Eşti dependent de telefonul mobil? Uite cum te tratezi!

11-special-foto1-6col-180-rf37558414_l.jpg

Cercetătorii britanici au descoperit că dependenţa de tehnologie ne afectează creierul

Tehnologia modernă a fost gândită pentru a ne simplifica viaţa. Însă telefoanele inteligente ne afectează creierul, care devine mai leneş. În plus, memoria începe să ne dea rateuri şi devenim insomniaci. Conform unui studiu, cei care se uită de 33 de ori la telefon, pe zi, sunt dependenţi. Iată cum scăpăm de acest obicei care ne şubrezeşte sănătatea.

O echipă de cercetători condusă de profesorul David Greenfield a descoperit că folosirea exagerată a telefonului mobil ne afectează coloana vertebrală, creierul, ochii, puterea de concentrare, memoria, orientarea în spaţiu şi metabolismul. 

Mai mult decât atât, telefonul alterează relaţiile intersociale devenind un tic modern în pauzele de conversaţie. Cercetătorul britanic Louise Atkinson a reuşit să elaboreze un plan de bătaie pentru a scăpa de această dependenţă care ne afectează grav sănătatea şi viaţa de zi cu zi. Conform lui Atkinson, care a scris o carte despre acest viciu tehnologic, dependenţii de smartphone ating ecranul tactil în mod regulat, fără a avea vreun motiv prestabilit. 

Chiar dacă pentru unii smartphone-ul înseamnă socializare cu persoane aflate la distanţă, înseamnă fotografii (amintiri), informaţii despre trafic, revista presei sau poveşti surprinzătoare, pentru alţii înseamnă doar... umplerea timpului.

Obiceiul îţi afectează grav sănătatea

Crezi că nu eşti dependent? Atunci răspunde sincer: iei telefonul cu tine la toaletă? Îl activezi în staţia de autobuz sau în timp ce te deplasezi cu mijloacele de transport în comun? Atunci este clar: te uiţi de aproximativ 33 de ori pe zi la ecran (adolescenţii se uită la ecran de 90 de ori pe zi). Principalele afecţiuni comportamentale produse de telefon sunt hiperactivitate şi dezechilibre obsesiv-compulsive. După doar trei luni de „dependenţă” de telefon devii o persoană distrasă, izolată şi obosită în permanenţă. 

În plus, dependenţii de telefonul inteligent empatizează mai greu şi au atitudini antisociale şi probleme de integrare în societate. 

Scapă de problemă respectând următorii paşi

  • Fă doar ce e necesar: verifică mailul, mesajele de pe aplicaţii, citeşte ce te interesează.
  • Nu folosi telefonul în timp ce mănânci, când ieşi cu prietenii, la volan şi în şedinţe.
  • Descarcă o aplicaţie care numără de câte ori activezi ecranul fără un motiv clar.
  • E bine de ştiut că telefonul îţi activează secreţia de dopamină în creier. Acest hormon îţi dă senzaţia de plăcere.
  • Cumpără-ţi un ceas de mână şi un deşteptător (n.r. până să-ţi bei cafeaua te-ai jucat cu degetul pe telefon de 5 ori).
  • Organizează-ţi ziua fără telefon: 30-60 de minute cu telefonul închis (când plimbi câinele, la alergat, când citeşti, când te uiţi la televizor).
  • Închide telefonul în fiecare noapte de vineri şi deschide-l după cafeaua de sâmbătă.
  • Implică în acest program şi familia; se cheamă detoxifiere high-tech.
  • Dezinstalează aplicaţiile care nu îţi îmbunătăţesc stilul de viaţă şi care te fac dependent (jocuri, horoscop etc).
  • Încearcă să limitezi activitatea pe Internet desfăşurată de pe telefonul mobil. Poţi intra pe Google oricând de pe computer sau laptop.
Loading...