Vrei să scapi de rabla din faţa blocului? Click! te învaţă ce să faci

Ultima actualizare:
Cristian Drăghici, directorul general Remat
Cristian Drăghici, directorul general Remat

Vrei să scapi de hârbul din faţa blocului dar nu ai bani să te înscrii în Programul Rabla? Nimic mai simplu! O duci la casat! Reporterii Click! au vorbit cu Cristian Drăghici, directorul general Remat Bucureşti-Sud şi cu Ina Medrea, directorul comercial RematHolding şi îţi spun care sunt paşii pe care trebuie să îi urmezi. Uite ce ai de făcut!

„Dacă maşina e funcţională, proprietarul o aduce singur la noi”, ne spune directorul comercial RematHolding, Ina Medrea. „Bucureştenii pot alege sediile din Berceni şi Chitila. În ţară, centre Remat se găsesc în Ploieşti, Buzău, Târgovişte, Focşani, Slatina, Craiova, Drobeta Turnu Severin. Adresele şi datele de contact se găsesc pe siteul rematholding.ro”. Dacă maşina nu mai poate fi urnită din faţa blocului, atunci trebuie să programezi o platformă. Dacă eşti din Bucureşti şi închiriezi una de la Remat, te costă între 100-150 de lei, în funcţie de numărul de kilometri parcurşi.

Cristian Drăghici: "Pentru Trabant, nu iei nici un leu"

Documentele de care ai nevoie. „Pentru a casa autovehiculul, proprietarul trebuie să prezinte la Remat talonul, cartea maşinii în original şi copii xerox şi cartea de identitate. Dacă vrei să casezi maşina dar nu eşti tu proprietarul ei, atunci îţi trebuie o procură notarială”, ne explică directorul general Remat Bucureşti-Sud, Cristian Drăghici. Datele din aceste documente vor fi verificate şi comparate cu cele înscrise pe maşină.

De pe maşină se scot toate componentele, iar metalul se vinde la fier vechi
De pe maşină se scot toate componentele, iar metalul se vinde la fier vechi

Primeşti un certificat de distrugere şi un document achiziţie deşeu. Dacă totul corespunde întocmai, ţi se înmânează un certificat de distrugere eliberat în două exemplare: unul ajunge la tine, celălalt rămâne la Remat. Un alt document pe care îl primeşti este şi documentul de achiziţie deşeu. Cu aceste două acte te vei prezinta la Administraţia Financiară unde este înregistrată maşina pentru a o scoate din evidenţele fiscale. „Certificatul de distrugere nu rămâne la Administraţia Financiară! De acest document, în original, vei avea nevoie atunci când te vei prezenta la Poliţie pentru a scoate maşina şi din arhivele lor”, ne atenţionează Ina Medrea.• Cum radiezi maşina la fisc şi Poliţie? De la fisc vei primi un document care dovedeşte faptul că maşina a fost scoasă din evidenţele fiscale. Cu acest act, te vei prezenta la Poliţie pentru radierea maşinii. Însă, în afară de documentul primit de la fisc, la Poliţie va trebui să mai ai asupra ta certificatul de distrugere a maşinii în original primit de la Remat, talonul şi cartea maşinii şi, atenţie, numerele de înmatriculare!

Aici se demontează bateria şi se extrag fluidele din motor
Aici se demontează bateria şi se extrag fluidele din motor

Ţi se dau 400 de lei. Proprietarul va primi banii de la reprezentanţii Remat doar pentru partea metalică a maşinii, în medie 400 de lei (dacă nu cumva ai fost nevoit să apelezi la platformă, iar atunci, din suma iniţială se scade şi preţul închirierii acesteia). Atenţie! Dacă vrei să casezi un Trabant, nu primeşti nici un leu deoarece caroseria este din carton. Deşi motorul e metalic, acesta nu valorează nimic deoarece Remat cheltuieşte bani pentru reciclarea caroseriei şi nu ar ieşi pe profit.


    Aici se demontează bateria şi se extrag fluidele din motorFoto: Roberto Sălceanu
Aici se demontează bateria şi se extrag fluidele din motorFoto: Roberto Sălceanu

Ce se întâmplă cu vechitura ta?

În prezenţa proprietarului, maşina se urcă pe un cântar electronic. Se cântăresc inclusiv banchetele, plasticele, sticla, caroseria, motorul, anvelopele, părţile fluide dar şi alte accesorii. În principiu, partea metalică reprezintă 75% din întregul maşinii, iar alte elemente 25%. După ce a fost cântărită, sunt urmate proceduri de depoluare şi tratare (se demontează bateria, se extrag fluidele, se demontează geamurile, anvelopele, interiorul), iar o parte dintre acestea se reciclează. Caroseria este introdusă într-un utilaj care o mărunţeşte şi se vinde pe fost de fier vechi.


    Foto: Roberto Sălceanu
Foto: Roberto Sălceanu

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Ebrahim Raisi FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
image
image
khamenei alegeri tw1 jpg
florentina jpg
Magazin FOTO  Unsplash jpg
bucharest jpg
ploaie  foto   Shutterstock jpg
edesia ro 202207 miedul bautura straveche din miere de albine 02 1024x684 jpg
image png
motanul max universitate vermont facebook jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net