Trotuarele de pe Calea Victoriei, pericol pentru trecători

Ultima actualizare:

    Lucrările de amenajare a trotuarelor și a pistei de biciclete au fost inaugurate în noiembrie 2014, cu două luni întârziere (foto: Click!)
Lucrările de amenajare a trotuarelor și a pistei de biciclete au fost inaugurate în noiembrie 2014, cu două luni întârziere (foto: Click!)

Incredibil, dar adevărat. Singura stradă din București, aparent reabilitată pentru a răspunde nevoilor pietonilor și bicicliștilor, Calea Victoriei, este un pericol pentru aceștia. Reprezentanții Inspectoratului Regional în Construcții București-Ilfov au sesizat organele de urmărire penală după ce au constatat că lucrările de amenajare a pistelor pentru bicicliști și de instalare a mobilierului urban s-au făcut fără proiect tehnic și autorizație de construire.

Organizațiile neguvernamentale OPTAR și ActiveWatch au sesizat autoritățile în legătură cu pericolul la care se expun trecătorii și bicicliștii atunci când tranzitează Calea Victoriei. Controlul efectuat de autoritățile în domeniul construcțiilor a scos la iveală faptul că viața și integritatea oamenilor este pusă în pericol în cazul în care aceștia cad accidental peste blocurile de granit ce ies din trotuar. Bolarzii care au fost amplasați în imediata vecinătate a pistei pentru biciclete sunt adevărate capcane pentru bicicliștii care se dezechilibrează și cad. „Bicicletele pot atinge o viteză de deplasare de 5-7 ori mai mare decât cea a unui pieton. În cazul unui biciclist care se dezechilibrează la o viteză de 20-30 km/h, impactul în zona capului, a pieptului sau a coloanei cu un bolard de granit de forma celor montați pe Calea Victoriei poate transforma un accident banal într-unul fatal”, spun reprezentanții ActiveWatch.

Inspectoratul în construcții a stabilit că aceste lucrări de modernizare a Căii Victoria, care au costat 8,7 milioane de euro (de două ori mai mult decât fusese stabilit inițial), s-au făcut fără autorizație și fără respectarea normativului privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap. Conform acestui document, „pe traseele de deplasare trebuie evitată amplasarea de obstacole precum: obiecte de mobilier urban agăţate pe pereţii clădirilor sau independente, bolarzi, stâlpi”.    

Asociațiile OPTAR și ActiveWatch, cu sprijinulCentrului de Acțiune pentru Egalitate și Drepturile Omului (ACTEDO), vor continua activitățile de identificare a cauzelor pentru care drepturile persoanelor cu dizabilități sunt încălcate sistematic. Rezultatele controlului Inspectoratului de Stat în Construcții demonstrează că, prin nerespectarea legii, au rezultat cheltuieli mai mari, iar lucrările rezultate pun în pericol utilizatorii spațiului public.

Astăzi a fost trimisă o nouă petiție către Inspectoratului Regional în Construcții București-Ilfov (IRCBI) prin care s-a solicitat Procesul Verbal de constatare efectuat cu ocazia controlului și sesizarea organelor de urmărire penală, se arată într-un comunicat remis redacției.

image
image
image
image
image
image
windrunner radia jpg
caine pixabay jpg
Bere jpg
codreanu jpg
suc tedi mucegai jpg
Avion la terminal in aeroport poarta de imbarcare goala Foto Shutterstock jpeg
chioma nigeria jpg
Dormitorul matrimonial are un pat încăpător
image
actualitate.net
image
actualitate.net