Modificări la CAS și CASS. Ce trebuie să știi ca angajat și ca angajator

Modificări la CAS și CASS. Ce trebuie să știi ca angajat și ca angajator

Ultima actualizare:

    La CASS, angajatorul datorează 5,2%, iar salariatul datorează 5,5% (ca procente din salariul brut)
La CASS, angajatorul datorează 5,2%, iar salariatul datorează 5,5% (ca procente din salariul brut)

Contribuțiile la asigurările sociale de sănătate (CASS) și la asigurările sociale (CAS) pentru salariații part time sunt datorate, începând de astăzi, la nivelul salariului minim brut pe economie, potrivit unui act normativ în vigoare de azi.

Practic, vorbim de costuri suplimentare pentru angajatori, însă nu și pentru salariații cu pricina, pentru că majorarea nu afectează cota lor din contribuțiile obligatorii, scrie avocatnet.ro.

Ca să descurajeze angajatorii care încheie contracte de muncă cu normă parțială special pentru a plăti la stat taxe mai mici, Guvernul a adoptat luna trecută un act normativ care introduce o sumă minimă pentru CAS și CASS.

Deși în vigoare de azi, contribuțiile majorate se plătesc efectiv din septembrie 2017, pentru că atunci se declară veniturile lunii august. Majorarea se aplică însă strict la partea din contribuții care-i revine angajatorului, iar nu la partea pe care o datorează salariatul. Mai exact, la CASS, angajatorul datorează 5,2%, iar salariatul datorează 5,5% (ca procente din salariul brut). Cât despre CAS, ea diferă în funcție de condițiile de muncă ale salariaților.

Mai multe informaţii găsiţi aici



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
dieta fructe fibre depositphotos1 jpeg
chiuveta bucatarie freepik jpg
spacejoy c0JoR  2x3E unsplash jpg
Ceas - schimbarea orei - ora de iarna FOTO Mediafax
image png
aeroport foto pixabay jpg
Ora de iarna FOTO Shutterstock jpg
politie spania istock jpg
image
image