Români pedepsiţi în Anglia: 22 de ani de puşcărie că au furat fier vechi. La noi: cel mult 2 ani

Citeste tot despre: 

La noi au furat aproape tot: capace de canale, reţele electrice, şine de cale ferată, cabluri i chiar din epava de la Costineşti. Majoritatea hoţilor de fier vechi au scăpat neprinşi, însă englezii a băgat la puşcărie pentru 22 de ani un grup de români care au furat cupru de 120.000 lire sterline.

Cinci români au dat 14 lovituri până să fie prinşi la furat de cupru în Ribble Valley, din districtul Lancashire, Marea Britanie, scrie dailymail.com. Îşi puneau viaţa în pericol când se urcau pe stâlpii de electricitate cu 765.000 de volţi, dar s-ua ales cu o sumă frumuşică: 120.000 lire sterline. Localnicii au rămas fără curent electric şi s-au plâns autorităţilor. Poliţiştii au pus mâna pe hoţii români, abia după a 14-a lovitură. Au primit, în total, 22 de ani de puşcărie.

Situaţia este cu totul alta la noi în ţară.

S-a furat de pe autostradă, din construcţiile vechi sau noi, capacele de la canale, de pe stâlpii electrici, şine de cale ferată. La nivel naţional, anul trecut, pagubele generate de furturi s-au ridicat la peste 46 de milioane de lei, numai la calea ferată.

Foarte puţin hoţi de fier vechi sunt prinşi în ţara noastră, iar pedepsele sunt mici. Abia acum   Ministerul Transporturilor a propus creşterea pedepselor minime pentru distrugerea reţelei de cale ferată de la 2, la 4 ani, respectiv de la 3, la 5 ani în cazul sustragerii de componente sau bunuri din vagoane.

De multe ori, hoţii de fier ajung să paralizeze cartiere sau localităţi întregi, lăsându-le fără curent electric, provoacă întârzieri trenurilor pentru că fură elemente de cale ferată sau pun şoferii în pericol, luând pe sus semne de circulaţie, parapeţi sau parazăpezi.

Hoţii români au atins şi un record: au lăsat fără curent electric câteva localităţi din Bulgaria şi din sudul judeţului Constanţa, provocând totodată o pagubă evaluată de Transelectrica la 500.000 de euro. A fost nevoie de o lună pentru repunerea în funcţiune a reţelei respective.

Ce se fură mai mult de la CFR: şine, contraşine, eclise metalice de prindere a şinelor, platelaje metalice de pod, unităţi luminoase corespunzătoare semnalelor de circulaţie şi manevră, echipament şi aparataj SCB (bobine de joantă, rezistenţe, picheţi, relee, transformatoare, inductori, electromecanisme de macaz etc.), componente ale liniei de contact (cablu purtător, fir de contact, ancorări mediane), cabluri de alimentare şi dependenţă a instalaţiilor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei feroviare, cabluri de telecomunicaţii.

Loading...