De 7 ani, Autostrada București-Ploiești nu are benzinării, parcări și WC-uri

autostrada-a3-bucuresti-ploiesti-.jpg

Odată intrat pe Autostrada București-Ploiești, nu ai unde să alimentezi mașina
Odată intrat pe Autostrada București-Ploiești, nu ai unde să alimentezi mașina

În România orice este posibil! Chiar ca o autostradă să fie dată în circulație de șapte ani, dar oamenii să nu aibă posibilitatea să alimenteze, spre exmplu. Singurul loc unde pot opri ca să se dezmorțească este banda de urgență. Asta dacă nu vor să aștepte până la kilometrul 15, acolo unde s-au deschis luna aceasta primele toalete și parcări.

Pe 19 iulie 2012, premierul de atunci, Victor Ponta, a inaugurat cu tăieri de panglică Autostrada București-Ploiești (A3). Se termina cu 6,5 kilometri înainte de linia de finish, pe Centura de Nord  Capitalei. Nu avea benzinării, spații de servicii, ieșiri spre localități.

Au trecut șapte ani de atunci și, în mare parte, a rămas la fel.

S-au deschis primele WC-uri pe Autostrada București-Ploiești

În urmă cu doar șapte luni, s-a dat în circulație și ultima bucată de drum, până la Șos. Petricani, iar de două săptămâni s-au deschis primele două toalete cu parcare. Acestea se află la kilometrul 15, pe fiecare sens de mers.

foisoare-toaleta-autostrada-bucuresti-ploiesti.jpg

Spațiul de servicii, de la km 15, are toalete și foișoare, unde călătorii pot lua masa
Spațiul de servicii, de la km 15, are toalete și foișoare, unde călătorii pot lua masa

La restul spațiilor de servicii abia acum se pune piatra de temelie.

Dar, de-a lungul celor 68 de kilometri de drum, nu găsești nici o benzinărie sau telefon de urgență, așa cum există pe toate autostrăzile occidentale.

Benzinarii nu au vrut să participe la licitație pentru Autostrada București-Ploiești

Așa că alimentează din timp dacă intri pe A3! Până ca autostrada să ajungă în București, nici un benzinar nu a dorit să participe la licitația organizată de CNAIR, din cauza numărului mic de autoturisme care o tranzitau.

Poți ieși, totuși, din autostradă spre Snagov, Corbeanca, Gherghiței și Potigrafu. Ieșirile au fost făcute de-a lungul acestor șapte ani de existență.

Lucrările la A3 au început în 2007, dar au fost întrerupte de mai multe ori din cauza lipsei banilor. Un kilometru construit a costat 8,65 de milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, în control pe șantiere

Astăzi, 25 iulie, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, verifică stadiul lucrărilor la Autostrada Sebeș -Turda, loturile 1 și 2 și la Autostrada Lugoj- Deva loturile 3 și 4.

Sunt lucrări care ar fi trebuit să fie gata încă de anul trecut. În plus, a promis că până la finele lui 2019, vom avea în circulație 100 kilometri noi de drum de viteză. Dacă nu va reuși să-și ducă la bun sfârșit promisiunea, va fi obligat să-și dea demisia.

 

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/se-da-drumul-la-wc-uri-pe-autostrada-bucuresti-ploiesti-dupa-7-ani

https://www.click.ro/news/national/video-am-fost-premiera-pe-autostrada-urbana-din-bucuresti-uite-ce-hal-e-cu-5-zile

https://www.click.ro/news/national/autostrada-urbana-ieri-inaugurata-azi-deja-stricata

Loading...