Ce se ascunde în spatele grevei de la metrou

2227-actu-foto1-6col-11-cm.jpg

Zilnic la metrou este haos. Nu mai puţin de 600.000 de călători circulă cu trenul
Foto: dsrl-foto.com
Citeste tot despre: 

”Suntem ameninţaţi şi şantajaţi!” Asta spune ministrul Transporturilor, Lucian Şova, când vine vorba despre greva de la metrou, pusă la cale de sindicaliştii de la Metrorex. La prima vedere, aceştia cer salarii mari, dar în spate se ascunde de fapt războiul pe spaţiile comerciale, care aduc mulţi bani.

Peste două zile este anunţată grevă generală pe termen nelimitat la metrou. Astfel că nici un tren nu va circula între orele 4.00 şi 16.00. După această oră se va asigura o treime din circulaţie, aşa cum spune legea. Angajaţii Metrorex cer ca salariile să crească cu 42%, în timp ce ministrul Transporturilor, Lucian Şova, le-a promis 18%. ”Metroul Bucureşti nu a fost construit pentru bunăstarea câtorva din liderii sindicatului care de mai bine de 20 de ani conduc sindicatul Metrorex şi negociază în numele a mii de angajaţi, întotdeauna având în vedere şi propriile lor interese. Această grevă nu este pentru bunăstarea muncitorilor, este pentru conservarea privilegiilor pe care de mai bine de 15 ani le au comercianţii din staţiile de metrou”, a declarat Lucian Şova. 

Mai exact, este vorba despre mafia spaţiilor comerciale din subteran, afacere de care beneficiază Sindomed, firma sindicatului de la metrou despre care Şova susţine că este condusă de liderul sindical Ion Rădoi. Pentru tot anul 2018, chiria pe mp a fost de 409 lei. O sumă extrem de mică, în condiţiile în care, spune Şova, cei mai mulţi bani strânşi pleacă către firma sindicalistului. ”În ceea ce priveşte veniturile din chiriile spaţiilor comerciale pentru anul acesta, până acum au adus venituri de  2.376.000 de lei, din care Metrorex a primit 855.000 de lei”, a precizat demnitarul. 

Salariul minim al unui angajat Metrorex este de 4.500 de lei, în timp ce venitul mediu sare de 7.000 de lei. Cu o eventuală creştere s-ar ajunge la o leafă de 10.000 de lei, cât a preşedintelui ţării. 

Mult prea mult în comparaţie cu productivitatea, mai spune ministrul, care atrage atenţia că acceptarea majorărilor salariale ar duce la o creştere a preţului pentru o călătorie de la 2,5 lei la 4 lei.

loading...
Loading...