Ministerul Transporturilor relansează proiectul liniei ferate rapide, București-Aeroportul Otopeni

Ultima actualizare:

    Halta Otopeni este considerată prea departe de Aeroprotul Henri Coandă și improprie pentru a primi călătorii spre principala poartă aeriană a țării
Halta Otopeni este considerată prea departe de Aeroprotul Henri Coandă și improprie pentru a primi călătorii spre principala poartă aeriană a țării

Ministerul Transporturilor nu a renunțat la proiectul unei căi ferate București-Aeroportul Otopeni. Guvernul PSD-ALDE a promis realizarea acestui proiect până la Campionatul European de Fotbal din 2020, atunci când Bucureștiul va găzdui patru partide de la turneul final. Cum o legatură directă, cu o gară în aeroport, este o investiție prea scumpă și de durată, CFR analizează acum alte două soluții potrivit hotnews.ro.: modernizarea haltei din câmp de lângă Otopeni ori prelungirea traseului, prin transformarea liniei de marfă pe care vine combustibilul avioanelor

Proiectul care prevede realizarea unei căi ferate directe între București și Aeroportul Otopeni, cu subtraversarea DN 1, a fost abandonat deocamdată, din cauza costurilor. În schimb, specialiștii CFR, au hotărât să modernizeze modernizare calea ferată și halta din zona de nord a localității Otopeni, pentru a ușura transferul pasagerilor spre și dinspre aeroport. Actuala haltă este considerată improprie unui transport civilizat între cel mai oraș al țării și principal poartă aeriană a României. Potrivit documentelor obținute de hotnews.ro, CFR vrea să construiască o clădire nouă în Punctul de Oprire Otopeni, peroane și facilități pentru persoanele cu dizabilități, totul până în 2020. 

Dar în acest moment se fac simulări tehnice și de cost și pe o altă soluție. Aceasta prevede ca trenurile actuale spre Otopeni, să folosească o linie de cale ferată dinspre Balotești spre Aeroportul Henri Conadă, care ajunge foarte aproape de pista Nord. Pe această cale ferată este adus combustibilul prin vagoane-cisternă în zona aeroportului. Din acel loc călătorii ar urma să fie preluați tot de mijloace de transport auto până la terminalele plecări/sosiri, dar distanța ar fi mult mai mică.  

Oficial, CFR nu a renunțat la proiectul căii ferate directe București-Aeroportul Henri Coandă Otopeni. Deocamdată se derulează licitația pentru Studiul de Fezabilitate, procedura fiind în etapa de evaluare oferte. Potrivit documentelor, linia are termen de finalizare mai 2020, iar durata contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate este de 14 luni. Lucrările propriu-zise, ar urma să dureze doar un an, iar până în mai 2020.

Proiectul unei legături feroviare directe între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zona terminalului sosiri, a fost demarat în forță în octombrie 2016, pe final de mandat al cabinetului Cioloș și lăsat moștenire noii guvernări. Valoarea estimată: circa 100 milioane euro

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
asistati social romania foto arhiva adevarul jpg
image
image
image
image
image
image
Podul lui Ștefan cel Mare FOTO Tele1 Bacău (1) jpg
jurnalist reportaj jpg
pensie jpeg
pupaza pexels jpg
schelet arhiva jpg
Valea Cernei și Cernișoarei, după inundatii  Foto Daniel Guță ADEVĂRUL (90) jpg
ungaria romania colaj pexels jpg
Gustav Klimt Immersive Experience Gold in Motion 2 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net