Au anunțat taxă pe Autostrada București-Brașov care există doar pe hârtie

autostrada-bucuresti-brasov-harta-proiect.jpg

autostrada bucuresti-brasov, harta, proiect
Autostrada București-Brașov va străbate munții. Acum, se circulă doar pe secțiunea Ploiești-Centura de Nord a Capitalei
Grafică: PRO TV

Autostrada București-Brașov nu există, dar știm că atunci când va fi gata vom plăti taxă ca să circulăm pe ea. Nu mai puțin de 6,3 euro fără TVA (7,5 euro cu TVA) la suta de kilometri.

Autostrada A3 este în construcţie. Porneşte din Bucureşti, de pe Șos. Petricani, ajunge pe Centura de Vest a Ploieștiului, traversează Munţii Carpaţi prin Valea Prahovei, străbate Podişul Transilvaniei pe direcţia SE-NV, şi ajunge, prin nordul Carpaţilor Occidentali, la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria, de la Borş.

Autostrada va lega oraşele Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu Mureş, Turda, Cluj-Napoca, Zalău şi Oradea. Lungimea totală este de 584 km.

La elaborarea planului iniţial, autorităţile române au împărţit Autostrada A3 în două proiecte independente: Autostrada Bucureşti-Braşov, pe care se circulă în prezent pe 55,5 km, şi Autostrada Braşov-Cluj-Borş, intitulată şi Autostrada Transilvania, punctul comun fiind Braşovul.

autostrada bucuresti-ploiesti, lucrari, soseaua petricaniZoom
Primul tronson din Autostrada București-Brașov, abia ajunge în Capitală, pe Șos. Petricani, după 5 ani de lucrări
Ministrul de Finanțe Eugen Teodorovici a spus aseară, 11 septembrie, la emisiunea ”România 9”, de la TVR, că autostrada București- Braşov va fi realizată în parteneriat public-privat și vine la pachet cu taxe de acces pentru şoferi.

Studiul privind taxele a fost publicat în Monitorul Oficial  

”Afară nu se plăteşte nici o taxă pentru trecerea de pod sau pe o autostradă? Aşa se întreţin drumurile, infrastructura aşa se întreţine! De unde se întreţine ea? Bani de unde? Nu o să vină un privat să-ţi facă o investiţie și să ia banii în 50 de ani”, a spus Teodorovici.

Potrivit studiului preliminar aprobat de Guvern şi publicat în Monitorul Oficial, pentru autoturisme se vor plăti 6,3 euro fără TVA pe suta de kilometri, vehiculele grele 8,8 euro, iar în cazul autocarelor, 12,6 euro/100 km.

Prețurile la autostradă vor crește odată cu salariul mediu

Tarifele din România vor putea fi majorate. „Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitata la 6,3 euro fără TVA şi poate fi supus indexării la data de 1 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcție de distanța parcursă de vehicul. Nivelul tarifelor pentru fiecare categorie de vehicul este aproximativ la media taxelor statelor din Uniunea Europeană”, susține Comisia de Prognoză, potrivit Digi 24.

Autostrada București-Brașov va costa 1,3 miliarde de euro, iar durata de operare de către investitor este de 20 de ani.

Câte taxe de drum plătește un șofer în România  

În prezent, un șofer român plătește taxa de drum de două ori: o dată prin rovinietă, apoi atunci când alimentează, pentru că în preț este introdusă o altă taxă pentru infrastructură.

Specialiștii din domeniu vorbesc despre faptul că 63% din prețul de la pompă reprezintă taxe și accize care intră în vistieria statului.

Când treci podul de la Cernavodă plătești cel puțin 13 lei pentru un autoturism. La podul peste Dunăre de la Giurgeni se achită minimum 11 lei, iar pentru podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, 13 lei.  

 

loading...
Loading...