Au abandonat de un an lucrările la Centura Capitalei

Ultima actualizare:
Indicatoarele arată că drumul este încă în lucru şi sunt restricţii de viteză
Indicatoarele arată că drumul este încă în lucru şi sunt restricţii de viteză

Doar în România poate fi posibil aşa ceva! Trei firme care au câştigat lucrările de modernizare a Centurii Bucureşti au abandonat şantierul. De un an nu au mai făcut nimic, deşi mai aveau multe de finalizat. Compania de Drumuri le-a reziliat contractul şi le cere acum banii înapoi.

Constructorii s-au obişnuit să participe la licitaţii, să câştige contracte din bani publici, dar să nu-şi ducă sarcinile la bun sfârşit. E şi cazul Asocierii Delta A.C.M. 93 SRL-Azvirt LLC-Maxidesign SRL, care a abandonat şantierul deschis încă din mai 2013. Ea avea de realizat moderni-zarea Centurii Capitalei, pe sec-torul de drum cuprins între Autostrada Bucureşti-Piteşti şi DN 7 (Chitila), pentru aproximativ 132 mi-lioane de lei. Muncitorii au lucrat la lărgirea şoselei la patru benzi, pe o porţiune de 9 km, după care şi-au luat utilajele şi au plecat.

”Dacă înainte mai veneau şi făceau mici lucrări, de un an nu au mai făcut absolut nimic, astfel că nu putem recepţiona lucrarea. Progresul fizic în şantier a ajuns la 86,5% în noiembrie anul trecut. În plus, s-a observat că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze. I-am transmis Antreprenorului nu mai puţin de cinci notificări, prin care i-am cerut acestuia să finalizeze lucrările restante”, au anunţat oficialii Companiei Naţionale pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR).

Indicatoarele arată că drumul este încă în lucru şi sunt restricţii de viteză
Indicatoarele arată că drumul este încă în lucru şi sunt restricţii de viteză

Constructorul mai are de finalizat lucrările de amenajare a intersecţiei giratorii de la Petrom şi Remat, lărgirea pasajului peste calea ferată de la Chitila, de montat parapeţii metalici pe mijlo-cul drumului, de realizat mar-cajele, de montat indi-ca-toarele, să pună mixtură asfaltică peste stratul de uzu-ră şi să relocheze o conductă de gaze. Văzută cu atâtea lucrări -neterminate, în condiţiile în care ar fi trebuit să fie gata încă din august 2014, CNAIR a decis să rezilieze contractul şi să ceară înapoi banii achitaţi în avans.

”I se vor percepe penalităţi de întârziere, i se va reţine garanţia de bună execuţie, în cuantum de 10% din valoarea contractului şi i se va emite un certificat ne-gativ, care nu-i va mai per-mite să mai participe la licitaţii publice în România sau în alt stat UE, timp de 3 ani”, au anunţat reprezen-tanţii Companiei.


    Indicatoarele arată că drumul este încă în lucru şi sunt restricţii de vitezăFoto: Sever Gheorghe
Indicatoarele arată că drumul este încă în lucru şi sunt restricţii de vitezăFoto: Sever Gheorghe

După finalizarea procedurilor de reziliere, se va decide moda-litatea de continuare a lucrărilor restante. Proiectul cofinan-ţat din fonduri europene nerambursabile are o lungi-me totală de 8,750 km, pre-supune configurarea la patru benzi a acestui sector de drum naţional, reabilitarea a două poduri şi pasaje şi construcţia a patru poduri şi pasaje noi.

Pe de altă parte, Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, şi-a făcut ieri publică declaraţia de avere, pentru prima dată. Conform documentului, acesta are un teren în Tuzla, patru locuinţe în Bucureşti, Sibiu şi Avrig, câştigă anual 240.484 lei şi are un credit bancar de 203.000 de lei, care trebuie achitat până în 2020. 

image
image
image
image
image
image
criminalisti politia nu treceti jpg
buget facturi energie jpg
Baie sare wuhaus com jpg
Eliminarea palmierilor plantați de Primăria Sectorului 3 în Piața Unirii din București. FOTO Inquam Photos / Sabin Cîrstoveanu
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
sofer jpg
regele carol i wiki Descopera jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net