10 sfaturi-cheie ca să te poţi lăsa de fumat

Pentru un fumător, inclusiv decizia de a se lăsa de fumat poate fi considerată un pas important înainte. Înseamnă că există motivaţie. Este şi un pas greu, iar mulţi, fără ajutor, abandonează lupta. Medicii, psihologii şi terapeuţii ştiu acest lucru şi îţi sar în ajutor cu sfaturi.

1. Aşteaptă-te să-ţi fie greu. Renunţarea la fumat este deseori însoţită de sevraj fizic şi psihic. Sevrajul fizic durează între una şi trei săptămâni. Pentru a uşura senzaţiile, bea multă apă, nu consuma substanţe excitante ale sistemului nervos, mănâncă alimente care favorizează tranzitul.

2. Poţi „fenta” sevrajul fizic prin auriculoterapie. „Întregul corp e reprezentat, în mod simetric, pe pavilioanele urechilor. Folosindu-ne de asta, prin acţiuni fizice precum înţepătură, presiune, curent electric sau radiaţie luminoasă, se pot trata anumite boli sau dependenţe. Printre care fumatul. “Se poate scăpa de acest viciu în doar 15 minute de terapie în care, cu ajutorul unui aparat special, se tratează prin impulsuri electrice de intensitate redusă 43 de puncte pe fiecare ureche. Astfel, se elimină complet nevoia de nicotină, precum şi apariţia sevrajului fizic, cauza numărul unu pentru care oamenii nu reuşesc să se lase de fumat”, explică George Ţăranu, auriculoterapeut. Mai departe, va trebui să te „lupţi” doar cu sevrajul emoţional. Adică să te dezobişnuieşti de gest.

3. În momentul în care ai tendinţa de a-ţi aprinde o ţigară, aminteşte-ţi motivul pentru care ai renunţat. 

4. Când ai un moment de tensiune şi simţi că-ţi „arde buza” după o ţigară, bea un pahar cu apă. De altfel, consumul a 2-3 litri de apă pe zi accelerează eliminarea nicotinei din organism.

5. Fă ceva cu banii economisiţi. Pune la puşculiţă banii pe care îi dădeai zilnic pe ţigări şi, la sfârşitul lunii, te poţi bucura de o serioasă economie pe care o poţi valorifica. Setează-ţi noi obiective, cum ar fi să-ţi cumperi ceva ce ţi-ai dorit.

6. Înlocuieşte fumatul cu un alt obicei. Spre exemplu, obişnuiai să fumezi o ţigară înainte de a te apuca de lucru (amânai momentul). Sau fumai la sfârşitul unei activităţi (ca o „recompensă”). Înlocuieşte aceste obiceiuri cu altele.

7. Aruncă toate ţigările şi scrumierele din casă, din maşină, de la birou, nu păstra tentaţii la îndemână.

8. Acum, că gustul şi mirosul nu mai sunt alterate de tutun, bucură-te de fiecare aliment în parte. Redescoperă gustul mâncării!

9. Înconjoară-te de persoane care te susţin în acest demers şi te motivează atunci când simţi că cedezi.

10. Dă ocazia organismului să-ţi arate avantajele renunţării la nicotină. Vei vedea că ai alt tonus, altă energie, alt gust dimineaţa.