Se lansează Calendarul științific 2016, ca replică la cel ortodox

Așa arată calendarul din 2015. El cuprinde date despre cele mai importante evenimente din lumea științei

Asociaţia Secular–Umanistă din România (ASUR) a lansat o campanie de strângere de fonduri pentru tipărirea Calendarului științific pe 2016. Documentul, care va fi tipărit în 10.000 de exemplare, va fi distribuit în școlile și liceele din întreaga țară. Organizația vrea, astfel, să-i pună la curent pe elevi cu cele mai importante descoperiri științifice care ne-au influențat viața de-a lungul secolelor.

Pe lângă calendarul creștin ortodox, care cuprinde informații despre toate sărbătorile creștine de peste an, școlile și liceele din România vor beneficia, gratuit, de un calendar în care sunt notate cele mai importante descoperiri din lumea științei. Proiectul, derulat de Asociaţia Secular–Umanistă din România (ASUR), se află la a șase ediție. Pentru realizarea lui, reprezentanții ASUR au nevoie de 2.500 de euro, bani pe care vor să-i obțină în urma unei campanii de strângere de fonduri derulată pe site-ul wearehere.ro/p/calendar-stiintific-asur-2016.

Fiecare zi din calendar va fi însoțită de o descriere succintă a importanței ei din punct de vedere științific (descoperiri care ne-au schimbat viața, nașterea sau moartea unor oameni de știință celebri). „Calendarul are deja fani în toate colțurile țării. Mii de elevi și profesori așteaptă la fiecare final de an noua ediție a calendarului. Din experiența noastră, dotarea sălilor de clasă cu astfel de calendare costă în medie 10 euro per școală. Sperăm ca susținătorii acestui proiect să ne ajute să realizăm calendare pentru cel puțin 200 de școli și licee din întreaga țară. Până în prezent, am reușit să strângem un sfert din suma necesară finanțării proiectului, cu ajutorul a peste 40 de susținători, cărora le mulțumim”, a declarat Monica Belițoiu, director executiv ASUR.

În ultimii cinci ani au fost tipărite peste 35.000 de exemplare, calendare care au fost expuse în instituțiile de învățământ din țară. Calendarul cuprinde informații despre cercetători și descoperiri din diverse ramuri ale științei, precum fizică,  matematică, biologie, astronomie, chimie, informatică sau medicină.

criminalisti politia nu treceti jpg