shutterstock 1015212598 jpg
alexandru moruzi (2) jpg
pounds 2391239 1280 jpg
bf17828c1172fb1a0ab3c6f43bf0015c jpg
cos de cumparaturi  jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net