16 ani de la tragedia de la Mihăilești, când o cisternă a explodat și a omorât 18 oameni. Cum s-a întâmplat evenimentul

Ultima actualizare:

    Explozia cisternei a creat un crater cu o adâncime de șapte metri și o lungime de aproape 30 de metriFoto: adevarul.ro
Explozia cisternei a creat un crater cu o adâncime de șapte metri și o lungime de aproape 30 de metriFoto: adevarul.ro

”Explozia de la Mihăileşti”, soldată cu 18 victime este denumirea sub care este cunoscut cel mai mare dezastru produs pe şoselele din România. Duminică, 24 mai s-au împlinit 16 ani de la tragedie iar Click! îți aduce aminte cum s-au petrecut faptele

24 mai 2004, o zi urâtă și la propriu și la figurat. La ora 5.50, un camion încărcat cu 20 de tone de azotat de amoniu de la combinatul chimic Doljchim, condus de șoferul Florin Marcu s-a răsturnat pe DN 2 E 85 în într-un șanț, în apropiere de localitatea buzoiană Mihăileşti. Camionul a luat foc la partea din față și martorii sună la 112. Conform adevărul.ro, după aproximativ 30 de minute sosesc două echipaje de pompieri din Buzău, şeful postului de Poliţie din Mihăileşti şi doi jurnaliști de la Antena 1, cameramanul Ionuţ Barbu şi reporterul Elena Popescu. În timp ce pompierii militari ajunşi la faţa locului încercau să stingă flăcările, cisterna explodează făcând prăpăd în jurul ei. În urma exploziei de la Mihăileşti au murit 18 oameni iar alţi 13 au fost răniţi. Zeci de imobile din localitatea aflată la 31 km  de Buzău au fost afectate, pe o rază de peste un kilometru, iar resturi umane şi ale camionului sunt aruncate de suflu pe câmp și chiar în curți. Şoseaua este distrusă pe o lungime de peste 30 de metri, în urma exploziei formându-se un crater cu adâncimea de 7 metri. La doar cinci ore de la producerea exploziei, ancheta de la faţa locului este închisă iar buldozerele şi excavatoarele încep astuparea craterului şi repararea şoselei. În urma unei campanii de presă, în noaptea de marţi spre miercuri, ministrul Justiţiei, Cristian Diaconescu, face o inspecţie la Mihăileşti. Ancheta este redeschisă, iar echipa de procurori care face cercetarea este schimbată.

Ipotezele exploziei de la Mihăilești

Prima ar fi aceea că, în momentul în care autotrenul a intrat în şanţ, rezervorul s-a lovit de un cap de pod, s-a spart şi a luat foc din cauza unui scurtcircuit la bateria camionului. A doua ipoteză este că sursa de foc a pornit din cabina autocamionului. Procurorii stabilesc la scurt timp că explozia de la Mihăileşti a generat distrugeri totalizând peste 2,6 miliarde lei vechi. Guvernul României acordă câte un ajutor de urgenţă pentru familiile victimelor, în valoare de 120 de milioane de lei.

Povești ale supraviețuitorilor de la Mihăilești

Soldatul Marian Simi Ilie a rămas fără un picior după explozia de la Mihăileşti Soldatul fusese încorporat pe 24 februarie 2004. După patru luni de armată, în dimineaţa zilei de luni, 24 mai, a coborât la apel, împreună cu alţi colegi, pentru a pleca pe teren. Era deja la a zecea misiune, ca servant. A ajuns la locul accidentului iar maşina de intervenţie a parcat pe contrasens, pe banda din stânga, sensul dinspre Buzău. A coborât din maşină cu gândul să racordeze furtunul însă, brusc, o forţă imensă l-a catapultat câţiva metri în aer. A căzut lângă un coleg în agonie, soldatul Georgian Medeleanu. "L-am auzit când mi-a strigat să fug dacă pot, după care a murit. Am realizat apoi că nu pot să îmi mişc picioarele şi am strigat după ajutor. Ţin minte că am fost luat în braţe de nişte soldaţi şi apoi am ajuns la spital", îşi aminteşte Marian. A fost transportat la Spitalul de Urgenţă Floreasca, unde o echipă de medici a decis să îi amputeze piciorul drept, fiindcă risca o cangrenă devastatoare pentru tot corpul. Patru luni a stat în spital, cu mama sa la căpătâi dar în cele din urmă a scăpat. Sorin Teşcan este unul dintre cei cinci militari în termen de la pompieri care au scăpat cu viaţă după explozie. Cu 30 de zile înainte de eliberarea din armată, tânărul a trăit cumpăna vieţii sale. Când a ajuns la locul exploziei, maşina se afla la peste o sută de metri distanţă de camion iar Teşcan a coborât să asigure dispozitivul de stingere. Un coleg a venit şi i-a cerut încă o rolă de furtun şi a urcat din nou în camion. „I-am aruncat rola şi exact atunci a fost explozia. Pe moment chiar nu ştiam ce e. Nu se vedea nimic din cauza prafului. Am coborât din autospecială şi nu se vedea nimic la jumătate de metru. Apoi am auzit cum cad bucăţi din aer, după care m-am băgat sub cabina autospecialei ca să mă adăpostesc”, îşi aminteşte Sorin. După ce a ajutat la salvarea unor colegi răniţi, Sorin a ajuns cu un microbuz la unitate, unde erau aşteptaţi deja de rude şi colegi îngrijoraţi. Acesta a rămas pompier și a ajuns comandant de echipaj, pe o autospecială

Citiți și

Blestemul Mihăileşti: un microbuz a ars ca o torţă

VIDEO: Opt ani de la cea mai mare catastrofă rutieră din România

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
ogoranu luptator anticomunist
image
image
image
image
image
image
cafea boabe premium edream jpg
Taxe impozite calculator FOTO Shutterstock
Cuplu de romani spania Captura Antena 3 jpg
titanic adobestock jpg
plante de apartament beneficii si ingrijire jpeg
Castelul Nopcsa din Săcel  Foto Daniel Guță  ADEVĂRUL (3) jpg
Ioana Ancuţa Popoviciu judecatoare accident 2 Mai jpeg
Hotelul de Gheata Balea Lac jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net