Greşeli la volan care îţi distrug maşina

Ultima actualizare:

Dacă ai impresia că ştii să conduci perfect şi îţi cunoşti maşina ca pe propriile buzunare, ar trebui să te mai gândeşti. Chiar dacă eşti as într-ale şofatului, s-ar putea să faci, totuşi, greşeli care să-ţi distrugă, în timp, autoturismul. Jurnaliştii revistei ProMotor îţi spun care sunt acestea.

Nu schimbi uleiul la timp 

În momentul în care se aprinde martorul de ulei de pe bord, lichidul care lubrifiază pistoanele şi-a pierdut de mult proprietăţile. Dacă nu mergi foarte mult cu maşina, uleiul ar trebui schimbat la 5.000 de kilometri. Însă, dacă circuli des, este bine să schimbi uleiul mai devreme decât recomandă producătorul. 

Apeşi ambreiajul când stai la stop 

Foarte mulţi şoferi, când se află la stop sau staţionează în trafic, stau cu piciorul apăsat pe pedala de ambreiaj. În timp, acesta se va strica, iar reparaţia costă foarte mult. Recomandat este să renunţi la acest obicei şi să-ţi sprijini piciorul pe podea. 

Laşi rezervorul să se golească

Atunci când martorul de combustibil de pe bordul maşinii tale se află pe roşu, înseamnă că ţi-a rămas carburant pentru încă aproximativ 50 de kilometri. Însă nu te baza pe asta şi fă cât mai repede plinul! Dacă vei continua să circuli cu rezervorul aproape gol, acest lucru va duce la deteriorarea pompei de combustibil. Mai mult, sedimentele de pe fundul rezervorului pot ajunge în sistemul de alimentare. 

Nu ridici frâna de mână

Mulţi şoferi, după ce parchează autoturismul, îl lasă, de cele mai multe ori, în viteza întâi. Ca să nu se deplaseze sau, mai rău, ca să nu fie împins sau tractat şi, astfel, furat din faţa blocului. Recomandat este să laşi maşina în viteză dar, în acelaşi timp, să tragi şi frâna de mână. În acest fel nu vei deteriora transmisia.

Foloseşti incorect frâna în pantă

În momentul în care cobori o pantă mai lungă, ideal ar fi să foloseşti frâna de motor, iar pedala de frână doar în reprize. Dacă vei folosi doar pedala de frână, se vor supraîncălzi plăcuţele de frână. Nu numai că se vor deteriora în timp, dar, la un moment dat, rişti să rămâi fără frâne. Şi nimeni nu-şi doreşte asta. 

Treci rapid din marşalier într-o altă treaptă

Mulţi şoferi, pentru că se grăbesc, schimbă din marşalier într-o treaptă de viteză fără să se oprească. Ei văd în acest lucru o confirmare a faptului că stăpânesc foarte bine maşina şi mai ales ambreiajul. Însă, acest lucru duce la deteriorarea ambreiajului. Dacă maşina ta este dotată cu cutie de viteze automată, vei distruge transmisia.  

Mergi cu motorul subturat 

Există un mit conform căruia dacă motorul nu este turat, maşina va consuma mai puţin carburant. Total fals! În general, mersul subturat dăunează motorului din cauza unei ungeri deficitare. Iar deteriorarea motorului duce, printre altele, şi la creşterea consumului de combustibil. Mai mult, în cazul unui motor turbodiesel mersul subturat poat deteriora turbina.  

Încălzeşti motorul prin supraturare 

În special iarna, când afară este foarte frig, mulţi şoferi încearcă să încălzească motorul supraturându-l. Din păcate, nu fac altceva decât să-l supună unui efort destul de mare. Recomandat este să laşi maşina la relanti unul, două minute, iar apoi poţi porni la drum. Nu-l tura „în gol” pentru că schimbările bruşte de temperatură nu sunt deloc recomandate. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
teren de fotbal jpg
image
image
image
image
image
image
image png
petre roman mineriada jpg
Ce s a aflat despre Elena Ceausescu la 33 de ani de la Revolutie  Obiectul pe care il avea la ea in ultima zi de viata 1 jpg
extensii gene pexels jpg
saptamana patimilor jpeg
Prințesa Diana și William  foto   GettyImages jpg
Alejandra Marisa Rodríguez jpg
lisa pisano transplant rinichi porc afp jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net