Alertă! Unul din patru copii suferă de obezitate

7-act-shutterstock_79407874-261515.jpg

copii obezi, alimentatie, mancare, meniu, mic dejun, cina, pranz, copii, obezitate
Fast-foodul, o mâncare periculoasă pentru cei mici

O viaţă sănătoasă se construieşte din copilărie. În România, unul din patru copii suferă de obezitate din cauza alimentaţiei necorespunzătoare şi a sedentarismului. Specialiştii trag un semnal de alarmă în acest sens şi spun că greutatea peste limită duce la alte probleme de sănătate. Iar educaţia alimentară ar trebui făcută şi în şcoli, nu numai acasă.

Ieri, elevii de la Şcoala Gimnazială nr.49 din Bucureşti au avut parte de o mare surpriză. Zâna Fructelor şi Legumelor şi Mega Eroul le-au arătat cum să mânânce sănătos. Prin joc, cei doi animatori i-au ajutat să înţeleagă mai bine piramida alimentelor, ce trebuie să conţină o farfurie sănătoasă, care este rolul apei în organism şi cum contribuie activitatea fizică la o viaţă sănătoasă. Iată câteva motive pentru a învăţa un copil să mănânce sănătos:

1. Copiii obezi ajung să fie şi depresivi din cauză că le este tot mai greu să socializeze.

2. Gradul de inteligenţă al copiilor hrăniţi sănătos este mai mare. Studiile au arătat că cei care au greutate în limitele admise  au performanţe mai bune la şcoală, se concentrează mai bine la ore şi memorează mai repede ce au învăţat.

3. Hrana sănătoasă le dă copiilor mai multă energie pentru mai multe activităţi. Medicii specialişti spun că un fruct sau o legumă, consumate ca gustare, dau energie datorită zaharurilor pe care le conţin.

4. Hrana sănătoasă îi fereşte pe copii de boli. Pentru că fructele şi legumele conţin multe vitamine şi antioxidanţi, cei care le consumă se îmbolnăvesc mai rar.

5. Cei care se hrănesc sănătos sunt mai rezistenţi la efort. Hrana sănătoasă îi ajută pe copii să reziste efortului fizic şi astfel pot practica sporturi sau se pot juca mai mult.

Ce ar trebui să conţină un meniu pentru copii? Specialiştii spun că sunt necesare trei mese pe zi şi două gustări.

Micul dejun poate conţine: cereale cu lapte, omletă cu ardei şi roşii, clătite cu brânză de vaci şi stafide.

Prima gustare poate fi: o salată de fructe, un fruct (măr, pară, banană), câteva migdale crude.

Prânzul ar putea fi: supa de legume, şniţel cu susan şi cartofi cu rozmarin sau pui la grătar cu legume.

A doua gustare: fresh mic de fructe, un fruct, compot de fructe făcut în casă.

Cina poate fi alcătuită din: piept de pui la grătar cu salată de varză roşie, morcov şi ţelină, frigărui de pui cu legume, salată de ton cu varză, pui la cuptor cu legume.

Loading...