Iată cum laba unui urs costă 1,8 milioane euro!

Ultima actualizare:

    Urşii bruni nu mai pot  migra din cauza  autostrăzii
Urşii bruni nu mai pot migra din cauza autostrăzii

Nu este pavat cu marmură, nu are SPA sau aer condiţionat şi nici mobilă sofisticată nu are. Costă în schimb cât un mall sau un bloc de fiţe: 120 de milioane de euro. Este doar un tunel pentru urşii de pe Autostrada Lugoj-Deva!

Din cei 100 km ai mult-aşteptatei şosele de viteză se circulă, de la sfârşitul lui 2015, pe aproape 28 km, iar de la începutul acestei săptămâni pe încă 15 km, din cei 28,6 km ai lotului 2. Dacă loturile 3 şi 4 se estimează că vor fi gata în acest an, despre porţiunea lipsă din lotul 2, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ştefan Ioniţă a făcut un anunţ-şoc. Urşii blochează lucrările!


    Olanda Au fost construite  circa 600 de astfel de  pasaje pentru animale
Olanda Au fost construite circa 600 de astfel de pasaje pentru animale

”Avem problema cunoscută a conductelor necesare traversării autostrăzii de către carnivorele mari, aşa-numitele eco-ducte. Costul unui tunel de 500 de metri este conform proiectului de aproximativ 120 de milioane de euro”, a declarat Ştefan Ioniţă pentru Antena 3. Mai mult, suma există, dar nu poate fi cheltuită pentru că nu a fost prevăzută în contractul de lucrări şi este prea mare pentru un act adiţional. Aşa că stau şi banii, stă şi autostrada, iar urşii nu pot ”traversa” spre habitatul lor natural aşa cum cer ecologiştii. Suma stabilită pentru confortul urşilor este însă astronomică, vorba unui hâtru de la Ministerul Transporturilor: la banii ăştia îi traversez eu strada pe toţi urşii.


    Autostrada Lugoj-Deva Eco-ductele vor apărea  în zona localităţilor  Margina şi Dobra
Autostrada Lugoj-Deva Eco-ductele vor apărea în zona localităţilor Margina şi Dobra

Ce se poate face cu aceşti bani? Primăria sectorului 1 a cheltuit ”doar” 250.000 de euro pentru renovarea de la cărămidă şi utilarea ca la carte a secţiei de Terapie Intensivă de la Spitalul de Arşi, cea mai modernă din ţară. Aici au fost create 5 rezerve cu câte un pat pregătite pentru orice fel de intervenţie. Un spital întreg, cu şase etaje, şase săli de operaţii, complet echipat costă 181 de milioane de lei, adică 40 de milioane de euro. Şi nu-s vorbe-n vânt, ci datele concrete făcute publice la demararea lucrărilor de construcţie de la Spitalul Gomoiu din Bucureşti, în 2014. Socoteala arată că, din banii estimaţi pentru tunelul urşilor ar putea fi construite trei spitale moderne.

Mergem mai departe cu calculele şi arătăm cum din suma de 120 de milioane de euro s-ar construi peste 300 de şcoli sau peste 450 de grădiniţe. Potrivit Ministerului Educaţiei, o şcoală nouă, cu opt clase, laboratoare, cancelarie, centrală termică, grup sanitar, costă circa 360.000 de euro, iar o grădiniţă cu patru săli se poate construi cu 260.000 euro. Dacă ne gândim că autostrada are 2 benzi pe sens plus banda de rezervă, iar un urs o traversează din 20 de paşi, şi un copil de generală ar afla că un pas de urs costă 6 milioane de euro, iar laba animalului ar ajunge să valoreze fix 1,8 milioane euro. Concluzia? Ursul carpatin trăieşte pe picior mare!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
tepari 01 jpg
image
image
image
image
image
image
norvegia studii colaj pixabay jpg
image png
elevi scoli politie si pompieri e1641193237723 webp
kumarasamy navaneethan jpg
baie pixabay jpg
plaja dunraven bay captura video 2 jpg
CEDO - Curtea Europeană a Drepturlor Omului FOTO Shutterstock
farmacie medicamente pastile shutterstock 717437125 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net