Ştevia, energizant şi detoxifiant

Citeste tot despre: 

Verdeţurile de primăvară au invadat pieţele, aşa că este vremea să ne fortificăm organismul şi să eliminăm toxinele depozitate în timpul anotimpului rece. Pe lângă faptul că reglează nivelul de zahăr în sânge, ştevia îmbunătăţeşte nivelul de energie, întăreşte sistemul imunitar şi stimulează activitatea mentală.

  • Anemie. Ştevia este una dintre cele mai recomandate plante în tratarea anemiei. În afară de conţinutul bogat în fier, rădăcina şi frunzele de ştevie conţin substanţe benefice organismului, precum taninuri, răşini, glicozi de antrachinonice şi oxalate, fosfor, vitaminele A şi C şi calciu.
  • Diabet. Ştevia are un conţinut moderat de zaharuri de bună calitate şi are capacitatea de a regla nivelul zahărului din sânge, combate pofta de dulciuri şi micşorează senzaţia de foame. Datorită acestor proprietăţi, ştevia este recomandată persoanelor care suferă de diabet sau care au hipoglicemie.
  • Obezitate. Prin scăderea apetitului şi a poftei de dulciuri, ştevia reglează greutatea corporală, ajutând la pierderea kilogramelor.
  • Detoxifiant. O ceaşcă de ceai de ştevie după fiecare masă accelerează tranzitul intestinal, uşurează digestia, elimină deranjamentele stomacale şi ajută la eliminarea toxinelor din organism.
  • Constipaţie. Are un efect laxativ moderat datorită prezenţei glicozidelor, fiind de ajutor în tratarea constipaţiei. 
  • Boli respiratorii. Sucul din rădăcină de ştevie ajută la combaterea tusei, a pneumoniei, a tuberculozei, datorită proprietăţilor antibacteriene. 
  • Carii. Ştevia are un puternic efect antibacterian, astfel că poate împiedica dezvoltarea bacteriilor dentare, luptă împotriva cariilor şi a afecţiunilor dentare. 
  • Depresie. S-a dovedit că ceaiul de ştevie poate îmbunătăţi stările sufleteşti, poate creşte nivelurile de energie şi agerimea mentală.
  • Imunitate. Ştevia conţine foarte mulţi antioxidanţi polifenolici (kampferol, quercetin, acid clorogenic, acid cafeic, isoquercitin, isosteviol), care ajută la întărirea imunităţii şi la creşterea rezistenţei organismului faţă de radicalii liberi, conform www.infuziadesanatate.ro.

Click! Spune: 

În bucătăria românească, ştevia este consumată mai ales în ciorbe, în plăcinte, omlete, ca foi pentru sarmale sau înăbuşită asemeni spanacului. Frunzele pot fi conservate prin uscare, congelare, sau puse la borcan cu sare şi adăugate ulterior la diferite mâncăruri.

Citește și