Reguli pe litoralul românesc. Cum respectă hotelierii măsurile anti COVID-19. Turiștilor le este teamă să nu se infecteze

turist-cu-masca-la-receptie.jpg

Turiștii, dar și recepționera Hotelului Modern, din Mamaia, poartă masca pe față în incintă
Turiștii, dar și recepționera Hotelului Modern, din Mamaia, poartă masca pe față în incintă
Fotografii: Andreea Dancu

Vacanța este plină de distracție, dar și de reguli vara aceasta! Iar pe litoralul românesc hotelierii au investit mulți bani tocmai ca să le respecte. Nimic nu pare a fi lăsat la voia întâmplării. Reporterul Click! a petrecut trei zile la malul Mării Negre și vă spune în ce condiții sunt primiți turiștii.

Suntem în plin sezon estival și românii au început să-și facă curaj și să vină la mare nu doar pentru weekend, ci pentru o săptămână întregă. Mulți au renunțat la destinațiile favorite, gen Grecia, Turcia și Bulgaria și au rămas să se bucure de nisipul din care făceau castele pe când erau de-o șchioapă.

turista-pe-plaja-la-mamaia.jpg

Irina Doiciuc este mulțumită de condițiile pe care le-a găsit în stațiunea Mamaia
Irina Doiciuc este mulțumită de condițiile pe care le-a găsit în stațiunea Mamaia

Este cazul Irinei Doiciuc, venită tocmai din Maramureș cu familia la Mamaia. ”Nu am avut curaj să plec cu copiii din țară. Nu suntem pretențioși și ne simțim foarte bine să ne facem vacanța la noi în țară. Și anul trecut am fost tot pe litoralul românesc. Este adevărat că am fost tentanți să anulăm rezervarea de teama pandemiei și ne bucurăm că nu am făcut-o”, ne-a povestit femeia, în timp ce se afla la plajă.

S-a cazat pentru șase zile la Hotelul Modern, de 4 stele, din Mamaia, acolo unde am fost și noi ca să vedem dacă sunt respectate măsurile stabilite împotriva COVID-19.

Reguli pe Litoral. Cum respectă hotelierii măsurile anti COVID-19. Turiștilor le este temă să nu se infecteze

Încă de la intrare ți se atrage atenția că accesul spre recepție se face doar cu masca pe față și după ce te-ai dezinfectat pe mâni cu substanța pusă la dispoziție. Te ștergi pe picioare pe preșul îmbibat cu dezinfectat.

dezinfectant-la-intrarea-in-hotel.jpg

La intrarea în hotel, pe turiști îi așteaptă dezinfectantul
La intrarea în hotel, pe turiști îi așteaptă dezinfectantul

Odată ajuns în fața recepției, trebuie să te așezi în locul marcat, pentru a păstra distanța de persoana aflată în fața ta. Completezi un chestionat pe proprie răspundere că nu ai semne de coronavirus, că nu ai revenit recent din străinătate sau că nu ai intrat în contact cu o persoană suspectă sau confirmată cu virusul din China.

distantare-turisti-receptie.jpg

Distanțarea se respectă prin marcaje în fața recepției
Distanțarea se respectă prin marcaje în fața recepției

Ți se măsoară temperatura, iar dacă termometrul indică mai puțin de 37,3, primești cheia de la cameră. Te mai dezinfectezi o dată pe mâini în fața liftului, după ce ajungi la etajul dorit ai posibilitatea să o mai faci o dată. Și este cazul pentru că ai atins butonul!

Camerele sunt curățate ca la carte după fiecare turist, după cum a explicat George Guci, proprietarul de la Modern, cel care a adus pentru prima dată în România conceptul de all inclusive. Se întâmpla în 2007.

george-guci-patronul-hotelului-modern-din-mamaia.jpg

George Guci, proprietarul Hotelului Modern, medic de profesie, ține foarte mult ca măsurile să fie respectate
George Guci, proprietarul Hotelului Modern, medic de profesie, ține foarte mult ca măsurile să fie respectate

Acum, are parte de o nouă provocare legată de mesele oferite clienților săi. Vrea să le asigure siguranță, dar și un confort. Astfel că micul dejun, prânzul și cina sunt oferite în trei serii, în funcție de etajul la care sunt cazați. Se intră pe rând în zona de restaurant, cu mască, cu temperatura luată și dezinfectat pe mâini.

Mesele sunt în sistem bufet suedez, te oprești la bucatele care-ți fac cu ochiul, însă, nu te servești singur. Angajații îți pun în farfurie cât poftești. În felul acesta, se evită ca oamenii să se atingă de ustensile și chiar de preparate. Masa se servește pe terasă.

servire-masa-la-hotel.jpg

Masa este servită în sistem bufet suedez, însă, turiștii nu-și pun singuri în farfurie
Masa este servită în sistem bufet suedez, însă, turiștii nu-și pun singuri în farfurie

”Nu e ușor, dar ne luptăm ca să fie bine și ne așteptăm și la controale. Am cheltuit peste 20.000 de lei ca să putem pune în aplicare măsurile de siguranță împotriva COVID-19. Asta în condițiile în care suntem la 60% grad de ocupare față de anul trecut. Unii turiști au anulat vacanța programată pentru că nu mai au concediu, alții ne-au spus că nu mai bani, pentru că ambii au rămas fără loc de muncă din cauza crizei sanitare și sunt mulți care nu mai încredere să vină. Dar îi asigurăm că la noi totul se respectă”, a mai spus George Guci.

Totodată, Ionuţ Nedea, acționarul majoritar al Hotelului Opal, de 3 stele, din stațiunea Cap Aurora, spune că și el a investit mulți bani în măsurile de siguranță, dar că se lovește  și de clienți care nu doresc să le respecte.

scoci-gatite.jpg

La Hotelul Opal, din stațiunea Cap Aurora, bucătarul a servit scoicile pe terasă
La Hotelul Opal, din stațiunea Cap Aurora, bucătarul a servit scoicile pe terasă

”Sunt agresivi și e greu să-i covingi, dar din fericire aceștia sunt sub 1%. Am creat fluxuri operaționale, avem covoare cu soluție  dezinfectantă, camerele sunt nebulizate după fiecare client. Acum, le cerem turiștilor să aibă responsbilitatea și să respecte regulile”, a explicat Nedea, care este și director general al tour operatorului LitoralulRomanesc.ro.

După 10 iulie, hotelierii se așteaptă ca litoralul nostru să fie ocupat în proporție de 80-90%.

1/13

 

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/mohammad-murad-de-la-1-iulie-nu-mai-cresc-preturile-la-mare-vor-fi-chiar-mai-mici-fata

https://www.click.ro/news/national/se-ia-coronavirusul-din-mare-sau-din-piscina-ce-spun-medicii

 

 

 

 

Loading...
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1