Ministerul Transporturilor relansează proiectul liniei ferate rapide, București-Aeroportul Otopeni

aeroport_otopeni.jpeg

Halta Otopeni este considerată prea departe de Aeroprotul Henri Coandă și improprie pentru a primi călătorii spre principala poartă aeriană a țării

Ministerul Transporturilor nu a renunțat la proiectul unei căi ferate București-Aeroportul Otopeni. Guvernul PSD-ALDE a promis realizarea acestui proiect până la Campionatul European de Fotbal din 2020, atunci când Bucureștiul va găzdui patru partide de la turneul final. Cum o legatură directă, cu o gară în aeroport, este o investiție prea scumpă și de durată, CFR analizează acum alte două soluții potrivit hotnews.ro.: modernizarea haltei din câmp de lângă Otopeni ori prelungirea traseului, prin transformarea liniei de marfă pe care vine combustibilul avioanelor

Proiectul care prevede realizarea unei căi ferate directe între București și Aeroportul Otopeni, cu subtraversarea DN 1, a fost abandonat deocamdată, din cauza costurilor. În schimb, specialiștii CFR, au hotărât să modernizeze modernizare calea ferată și halta din zona de nord a localității Otopeni, pentru a ușura transferul pasagerilor spre și dinspre aeroport. Actuala haltă este considerată improprie unui transport civilizat între cel mai oraș al țării și principal poartă aeriană a României. Potrivit documentelor obținute de hotnews.ro, CFR vrea să construiască o clădire nouă în Punctul de Oprire Otopeni, peroane și facilități pentru persoanele cu dizabilități, totul până în 2020.
 

Dar în acest moment se fac simulări tehnice și de cost și pe o altă soluție. Aceasta prevede ca trenurile actuale spre Otopeni, să folosească o linie de cale ferată dinspre Balotești spre Aeroportul Henri Conadă, care ajunge foarte aproape de pista Nord. Pe această cale ferată este adus combustibilul prin vagoane-cisternă în zona aeroportului. Din acel loc călătorii ar urma să fie preluați tot de mijloace de transport auto până la terminalele plecări/sosiri, dar distanța ar fi mult mai mică.  

 

Oficial, CFR nu a renunțat la proiectul căii ferate directe București-Aeroportul Henri Coandă Otopeni. Deocamdată se derulează licitația pentru Studiul de Fezabilitate, procedura fiind în etapa de evaluare oferte. Potrivit documentelor, linia are termen de finalizare mai 2020, iar durata contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate este de 14 luni. Lucrările propriu-zise, ar urma să dureze doar un an, iar până în mai 2020.

Proiectul unei legături feroviare directe între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zona terminalului sosiri, a fost demarat în forță în octombrie 2016, pe final de mandat al cabinetului Cioloș și lăsat moștenire noii guvernări. Valoarea estimată: circa 100 milioane euro

loading...
Loading...

Citește și

  • Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va înfiinţa, începând cu data de 13 aprilie, transportul de noapte către Aeroportul Henri Coandă.

  • tren, statie, otopeni

    Peste doi ani trenul ar fi trebuit să ne lase direct în Aeroportul ”Henri Coandă”. Șefii de la CFR erau pregătiți să demareze lucrările începând din această primăvară. Iată că planurile au fost date peste cap, pentru că primarul din Otopeni se opune.

  • Săgeata spre aeroport circulă și acum, dar te lasă cu 2,3 km înainte de terminal

    Veste bună! Sunt șanse mari ca peste doi ani trenul să ne lase în fața Aeroportului ”Henri Coandă”. Urmează ca linia deja existentă să fie modernizată, iar cei doi kilometri lipsă de cale ferată să fie construiți.

  • metrou, magistrala a VI-a, aeroport otopeni, henri coanda

    Magistrala a VI-a de metrou a Capitalei, care urmează să lege centrul orașului de Aeroportul Internațional „Henri Coandă”, va fi finanțat inclusiv cu bani obținuți din taxarea poluatorilor industriali. Statul va emite spre comercializare certificate de emisii de gaze cu efect de seră, atribuite României de Uniunea Europeană.