Lista neagră a asiguratorilor. Ce au reclamat românii la ASF

rca-soferi-reclamatii-asiguratori.jpg

Cei mai mulți nemulțumiți au fost șoferii care au reclamat că nu și-au primit despăgubirile de la asiguratori
Cei mai mulți nemulțumiți au fost șoferii care au reclamat că nu și-au primit despăgubirile de la asiguratori
Citeste tot despre: 

Asiguratorii au primit nenumărate reclamații din partea clienților. Fie că sunt șoferi cu RCA, fie că sunt persoane cu pensii private sau alte investiții financiare, cu toții au trimis anul trecut zecii de mii de petiții la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Iată lista neagră a asiguratorilor și ce au reclamat românii la ASF.

ASF a primit anul trecut 26.911 petiții. Dintre acestea, 95,42% reprezintă petiții aferente pieței asigurărilor-reasigurărilor, 3,76% sunt pentru pensiile private, iar 0,82% sunt șegate de instrumentele și investițiile financiare.

Șoferii păgubiți, zeci de mii de reclamații făcute asiguratorilor

Reclamațiile care vizează piața asigurărilor-reasigurărilor sunt în număr de 25.679, dintre care 20.837  sunt șoferi păgubiți care au avut diferite nemulțumiri legate de despăgubirea primită sau nu de la asigurator, iar ASF a stabilit că e cazul să intervină.

Restul de 4.842 de petiții au fost conexate sau clasate.

Ce au reclamat petenții: în anul 2019, 83,63% din petenți au reclamat nerespectarea prevederilor legislației în domeniu și a normelor ASF, respectiv a condițiilor contractuale.

Printre alte aspecte sesizate s-au numărat și neplata/plata parțială a despăgubirilor/valorilor de răscumpărare solicitate de către asigurați/păgubiți (11,03%), respectiv solicitări de informații despre sistemul bonus-malus (1,20%).

Structura petițiilor în funcție de clasa de asigurare: în anul 2019, cea mai mare pondere o dețin petițiile înregistrate pe clasa asigurărilor generale, 99,27%, petițiile înregistrate pe clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto RCA și Carte Verde reprezentând 91,94% din total.             

Modalitatea de finalizare a petițiilor: ponderea numărului petițiilor soluționate în favoarea petenților a fost de 59,05% respectiv 12.305 de reclamații.

Dintre acestea, 75,42% au fost finalizate prin plată, solicitările având legitimitate și cadru legal de soluționare. Restul au avut ca obiect solicitări de natură procedurală, necuantificabile material (deschidere dosar de daună, reconstatare, transmitere accept de plată către unități service etc.).

Au fost soluționate nefavorabil sau constatate ca fiind neîntemeiate 8.532 de petiții (40,95%).

”Sunt spețe asupra cărora ASF nu are capacitatea de intervenție în aplicarea legislației actuale și/sau pentru care nu poate solicita asigurătorilor plata pretențiilor de despăgubire formulate”, au explicat autoritățile din domeniu.

Unde au reclamat românii asiguratorii

  • 95,18% din numărul petițiilor unice au fost îndreptate împotriva societăților de asigurare autorizate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară;
  • 1,27% din numărul petițiilor unice au fost îndreptate împotriva asigurătorilor/ intermediarilor din Spațiul Economic European care desfășoară activitate de asigurare în România în baza principiului liberei circulații a serviciilor, respectiv în baza dreptului de stabilire;
  • 0,25% din numărul petițiilor unice au fost înregistrate împotriva intermediarilor principali autorizați de către Autoritatea de Supraveghere Financiară;
  • 3,30% din numărul petițiilor unice sunt solicitări diverse.

Lista neagră a asiguratorilor. Euroins e în frunte

Din analiza reclamațiilor rezultă că societatea de asigurare cu cel mai mare număr de petiții înregistrate în mod unic pe petent, în 2019, este Euroins România Asigurare Reasigurare, cu 12.005 petiții, respectiv 57,61% din numărul total de petiții. În condițiile în care, în 2018, a avut doar 2.060 de reclamații unice.

Iată lista completă!:   

  • City Insurance- 4.607 de reclamații, în 2019, 1.776, în 2018;
  • Omniasig VIG- 870 de reclamații în 2019, 631, în 2018;  
  • Asirom VIG - 867 de reclamații în 2019, 1.885, în 2018;
  • Groupama- 370 de reclamații în 2019,        166, în 2018;  
  • Allianz-Țiriac- 344 de reclamații în 2019, 286, în 2018;
  • Generali România- 206 reclamații în 2019, 224, în 2018;
  • Grawe România- 204 reclamații în 2019, 60, în 2018;      
  • Uniqa Asigurări- 160 de reclamații în 2019,        157, în 2018;
  • Alte societăți /intermediari- 1.204 reclamații în 2019, 1.068, în 2018.     

Petiții înregistrate pe piața pensiilor private

Pentru piața pensiilor private, anul trecut, s-au înregistrat 1.011 petiții. Dintre acestea, ASF a soluționat 948. Celelalte petiții (63) au fost conexate sau clasate.

Cele mai multe, 84,39% s-au referit la fondurile de pensii administrate privat (Pilonul II), în timp ce petițiile transmise de către participanții care au aderat la fondurile de pensii facultative (Pilonul III) reprezintă 1,37% din total.

Diferența de 14,24% reprezintă petiții pentru care nu a fost selectat nici un tip de fond de pensii.

Au fost rezolvate în favoarea reclamanților 96,10% dintre petiții.

Totodată, pentru piața instrumentelor și investițiilor financiare, s-au primit 221 de petiții, fiind soluționate 147. Celelalte 74 de petiții au fost conexate sau clasate.

 

 

 

Loading...
 
 
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1