Ce bunuri îți poate cumpăra angajatorul tău cu bani de la stat, dacă ai muncit de acasă

Ultima actualizare:

    Angajatorii le vor putea cumpăra angajaților laptopuri, tablete și telefoane mobile, pentru a lucra de acasă
Angajatorii le vor putea cumpăra angajaților laptopuri, tablete și telefoane mobile, pentru a lucra de acasă

Angajatorii vor putea beneficia în curând de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare „telesalariat”, pentru a le cumpăra echipamente care să-i ajute în munca de acasă. Lista bunurilor care pot fi cumpărate cu acești bani și modul concret în care se acordă acest ajutor se regăsesc într-un proiect de ordin pus marți în dezbatere publică la Ministerul Muncii.

Lista bunurilor care pot fi cumpărate pentru „telesalariați”, cu bani de la stat

Potrivit OUG 132/2020, angajatorii primesc un ajutor de 2.500 de lei pentru fiecare salariat care lucrează de la distanță. Mai exact, banii pot fi folosiți pentru a cumpăra:

  • Laptopuri/notebook-uri
  • Tablete
  • Smartphone-uri
  • Echipamente periferice de intrare și ieșire aferente echipamentelor de mai sus
  • Dispozitive necesare conectării la internet a acestora
  • Licențe aferente sistemelor de operare și aplicațiilor software pentru echipamentee necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.

Lista documentelor care trebuie depuse

Pentru a putea beneficia de ajutorul financiar, angajatorii trebuie să transmită, prin mijloace electronice, un set de documente către agențiile de muncă județene competente:

  • O cerere semnată și datată de reprezentantul legal
  • O declarație pe propria răspundere, dată prin reprezentantul legal
  • Lista telesalariaților pentru care se solicită acordarea banilor.

Dovada achiziționării bunurilor

În termen de 10 zile de la depunerea documentelor, autoritățile vor face plata sumelor rezultate din calcule, în ordinea depunerii cererilor, prin virament în conturile deschise de angajatori la bănci, anunță avocatnet.ro. Apoi, în termne de 30 de zile de la primirea banilor, angajatorii trebuie să transmită din nou autorităților, tot prin mijloace electronice, documente care atestă achiziționarea acelor bunuri:

  • Facturi fiscale emise de furnizorii de bunuri și servicii tehnologice
  • Fișe de evidență a materialelor date în folosința telesalariaților
  • Bonuri de mișcare a mijloacelor fixe date în folosința salariaților
  • Situația cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigură fiecărui telesalariat.

Dacă nu prezintă documentele de mai sus, angajatorii trebuie să dea banii înapoi. „Pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, se acordă, o singură dată, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar în valoare de 2.500 lei în scopul achiziționării de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă”, se arată în Ordonanța de Urgență nr. 132/2020, publicată recent în Monitorul Oficial. Ajutorul se acordă în ordinea depunerii solicitărilor, până la 31 decembrie 2020, din bugetul asigurărilor de șomaj, prin ANOFM, în limita fondurilor alocate. Banii ajung la angajatori, pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență pentru cel puțin 15 zile lucrătoare.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Tatarusanu CAPTURA TV jpg
image
image
image
image
image
image
Amza Pellea jpg
turnul eiffel shutterstock 1391056664 jpg
rsz delta dunarii jpg
autobuz stb 336 foto shutterstock
ASPA Arena 26 0 jpg
Kate Middleton jpg
medic_consult medical_shutterstock 158366573 jpg
galionul San Jose, captură video
image
actualitate.net
image
actualitate.net