Câte ore are voie să conducă un șofer profesionist. Au început controalele în trafic

sofer-de-camion-oprit-pentru-control.jpg

Șoferii de tiruri sunt opriți în trafic de inspectorii Autorității Rutiere și verificați dacă respectă timpii de odihnă
Șoferii de tiruri sunt opriți în trafic de inspectorii Autorității Rutiere și verificați dacă respectă timpii de odihnă

Șoferii de camioane sau de transport persoane nu au voie să conducă haotic. Există un program stabilit prin lege, care conține atât perioada de lucru, cât și timpii de odihnă. Cine nu le respectă primește o amendă uriașă.

Siguranța rutieră este pusă pe primul plan. Dar, de multe ori, transportatorii solicită respectarea la minut a termenelor de livrare, iar șoferii sunt nevoiți adesea să petreacă foarte mult timp în căutarea unui spațiu de parcare adecvat.

Astfel că sar peste timpii de odihnă și aleg să-și continue drumul la volan. Așa au loc și accidentele. Însă, legea stabilește clar câte ore are voie un șofer să conducă în siguranță.

Timpul mediu de lucru săptămânal este de 48 de ore. Această durată poate fi extinsă uneori până la 60 de ore, dar numai dacă media pe patru luni consecutive rămâne de 48 de ore pe săptămână.  

Pauzele șoferilor pe durata zilei de lucru

În plus, angajații nu ar trebui să lucreze mai multe de șase ore consecutive fără pauză. Dacă lucrează între șase și nouă ore, este obligatoriu să ia o pauză de cel puțin 30 de minute. Dacă lucrează mai mult de nouă ore, pauza ar trebui să fie de cel puțin 45 de minute. După o perioadă de condus de patru-cinci ore, șoferii trebuie să ia o pauză neîntreruptă de cel puțin 45 de minute.

Perioadele de odihnă ale șoferilor profesioniști

Șoferii profesioniști au nevoie de zilnic de odihnă de cel puțin 11 ore consecutive, care poate fi redusă la nouă ore de maximum trei ori pe săptămână.

Perioada de odihnă zilnică poate fi împărțită în două: o perioadă de cel puțin trei ore și una de cel puțin nouă ore.

accident-ialomita.jpg

Camionul a intrat în microbuz și s-au făcut praf. Ambii șoferi au murit, dar și opt pasageri
Camionul a intrat în microbuz și s-au făcut praf. Ambii șoferi au murit, dar și opt pasageri

Cine optează pentru această variantă, are dreptul la cel puțin 12 ore de pauză.

Iar inspectorii de la Autoritatea Rutieră Română au obligația de a face controale în trafic, alături de polițiști, și să-i oprească pe șoferii de camioane, microbuze și autocare, prin sondaj.

Ei le verifică documentele, inclusiv diagrama pentru ziua respectivă, precum și pentru ultimele 28 de zile calendaristice, sau adeverința pentru acestea. În cazul tahografului digital, trebuie să prezinte cartela și/sau printul.

Amenda pentru șoferi ajunge până la 12.000 de lei

Dacă un vehicul dotat cu tahograf mecanic este condus de un conducător care dispune și de cartela tahografică digitală, aceasta trebuie să fie arătată organelor de control. Cei care sunt prinși la volan, deși le-a expirat timpul de lucru legal, sunt amendați cu sume cuprinse între 9.000 și 12.000 de lei.  

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că vor fi intesificate controalele în rândul șoferilor profesioniști. Asta după tragedia de sâmbătă dimineață, din Ialomița, când șoferul unui camion a intrat pe contrasens și a izbit în plin un microbuz plin cu pasageri.

Zece persoane au murit, printre care și șoferul vinovat, iar alte șapte au fost grav rănite.  

 

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/sfasietor-fata-de-19-ani-ranita-accidentul-din-ialomita-rugat-o-pe-sorina-pintea-sa-ii

https://www.click.ro/news/national/accident-grav-ialomita-10-morti-si-opt-raniti-fost-activat-planul-rosu-de-interventie

https://www.click.ro/news/national/tragedia-din-ialomita-lasat-20-de-copii-orfani

 

 

Loading...