Gropi astupate cu milioane de euro. Unde se întâmplă asta

Ultima actualizare:

    Așa arătau gropile de pe pista 1 înainte de reparațiiFoto: stirileprotv.ro
Așa arătau gropile de pe pista 1 înainte de reparațiiFoto: stirileprotv.ro

Pistele celui mai mare aeroport au nevoie mai mereu de reparații. Ultimele au avut loc toamna trecută, după ce unii piloți s-au plâns public de faptul că dau în gropi cu avioanele. Lucrările au costat peste un milion de euro.

Sub asfaltul foarte subțire, dar rezistent la aterizări, se infiltrează apa. Astfel că în urma înghețului și dezghețului, stratul se ”mănâncă”.

La fel s-a întâmplat și anul trecut pe Aeroportul ”Henri Coandă” când gropile ajunseseră să afecteze decolările și aterizările. Piloții au spus că asfaltul măcinat ar fi putut ajunge în motoarele aeronavelor, provocând o catastrofă.

”N-am mai văzut astfel de gropi pe alte aeroporturi europene”, ne-a spus un pilot de la Tarom, toamna trecută.

Imediat, reprezentanții celui mai mare aeroport din România au luat măsuri și, din septembrie și până în noiembrie 2017, au început lucrările la pista 1.

”Acestea au costat în înlocuirea straturilor de mixtură asfaltică pe zonele degradate, pe o suprafață de 39.481 mp. În perioada iunie-iulie 2017, s-au realizat lucrări de înlocuire a stratului de uzură pe calea de rulare Delta, pe o suprafață de 9.200 mp”, ne-au precizat reprezentanții Aeroportului ”Henri Coandă”.


    Pista a fost reparată în mai multe rânduri
Pista a fost reparată în mai multe rânduri

Cheltuielile au depășit un milion de euro, respectiv 942.431,56  euro (fără TVA) la pista de decolare-aterizare 1 și de 111.564,27 euro (fără TVA) pentru Delta.

Și în 2016 s-a exfoliat asfatul și a fost nevoie de reparații, care au costat 1,57 milioane de euro (fără TVA). Asta după ce în 2010, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a cheltuit 3,59 de milioane de euro pentu lucrările de reparaţii curente a unei piste.

Lucrările de reabilitare, efectuate în perioada 2007-2010, nu au fost conforme cu datele din caietul de sarcini şi proiectului tehnic. Asfaltul s-a turnat în strat subțire, iar în timp s-a umflat şi s-au format găuri.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Persoană care trimite mesaje pe Whatsapp Foto Pixabay
image
image
image
image
image
image
cladiri  jpg
limitator viteza jpg
bloc pexels jpg
test bețe de chibrit jpeg
stema Romaniei  jpeg
index logo webp
vitamine esentiale pentru mamele care alapteaza jpg
rosii  jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net