Trecem la ora de iarnă. Uite ce să faci ca să nu te afecteze schimbarea!

fata_dimineata.jpg

trecere ora iarna sfaturi medic
Vom dormi mai mult cu o oră

Nu uitați să dați ceasurile cu o oră înapoi, în noaptea de sâmbătă spre duminică! Trecem la ora de iarnă, ceea ce înseamnă că vom dormi cu o oră mai mult. Asta nu înseamnă, neapărat, că ne vom simți mai odihniți. Medicii spun că această trecere ne dereglează puțin ceasul biologic, făcând ca organismul să devină confuz.

Așadar, ora 4.00 va deveni ora 3.00, în noaptea de sâmbătă spre duminică. Vom dormi o oră în plus. Deși o percepem ca pe o veste bună, această oră în plus de somn, într-o singură zi, ne poate lua din energie, ceea ce înseamnă randament scăzut la serviciu, oboseală accentuată și incapacitate de concentrare.

ceas.jpg

trecere ora iarna sfaturi medic
În noaptea de sâmbătă spre duminică, ora 4.00 va deveni ora 3.00

Medicii spun că, deși trecerea la ora de iarnă ne afectează mai puțin decât trecerea la ora de vară, când noaptea devine mai scurtă cu o oră, organismele fragile, precum copiii, bătrânii și bolnavii cronic, resimt această schimbare.

„Pot apărea tulburări de somn, de poftă de mâncare, capacitatea de muncă poate fi afectată, la fel și concentrarea. Pentru a trece cât mai ușor peste această schimbare e bine să facem câteva lucruri simple. De pildă, să reglăm ceasul din timp pentru a ne obșnui cu gândul modificării, să mergem la culcare cu o oră mai târziu sâmbătă seara, astfel încât trezirea de dimineață să se facă la ora considerată obișnuită pentru organism. Este important, însă, să nu lenevim mai mult în pat, duminică dimineață, deoarece seara, riscăm să nu ne fie somn la ora la care ar trebui să mergem la culcare. Astfel, luni dimineață, ne vom trezi greu și vom fi obosiți”, ne-a explicat Cristina Enescu, medic primar-medicină de familie.

kitty_0.jpg

trecere ora iarna sfaturi medic
Dr. Cristina Enescu ne învață să depășim mai ușor această schimbare

Potrivit specialistului, cele mai afectate de această schimbare sunt  persoanele matinale, care au activități intense în primele ore ale zilei, în timp ce persoanele cărora le place să se culce mai târziu se adaptează mai ușor.

„Este adevărat că vom dormi mai mult, dar zilele vor fi mai scurte, deci, se va însera mai devreme, și vom avea zile din ce în ce în mai reci. Așa că e momentul în care poate apărea depresia temporară, o tulburarea care se poate manifesta pentru câteva zile, până când organismul se obișnuiește cu noul program”, explică dr. Cristina Enescu.

Pentru a combate lipsa de energie care poate fi generată de schimbarea orei este bine să facem sport și să consumăm multe legume și fructe proaspete, mai spune medicul.

 

loading...
Loading...