Unde rămâneți fără mașină în București din cauza parcării

Ultima actualizare:

    În sectorul 3, hingherii de mașini ridică deocamdată doar mașinile abandonate în parcări
În sectorul 3, hingherii de mașini ridică deocamdată doar mașinile abandonate în parcări

„După ureche”. La opt luni de când au primit de la guvern OK-ul pentru a ridica mașinile, autoritățile din Capitală o fac după ureche, fiecare sector având propriile reguli. Click vă spune unde rămâneți fără mașină și în ce condiții.

În luna decembrie 2016, printr-o Hotătâre de Guvern, se instituiau noi reguli de ridicare a maşinilor care staţionează neregulamentar pe carosabil, dar şi a celor parcate pe trotuare. Documentul a fost publicat în Monitorul Oficial în data de 22 decembrie 2016 şi a intrat în vigoare sâmbătă, 21 ianuarie 2017. Potrivit documentului, ”ridicarea autovehiculelor parcate sau staţionate neregulamentar va fi realizată de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administraţia locală, cu excepţia cazurilor în care în autoturism se află persoane”. După ce și-au frecat mâinile și au anunțat că vor curăța intersecțiile, parcările și trotuarele de ”ilegaliști|”, edilii din cel mai mare oraș al țării s-au dezumflat.

”Primaria Sectorului 1 nu are în plan ridicarea masinilor parcate neregulamentar până când problema locurilor de parcare nu va fi rezolvată. În Sectorul 1 se ridică doar masinile abandonate și cele cu proprietar neidentificat, iar acestea sunt depozitate într-un spațiu situat pe Șoseaua Odai nr. 3-5”, ne-au declarat surse din cadrul primăriei. Până acum nu a fost ridicat nici un autoturism și chiar dacă acest lucru s-ar întâmpla, proprietarul nu trebuie să achite nimic pentru a-și lua înapoi vehiculul.

Alte reguli în sectorul 2.”Noi am decis să pedepsim șoferii masinilor parcate neregulamentar, care sunt sancționați potrivit legii (OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice), dar nu le sunt ridicate automobilele. În plus, mai luăm mașinile abandonate mai mult de șase luni”ne-a declarat Anatol Albu, reprezentant al primăriei sectorului 2.

De la sfârșitul lunii iulie, se ridică oficial mașinile parcate neregulamentar în Sectorul 3, cel mai mare al Capitalei, cu peste 600.000 de locuitori potrivit ultimului recensământ. Au fost stabilite tarife și condiții: pentru vehicul/remorca/rulota-cu masă până la cinci tone-200 de lei, cu masă totală peste cinci tone-270 de lei. La aceste sume se adaugă tariful de transport al ”prăzii”:150 de lei la vehiculele cu masa până la cinci tone și 200 de lei la cele a căror masă depășește această valoare. Și asta nu este tot, pentru că se adaugă un tarif de depozitare: pentru primele 24 de ore-150 de lei iar după acest interval se adaugă 50 de lei pe zi. Surpriză însă: în nouă luni nu s-a ridicat nici o mașină.Autoritățile declară acum că s-au răzgândit, pentru că s-au convins că oamenii au dreptate: nu au unde parca. Sunt ”vânate” în schimb mașinile abandonate și cele care blochează activitatea de curățenie. Acestea din urmă sunt ridicate în urma unei somații, în termen de 24 de ore.  

Legislație și tarife pentru ridicarea mașinilor există și în sectorul 4. În primăvara lui 2017, autoritățile au anunțat că vor ridica vehiculele staționate neregulamentar iar sancțiunile urmau să fie aplicate între 4 puncte (4 x 145 de lei) și 5 puncte (5 x 145 de lei) amenda si 3 puncte de penalizare (conform OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice). Pentru ridicarea autovehiculului stationat neregulamentar urma să se perceapă o taxă de 75 de lei, iar pentru transportul autovehiculului staționat neregulamentar se percepe o taxă de 75 de lei.

"Pentru depozitarea autovehiculului staționat neregulamentar nu se percepe nicio taxă, cu excepția situației când durata depășește două luni de la data depozitării, în acest caz percepându-se un tarif de 15 lei/ zi de stationare/ autovehicul", precizau reprezentanții primăriei. Și aici edilii s-au răzgândit și au decis să ierte conducătorii auto.

”Am decis să nu ridicăm mașini până la sfârșitul anului 2018, deoarece nu există parcări suficiente. Atunci estimâm noi să creăm suficiente locuri unde să poată staționa mașinile. Deocamdată, chiar dacă blochează traficul nu le ridicăm, le mutăm pe partea cealaltă a drumului”, ne-a declarat primarul sectorului 4, Daniel Băluță.

Dacă în sectorul 5 nu se ridică decât vehiculele abandonate mai mult de șase luni, primăria sectorului 6 a fost și ea printre instituțiile care spuneau că vor trimite pe străzi ”hingherii de mașini”. Legislația a fost aprobată la sfârșitul lunii august. Astfel, politistii locali urmau să dispună ridicarea masinii dacă, deși în prealabil somat, proprietarul nu s-a conformat solicitării de mutare a vehiculului. Proprietarul autoturismului este înștiințat că trebuie să-si mute mașina prin afișarea unei somații pe vehicul, la loc vizibil. ”Recuperarea vehiculului de la locul de depozitare se va face pe bază de cerere scrisă depusă la sediul Directiei de Poliție Locala Sector 6”. Ciudat, cei de la sectorul 6 sunt mână largă: deși ridică mașina ei nu percep tarif cu privire la operațiunea de ridicare, transport, depozitare și eliberare a vehiculului. Deocamdată, autoritățile din sectorul 6 anunță că nu au ridicat nici o mașină în afară de acțiunile organizate pentru curățarea parcărilor de mașini abandonate

image
image
image
image
image
image
aeroport tulcea delta dunarii jpg
vlad ciurea digi24
2 jpg
chirie apartament jpeg
Al Di Meola  jpg
febra tifoida romani jpg
Dr Cristina Iftode Sanador jpg
Hidra, Piaţa a Presei Libere Bucuresti, foto Artmark
image
actualitate.net
image
actualitate.net