La ce să fii atent când cumperi de la reduceri

Ultima actualizare:

Deşi sezonul reducerilor începe la 15 ianuarie, magazinele îşi promovează ofertele încă de la începutul anului. Startul a fost furat şi din cauza faptului că pe rafturi au rămas foarte multe produse nevândute de Sărbători, iar acum vânzătorii nu ştiu cum să scape de ele. Însă, dacă nu ştii cum să cumperi inteligent, perioada soldărilor te poate lăsa cu buzunarele goale. Iată la ce să fii atent!

  • Ce trebuie să conţină eticheta - Pe lângă numele producătorului sau al importatorului, pe lângă menţionarea ţării de provenienţă, eticheta trebuie să arate noul preţ lângă preţul anterior, barat. De asemenea, se acceptă menţiunea preţ nou - preţ vechi lângă sumele corespunzătoare, dar şi menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat. 
  • Atenţie la modul de calcul al preţurilor - Pentru a verifica dacă magazinul practică cu adevărat reducerile pe care le afişează, clienţii pot calcula preţul corect. Astfel, o bluză de 100 de lei care este redusă cu 50% va costa, acum, 50 de lei. În cazul în care nu este aşa, iar produsul costă mai mult, magazinul te fură pe faţă.  
  • Anunţurile, cât mai vizibile - Orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de forma în care este redactat, de modul de publicitate şi motivele reducerii, trebuie să se adreseze tuturor consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă. De asemenea, orice anunţ de reducere de preţ exprimată fie în valoare absolută, fie în procente trebuie să fie cât mai vizibil, uşor de citit şi de înţeles. 
  • Şi afişele promoţionale te pot păcăli - La sfârşitul perioadelor de reducere de preţuri vânzătorii mizează pe un alt truc. „Ultimele zile de reduceri! Ultimele promoţii!” Acest gen de afişe lipite pe geamurile magazinelor servesc unui scop precis: să creeze panică, un sentiment de urgenţă. „Trebuie să cumpăr neapărat, mâine nu voi mai găsi la preţuri aşa de mici!” îţi spui în gând şi cheltuieşti fără să-ţi dai seama că ai fost manipulat. Vânzătorii îţi induc sentimentul că în altă zi nu ai mai avea timp să faci cumpărături, că vei rata ocazii unice, cu care nu te vei mai întâlni. Acest sentiment de panică te face să cumperi pe loc, fără să mai gândeşti lucid.  

Cum te păcălesc vânzătorii 

  • Unii vânzători aruncă într-un coş produse care se vând la preţ întreg ca să dea senzaţia că sunt la preţ redus. 
  • Alţii pun în coşuri produse scumpe alături de unele care chiar sunt la reduceri, în ideea că, tot răscolind printre haine, vei fi atras de una din noua colecţie şi te vei gândi să o cumperi.
  • În alte magazine sunt afişate procente de reducere în dreptul unor produse care se vând la preţ întreg.
  • În unele magazine vedem anunţuri de genul „Produse începând cu 20 de lei” şi, în mod normal, te gândeşti că în raftul respectiv vei găsi inclusiv produse care se vând la 20 de lei. Când colo, găseşti doar haine care trec de 30, 40 de lei.
  • Perioada reducerilor pentru produsele de toamnă-iarnă începe pe 15 ianuarie şi se încheie pe 15 aprilie, iar perioada reducerilor pentru produsele primăvară-vară începe la 1 august şi se încheie la 31 octombrie.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Ianis Hagi Captura TV jpg
image
image
image
image
image
image
gradina bloc pexels jpg
extrageri loto
aeroport cluj pixabay jpg
drum pixabay jpg
Magazin FOTO  Unsplash jpg
Mănăstirea Voroneț foto Maria Alexandra Mortu jpeg
ciocan judecator
caragiale eminescu micle jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net