«Până în 2025 peste 50% din populaţie va suferi de obezitate»

obez_nutritie_dieta-minune.jpg

obezi obezitate nutritie dieta-minune
Un orar bine stabilit pentru mese ne poate scăpa de acest prognostic care anunță că în 2025 50% din populația globului va fi obeză
foto: Shutterstock

Asta nu este deloc o veste bună. Se anunţă că până în 2025 peste 50% din populaţia globului va suferi de obezitate! Medicul Oana Dumitrache şi Anca Bejan, autoarea cărţii „Dieta Minune”, care au pornit o campanie de informare a populaţiei, explică de ce suntem în această situaţie şi oferă sfaturi pentru a scăpa de acest prognostic.

Centrul Naţional de Evaluare şi Promovare a Stării de Sănătate realizează anual studii pe baza statisticilor efectuate, iar cel aferent anului 2018 arată că „epidemia de obezitate continuă să se răspândească şi nici o ţară nu a înregistrat vreun regres de la începutul ei”. În plus, se precizează: “Până în 2025 peste 50% din populaţie va suferi de obezitate”. În 2016, aproape 30% din populaţia ţării noastre era obeză, aşa că nu e greu de crezut că vom ajunge până în 2025 la un asemenea procent.

Avem nevoie de un plan alimentar bine gândit

 

„Foarte mulţi oameni fac greşeala de a mânca doar o dată pe zi, mănâncă foarte mult la această masă şi alimente hiperprocesate. Alţii ciugulesc toată ziua câte ceva. Şi acestea sunt doar câteva exemple. Mai sunt şi alte motive pentru care din ce în­ ce mai mulţi oameni ajung la obezitate şi, din păcate, odată cu asta dezvoltă şi alte patologii asociate: diabet, boli cardio-vasculare etc. Spre exemplu, petrecem din ce în ce mai mult timp la serviciu şi împingem foarte târziu viaţa socială, când ar trebui să ne odihnim, şi asta afectează foarte mult organismul. Sigur că organismul învaţă să se adapteze fantastic, dar să nu uităm că are şi el o limită. Ar fi bine să ne cunoaştem această limită, să o respectăm şi să înţelegem cum funcţionăm. Avem nevoie de un plan alimentar bine gândit, echilibrat! Nu putem lăsa alimentaţia la voia întâmplării, mai ales acum, când trăim vremuri în care hrana este din ce în ce mai procesată şi poate proveni în unele cazuri exclusiv din surse modificate genetic”, este de părere Oana Dumitrache, medic specialist în diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice. 

Cum slăbeşti cu mese din 3 în 3 ore

 

Pentru a-i încuraja pe cei care au de-a face cu obezitatea şi pentru a oferi un exemplu că se poate slăbi uşor, Anca Bejan şi-a spus povestea în cartea intitulată „Dieta-Minune: Drumul de la 120 la 60 de kilograme”, publicată de editura Mara Books şi lansată la Gaudeamus anul trecut în noiembrie. „În 2012 am fost diagnosticată cu obezitate morbidă de aport. Am revenit la o greutate normală în doar doi ani, pentru că mi-am ordonat mesele şi am mâncat zi de zi la aceleaşi ore. Cred foarte mult în acest stil de viaţă care m-a salvat şi pe care l-am intitulat Dieta-Minune. Presupune ca zi de zi să ai mese fixate din 3 în 3 ore, pentru a asigura o pauză de nemâncat între mese de minimum două ore şi jumătate, în intervalul 07.00-19.00. Recomand tuturor să aibă o astfel de alimentaţie, pentru că aduce numai beneficii pentru sănătate şi sprijină organismul, ajutându-l să funcţioneze cât mai aproape de – cum îmi place mie să spun - «setările din fabrică»”, spune Anca Bejan, care promovează acest stil de viaţă şi pe site-ul www.dietaminune.ro, unde publică frecvent articole de­spre nutriţie şi sănătate.

Iată povestea cărții „Dieta-Minune” și rețeta care te scapă ușor de kilograme

loading...
Loading...

Citește și

  • O poveste de viaţă 100% adevărată demonstrează că poţi atinge greutatea ideală fără eforturi şi fără să renunţi la alimentele preferate. După ce s-a îngrăşat 60 de kilograme în patru ani, colega noastră Anca Bejan a reuşit să scape de surplusul de greutate în numai doi ani. Şi ne povesteşte cât de simplu a fost.

  • Colega noastră Anca Bejan s-a îngrășat, în perioada 2008-2011, 60 de kilograme. Apoi a slăbit la loc, în doar doi ani.

  • Nutriționiștii americani susțin că radicalii liberi, care îmbătrânesc organismul, pot fi combătuți de efectul unor anumite condimente precum: salvia, busuiocul, ardeiul iute, ghimbirul, scorţişoara şi şovârful.

  • Stilul de viaţă influenţează categoric longevitatea fiecărei persoane, iar aici includem alimentaţia, mişcarea şi diferite obiceiuri.

  • Dormi bine noaptea, între 7 şi 8 ore? Ai scăpat de grija atacului cerebral şi a infarctului pentru că cercetătorii englezi au descoperit că odihna reduce riscurile producerii unor astfel de afecţiuni.

  • Fiecare persoană are o poziţie de somn preferată, în care se simte cel mai comod. Însă, în urmă unor recente studii s-a ajuns la concluzia că cel mai sănătos pentru organism este să dormim pe partea stânga şi să evităm pe cât posibil să dormim pe partea dreaptă.