Aşa am putea ajunge la munte fără cozi infernale!

4-act-1-valea-prahovei-4col.jpg

Valea Prahovei, sufocată de trafic
Foto: adevarul.ro

Stres, timp pierdut, combustibil irosit! Acestea sunt neajunsurile inevitabile ale călătoriei cu maşina pe Valea Prahovei, mai ales în perioada vacanţelor de vară şi de iarnă, precum şi în multe week-end-uri. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus marţi mai multe soluţii temporare de reducere a blocajelor rutiere de pe DN1, până la construirea autostrăzii Comarnic - Braşov.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a trăit, ca mulţi români, coşmarul aglomeraţiei de pe Drumul Naţional 1, în timpul unei călătorii spre Braşov. “Am stat şi eu şapte ore în trafic de la Bucureşti la Braşov, pe 30 decembrie, ştiu ce sentimente trăiesc românii care circulă pe acest tronson şi stau 7-8 ore”, a dezvăluit demnitarul la Radio România Actualităţi. Până se va construi autostrada Comarnic – Braşov, un proiect rămas de mulţi ani o himeră, Bode propune o alternativă. “Rezolvăm pe termen scurt, până când se construieşte autostrada, drumurile pentru micul trafic, pentru a decongestiona acest sector. Cred că drumul judeţean Câmpina - Valea Doftanei limită cu Braşov – Săcele, adică 61 de kilometri, poate fi reabilitat printr-o intervenţie a statului cu finanţare de la Ministerul Dezvoltării, astfel că avem o variantă alternativă”, susţine ministrul Transporturilor.

”De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional identificat de autorităţile locale şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri. În zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în master-plan pe fonduri europene şi ele pot fi realizate înaintea autostrăzii. (...) Acolo se blochează traficul, trebuie să recunoaştem acest lucru, iar construirea celor două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, în regim de autostradă, ar rezolva problema aglomeraţiei şi a gâtuirii traficului în zona respectivă”, a detaliat Bode.

4-act-2-harta-2col.jpg

Drumul Judeţean 101 (cu linie punctată albastră), alternativă la DN1?

Ministrul anunţă că una din soluţiile luate în calcul de Guvern pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov este finanţarea de la buget, deoarece România îşi permite să investească trei sute şi ceva de milioane de euro anual pentru acest proiect. „Pe Comarnic - Braşov, din punctul meu de vedere, soluţia Parteneriatului Public - Privat nu este una corectă, iar primul ministru va anunţa în perioada următoare soluţia. Una din soluţiile pe care noi le luăm în calcul este aceea a asumării pe buget, pe un buget multianual, a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ un miliard de euro. România îşi permite să investească 200 - 300 de milioane de euro în fiecare an pentru acest obiectiv”, completează ministrul Transporturilor.

E nevoie şi de centură ocolitoare a Câmpinei

4-act-3-drum-judetean-1col.jpg

DJ 101 trebuie asfaltat
Foto: adevarul.ro

Drumul Judeţean 101, care traversează comuna Valea Doftanei (Prahova) şi ajunge în oraşul Săcele (Braşov), e neasfaltat pe o porţiune de 24 de kilometri. În prezent, drumul e funcţional, doar că la limita dintre cele două judeţe, acolo unde traversează Carpaţii, e impracticabil iarna, iar pe timpul verii se poate circula doar cu maşini 4x4. Lucian Vileford, edilul din Valea Doftanei, susţine că lucrările la acest drum au început în 1988, dar că proiectul a fost abandonat. ”E un drum despre care toată lumea vorbeşte, dar pe care nimeni nu-l face”, spune Vileford pentru adevarul.ro. Acum s-a dat ordinul de începere a lucrărilor de asfaltare pentru 3 kilometri, urmând ca autorităţile centrale să găsească bani şi pentru restul drumului. Modernizarea DJ101 nu are însă valoare fără o centură ocolitoare Câmpinei. Fără centură, care să facă legătura cu DJ101, coloana de maşini care se formează în dreptul Comarnicului se va muta în Câmpina.

Loading...
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1