Promisiunile directorului CFR Călători: Trenuri noi și mai multe vagoane cu aer condiționat și Internet

valentin-dorobantu-directorul-general-cfr-calatori.jpg

Valentin Dorobanțu, directorul CFR Călători, promite rezolvarea lipsei de vagoane
Valentin Dorobanțu, directorul CFR Călători, promite rezolvarea lipsei de vagoane
Foto: Inquam

CFR Călători se află într-o mare criză de vagoane. Sunt multe cereri din partea călătorilor, care nu se pot acoperi tocmai din această cauză. Se circulă chiar și pe culoare, dar există cazuri în care oamenii nu mai apucă nici măcar un loc în picioare. Valentin Dorobanțu, directorul CFR Călători, a spus că are în plan să cumpere trenuri noi și să recondiționeze vagoanele existente.

CFR folosește zilnic sub 800 de vagoane, deși ar avea nevoie de 1.200. Multe dintre ele au fost casate sau se află de ani de zile în reparații.

Vagonele puține și cererea mare, mai ales după gratuitatea acordată studenților, face ca un loc pe scaun într-un tren să devină o adevărată provocare pentru omul de rând.

Spre exemplu, într-un vagon cu 85-90 de locuri călătoresc și peste 120 de persoane. Casele din gări au dreptul să elibereze în jur de 10-15% bilete fără loc peste numărul oficial dintr-un tren.

aglomeratie-tren.jpg

Vara, dar și atunci când sunt zile libere de la stat trenurile sunt luate cu asalt de călători
Vara, dar și atunci când sunt zile libere de la stat trenurile sunt luate cu asalt de călători
Foto: Click!

În plus, mai sunt și navetișii cu abonamente care supraaglomerează. Vara o plimbare cu trenul se transformă într-o zi la saună, pentru că aerul condiționat nu face față sau nu există.

Au fost încheiate contracte pe 36 de luni

Valentin Dorobanțu, directorul general al CFR Călători, a promis că situația se va remedia. Potrivit clubferoviar.ro, operatorul de stat a încheiat acorduri cadru și sunt în derulare contracte subsecvente pentru modernizarea de vagoane.

Acestea sunt încheiate pe o perioadă de 36 de luni cu companii specializate din România și vor fi modernizate minimum 22 și maximum 205 vagoane.

În plus, urmează să mai fie semnat un acord pentru modernizarea a minimum două și maximum 50 de vagoane din parcul CFR Călători, în funcție de banii care vor fi alocați.

Modernizarea unui vagon costă 500.000 de euro

”Vagoanele vor fi dotate cu instalație de climatizare, Internet, scaune moderne și ergonomice, toalete ecologice, ecrane de informare a pasagerilor și uși automate. Unele dintre ele vor fi transformate în vagoane salon, fără compartimente, și vor fi prevăzute și spații pentru transportul bicicletelor și al schiurilor”, a declarat Valentin Dorobanțu.

Acesta a precizat că pentru cele 36 de luni a asigurat capacitatea maximă de vagoane care poate fi supusă procesului de modernizare, iar acum totul depinde de alocările bugetare pentru anul în curs și pentru 2020.

Valoare estimată în medie a modernizării unui vagon este de 500.000 de euro.

”Săgeata Albastră” a intrat în reparații

Deja au intrat în reparații generale și capitale trenurile ”Săgeata Albastră”, care ar trebui finalizate anul acesta. În paralel, se dorește achiziționarea altora noi.

calator-fara-bilet-cu-scaunelul-in-tren.jpg

Tânărul a prins bilet fără loc și a venit cu scăunelul de acasă
Tânărul a prins bilet fără loc și a venit cu scăunelul de acasă
Foto: Click!

”În perioada imediat următoare, vom invita toți furnizorii de material rulant pentru acțiunea publică de consultarea a pieței, tehnică și economică, pentru cumpărarea de automotoare diesel noi și de rame electrice de construcție nouă”, a mai declarat Dorobanțu pentru Club Feroviar.

Uniforme noi pentru CFR-iști

Șeful CFR Călători are în vedere și modernizarea locomotivelor electrice cu echipamente electronice de bord, de comandă și control, dar și introducerea unui sistem de tip pus&pull (automotor la care este cuplată o locomotivă). Acesta va reduce foarte mult activitatea de manevră a trenurilor în gări.

Pe de altă parte, se va investi și în înnoirea sistemului informatic de vânzare a biletelor, introdus în 1999,  dar și în uniforme noi pentru CFR-iști.

Cei care vor călători la cușetă sau vagoane de dormit au posibilitatea de acum să-și cumpere băuturi de la însoțitorii de bord, care au fost dotați cu case fiscale de marcat.

Directorul CFR Călători a fost demis în 2014 

Valentin Dorobanțu a mai fost director la CFR Călători, dar a fost demis în 2014 pentru management dezastruos de către fostul ministru al Transporturilor Ramona Mănescu.

Valentin Dorobanţu a fost botezat de ceferişti „Smart”, pentru şmecheriile pe care le-a regizat și pentru care intrat în vizorul procurorilor DNA şi al Poliţiei Române.

El a revenit anul acesta la conducerea CFR Călători, iar surse din interior vorbesc despre faptul că numirea sa a fost făcută la intervențiile PSD-istului Codrin Ștefănescu.

 

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/foto-video-ce-cosmar-fost-gara-de-nord

https://www.click.ro/news/national/dati-drumul-la-tren-ca-sa-nu-mai-stam-aglomeratie

https://www.click.ro/news/national/trenurile-soarelui-2019-uite-cand-vor-intra-circulatie

Loading...