Motivul pentru care tramvaiul 41 nu va mai circula o lună

Ultima actualizare:

    Intersecția de la Piața Moghioroș va fi reconfigurată pentru stația de metrou Parc Drumul Taberei, astfel că tramvaiul 41 nu va mai circula Fotografii: Click!
Intersecția de la Piața Moghioroș va fi reconfigurată pentru stația de metrou Parc Drumul Taberei, astfel că tramvaiul 41 nu va mai circula Fotografii: Click!

Tramvaiul 41, supranumit și metroul ușor, nu va mai circula timp de o lună. Motivul? Autoritățile se pregătesc să finalizeze lucrările la metroul din Drumul Taberei, la suprafață, în zona Pieții Moghioroș și să pună pilonii la Pasajul Ciurel.

Pe traseul tramvaiului 41, care circulă între Stadionul Ghencea și Casa Presei Libere, au loc două lucrări importante.

Pe Șos. Vituții se construiște Pasajul Ciurel, ce supratraversează calea de rulare, iar la Piața Moghioroș se reorganizează circulația pentru stația de metrou Drumul Taberei, care va avea șapte zone de acces.

Pentru trei dintre acestea, e nevoie să fie mutate șinele de tramvai. Astfel, tramvaiul 41 va fi deviat pe un traseu provizoriu, prin deplasarea locală a celor două linii înspre stânga, cu circa 7 metri față de Piața Moghioroș.

Odata cu șinele, va fi deviat și traficul pe Bd. Brașov, în intersecția de la Moghioroș. Schimbările sunt necesare pentru lucrările la stația de metrou Parc Drumul Taberei.

Planul este ca în stația de metrou să se poată intra direct din refugiul de tramvai, exact ca la Crângași.

E posibil să pună platforma la Podul Ciurel cu elicopterul

Pe de altă parte, la Podul Ciurel trebuie pusă platforma de beton între cele două picioare și există două modalități de lucru: fie va fi montată direct cu elicopterul, fie va fi construită bucată cu bucată și atunci timpul de lucru va fi mult mai mare.

”Primăria Capitalei se află acum în discuții cu constructorii, iar STB va executa ce se va hotărî. Oricum, se dorește ca linia tramvaiului 41 să fie suspendată în perioada 15 iulie-31 august, atunci când lumea este în concediu”, au explicat pentru Click! surse oficiale.

Platforma Podului Ciurel, care trece peste linia de tramvai, va fi și ea pusă vara aceasta
Platforma Podului Ciurel, care trece peste linia de tramvai, va fi și ea pusă vara aceasta

În acest moment, autoritățile nu știu cum vor circula bucureștenii în zonă. Și asta pentru că traficul va închis, deci autobuzul navetă nu ar avea același traseu ca tramvaiul.

Dar, orice soluție s-ar lua, abonamentul făcut deja pe linia lui 41 va fi valabil.

Oprirea temporară a circulaţiei urmează să fie aprobată în Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Generale.

Tramvaiul 41 vine la fiecare 2 minute

Tramvaiul 41 este cea mai utilizată linie a Societăţii de Transport Bucureşti şi una dintre cele mai eficiente mijloace de transport în comun din ţară.

Un tramvai vine la fiecare 2 minute și chiar și așa circulă plin, mai ales la orele de vârf. Linia a fost înfiinţată în 1982 pentru a face legătura între Piaţa Presei şi Crângaşi, în 1985 a fost prelungită până în Militari, iar în 1987 a fost prelungită pe traseul actual.

În octombrie 2002, după un an de lucrări de modenizare, 41 a devenit prima linie de metrou uşor din România, cu un regim de circulație prioritar față de traficul rutier.

image
image
image
image
image
image
Gratar FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
termometru freepik jpg
image png
criminalisti politia nu treceti jpg
buget facturi energie jpg
Baie sare wuhaus com jpg
Eliminarea palmierilor plantați de Primăria Sectorului 3 în Piața Unirii din București. FOTO Inquam Photos / Sabin Cîrstoveanu
image
actualitate.net
image
actualitate.net